تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 اسفند 1401 ساعت 08:22

دست و پازدن اسرائیل درخصوص توافق هسته‌ای ایران

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در ادامه فضاسازی علیه برنامه هسته ای ایران بار دیگر ادعا کرد: باید مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، نتانیاهو این سخنان را در دیدار با "ادوار هگر" نخست وزیر اسلواکی مطرح کرده است.

دفتر نتانیاهو با اعلام این خبر افزود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با فشارهای متعدد روبه روست، با هگر درباره همکاری دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای گفت وگو کرد.

از دیگر موضوعات این دیدار، فرصت توسعه گسترده عادی سازی روابط با رژیم نامشروع اسرائیل پس از توافق موسوم به "آبراهام" اعلام شده است.

ایلی کوهن وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی نیز در این راستا ادعا کرد: در دیدار امروز با نخست وزیر اسلواکی درباره ایران مواضع مشترک داشتیم.

این مقام صهیونیست ادعا کرد: در این دیدار در مورد تشدید مواضع علیه ایران و تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران گفت وگو کردیم.

کوهن افزود: امیدوارم که سفارت اسلواکی بزودی در قدس افتتاح شود.

دست و پا زدن مقامات صهیونیست برای القای ایران هراسی و جلوگیری از احیای مذاکرات برجام و گفت وگوهای سازنده‌ای است که اخیرا در سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر به ایران شکل گرفته است.

این اظهارات ضد ایرانی درحالی مطرح می شود که گروسی یک روز پیش در کنفرانس مطبوعاتی با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: آماده هستیم که کار را با ایران به پیش ببریم.

وی افزود: مذاکرات احیای برجام در دستور کار قرار دارد و ادامه می یابد؛ کاری که ما انجام می دهیم و توافق خوبی که قرار است به آن برسیم، به احیای برجام کمک خواهد کرد.

238 نمایش

نظر دادن