تاریخ انتشار: شنبه, 19 فروردين 1402 ساعت 11:16

اظهارات تازه ضد اسرائیلی وزیر خارجه ترکیه

وزیر خارجه ترکیه جمعه شب از کشورهای مسلمان خواست در مقابل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی متحد شوند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «مولود چاووش اوغلو» از کشورهای مسلمان خواست برای جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان و مسجد الاقصی متحد شوند.

وی افزود: کشورهای اسلامی زیر چتر سازمان همکاری اسلامی در اجلاس‌های قبلی در دوره ریاست ترکیه بر این سازمان، تصمیماتی را با هدف حفاظت از فلسطین و مسجدالاقصی اتخاذ کردند.

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد، انجام این تصمیمات و اقدامات تنها بر عهده ترکیه نیست بلکه بر عهده همه کشورهای اسلامی است.

اوغلو در ادامه گفت: بنابراین ما یک بار دیگر از کشورهای اسلامی می‌خواهیم و می‌گوئیم بیایید تا همه با قاطعیت بیشتری گام برداریم و از این گونه حملات علیه برادرانمان جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه هرگز موضوع فلسطین و قدس را رها نخواهد کرد، افزود: پیش از این در گفت وگوهای خود با طرف اسرائیلی تأکید کرده بودیم که تبادل سفرا بین آنکارا و تل آویو و گفت وگوی دو طرف، به قیمت کنار رفتن مساله قدس و فلسطین نخواهد بود.

نظامیان صهیونیست طی ایام ماه مبارک رمضان به صورت همه روزه به مسجدالاقصی یورش می‌برند و به آزار و اذیت نمازگزاران و معتکفان فلسطینی می‌پردازند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب بصورت گسترده نوار غزه به ویژه جنوب آن را به بهانه شلیک موشک از خاک لبنان که مسئولیت آن را متوجه حماس کردند، این باریکه را بمباران کردند.

به دنبال بمباران نوار غزه، گروه‌های فلسطینی نیز دست بسته نبوده و ضمن مقابله پدافنی با جنگنده‌های اسرائیلی، شهرک‌های اطراف نوار غزه را هدف راکت قرار دادند.

189 نمایش

نظر دادن