تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 دی 1401 ساعت 11:36

صفوی: نظم جدید در جهان و منطقه درحال شکل‌گیری است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها در چند دهه گذشته اشتباهات بزرگی را مرتکب شدند که از بزرگترین اشتباهات استراتژیک آنان به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی بود.

سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز (دوشنبه ۱۲ دی ماه) در همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی، گفت: آمریکایی‌ها در چند دهه گذشته اشتباهات بزرگی را مرتکب شدند و شکست‌های بزرگی را خوردند. از بزرگترین اشتباهات استراتژیک آنان به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان آنها بود که توسط رئیس جمهور تروریست آمریکا ترامپ و ارتش تروریستی آنان صورت گرفت.

وی افزود: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با شهادت آنها جبهه مقاومت از هم پاشیده خواهد شد، اما شما شاهدید این جبهه به پیروزی‌های بزرگ‌تری نائل شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در ادامه با تشریح اشتباهات استراتژیک آمریکایی‌ها، اظهار داشت: آمریکا در سال ۲۰۰۱ به افغانستان و در سال ۲۰۰۳ به عراق حمله کرد. در طی حدود دو دهه بیش از ۸ هزار میلیارد دلار هزینه کردند و ۳۵ هزار کشته و زخمی دادند، اما در نهایت با رفتن آبرویشان مجبور به فرار از افغانستان شدند و نیروهای خود را در عراق، شرق مدیترانه و خلیج فارس کاهش دادند. برخورد آنها با انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت یک شکست بزرگ برایشان محسوب شده است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: آنها اسلام، شهادت و مقاومت ملت‌ها را نمی‌فهمند. اعلام می‌کنم آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد با آنچه در گذشته بوده است، تفاوت خواهد کرد. نظم جدیدی در منطقه و جهان در حال شکل گیری است و آن نظم نوینی که آمریکایی‌ها بعد از فروپاشی شوروی سابق به دنبالش بودند، کاملاً شکست خورده است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: از دید اعتقادی در منطقه و جهان شاهد دو جبهه جنگ برابر یکدیگر هستیم. جبهه استکبار به رهبری آمریکا، کشورهای غربی و نوکران منطقه آنها در غرب و شرق آسیا و نیز جبهه مقاومت و ملت‌های آنها به رهبری انقلاب اسلامی است. راهبرد استکبار اعمال قدرت و زور، جنگ ترکیبی با هدف چپاول ذخایر و منابع طبیعی کشورها و غارت منابع آنهاست اما جبهه دوم به رهبری انقلاب اسلامی که حضرت امام و مقام معظم رهبری رهبری آن را بر عهده داشته و دارند با هدف تمدن سازی، قدرت نرم و بر اساس قدرت اقناع سازی ملت‌ها برای مقاومت و ایستادگی برابر استکبار به جهت رسیدن به آزادی و استقلال و منافع ملی شأن می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام پیروزی انقلاب و جنگ را طراحی کردند و در طول ۳۳ سال گذشته مقام معظم رهبری جبهه مقاومت را از شرق مدیترانه تا آسیای غربی تأیید کردند. در فلسطین، لبنان، عراق و یمن حمایت رهبری معظم وجود داشته است. به فضل الهی ملت‌های منطقه بر توطئه‌های استکبار به پیروزی رسیدند. حاج قاسم در میدان دیپلماسی در مذاکرات با پوتین رئیس جمهور روسیه، اردوغان رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه حضور داشته و با آنان ملاقات می‌کرد.

سرلشکر صفوی گفت: بنده شهید سلیمانی را از ۴۴ سال پیش در جبهه سوسنگرد می‌شناسم و ابومهدی المهندس را از حدود ۳۵ سال پیش که فرماندهی لشکر بدر را بر عهده داشت، می‌شناسم. آخرین بار در کربلا به مدت سه ساعت در عراق در خصوص مسائل حشدالشعبی صحبت کردیم.

وی تصریح کرد: در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی کتاب درسی دو واحدی را نوشته و به تصویب وزارت علوم رساندیم تا دانشجویان در دانشگاه‌ها شهید سلیمانی و مکتبش را بهتر بشناسند. همچنین به همت وزارت علوم، کمیته توسعه تخصصی فرهنگ پایداری و مقاومت به تصویب رسیده است. امیدوارم این موضوع موجب نهادینه شدن مکتب حاج قاسم سلیمانی شود.

منبع: مهر

236 نمایش

نظر دادن