تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 شهریور 1400 ساعت 14:29

رفع ضعف ناشی از کرونا به کمک طب سنتی

برای رفع ضعف بدن، ابتدا بایستی علت ایجاد این ضعف را شناسایی کرد، ضعف بدن ناشی از غلبه‌ی رطوبت عارضی است که موجب احساس سنگینی و خستگی می شود.

به گزارش آخرین نیوز، به عبارتی ساده رطوبت عارضی یا بلغم، خیس و تر شدن سلول‌های بدن است که آب، درون بافت‌های بدن تجمع یافته و در واقع رطوبت عارضی مانند بر تن داشتن لباسی خیس هست که باعث ایجاد احساس سنگینی در تن می‌شود که با اندک حرکت و فعالیتی خستگی، بدن را فرا می‌گیرد.

همچنین استفاده از داروهای شیمیایی قوی مانند آنتی بیوتیک و چرک خشک کن، این عارضه را تشدید می‌کند. چرا که موجب افزایش حرارت آنی در فرد شده و باعث تبخیر بخش لطیف رطوبت شده و بخش غلیظ آن درون تن باقی می‌ماند، که همین امر، موجب اختلال در عملکرد ریه شده، و نمی تواند وظیفه خود را، که خنک کردن قلب است، به درستی انجام دهد، در نتیجه مجدد موجب افزایش رطوبت عارضی و در نهایت، مرگ فرد می‌شود.

بهترین درمان برای دفع رطوبت عارضی و رفع خستگی، تعریق و استفاده از آب میوه های طبیعی مانند آب سیب و آب گلابی است چرا که این آب میوه ها، خون سالم تولید می کنند، و تعریق خون ناسالمی را که در بافت تجمع کرده، خارج می کند.

محقق و پژوهشگر: علی صادقیان

2297 نمایش

نظر دادن