تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 تیر 1402 ساعت 08:02

تبدیل دریاچه آزادی به پیست اسکیت به دلیل کم‌آبی!

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: دریاچه آزادی با توجه به کم‌شدن سطح آب دارد به پیست اسکیت تبدیل می‌شود و کسی نمی‌گوید ورزشکاران ما باید کجا تمرین کنند.

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی حل نشدن مسئله کاهش سطح آب دریاچه آزادی و مشکل تمرینی تیم‌های ملی ایران بیان کرد: دریاچه آزادی دارد به پیست اسکیت تبدیل می‌شود. شب گذشته با وزیر ورزش و مسئولان مجموعه آزادی صحبت کردم. همه اعلام می‌کنند متاسفانه شهرداری چاه عمیقی حفر کرده و برداشت آب از آن به شکلی است که آب به دریاچه آزادی نمی‌رسد. 

او افزود: همچنین با توجه به گرمی هوا، برای آبیاری آب زیادی از دریاچه برداشت می‌شود. فکر می‌کنم با این شرایط تا بازیهای آسیایی هانگژو برای  لای‌روبی کف دریاچه مشکلی نداشته باشیم چون دیگر آبی وجود ندارد تا مشکل‌ساز شود و به راحتی لای‌روبی انجام می‌شود!

*رویینگ به روسیه می‌رود، آب‌های آرام به آلمان

سهرابیان در مورد برنامه رویینگ و آب‌های آرام در شرایط کم‌آبی دریاچه آزادی گفت: برای رویینگ با روسیه مکاتبه کردیم که اردو داشته باشیم و جواب هم دادند. داریم شرایطی فراهم می‌کنیم تا این اعزام به نحوی باشد که ورزشکاران چند روز مانده به اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو به ایران برگردند تا از کم آبی دریاچه دچار مشکل نشوند. برای آب‌های آرام نیز تیم ۲۰ نفره را به مسابقات قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک در آلمان می‌فرستیم. نفراتی که اینجا می‌مانند را نمی‌دانم چه کار کنم. اگر پول به دستم برسد، آنها را از ایران خارج می‌کنیم. واقعا دیگر آبی باقی نمی‌ماند که تمرین کنیم و در بازی‌های آسیایی هانگژو بتوانیم پرچم ایران را به اهتزاز در بیاوریم.

*کسانی که عرق ملی دارند، به دادمان برسند

او ادامه داد: کسانی که شعار می‌دهند، ورزشکاران ایران باید افتخارآفرینی کنند، نمی‌گویند ورزشکاران ما کجا باید تمرین کنند. اگر کم کاری کنیم، بلندگوی انتقاد خود را بلند می‌کنند اما الان کسی چیزی نمی‌گوید که ورزشکاران در این هوای گرم و کمبود آب، کجا تمرین کنند. امیدوارم کسانی که صدای من را می‌شنوند و عِرق ملی دارند، به داد ما برسند.

*۴ بار برای دراگون بوت تلاش کردیم

رییس فدراسیون در مورد حذف سهمیه دراگون بوت از بازی های آسیایی هانگژو تصریح کرد: در لیستی که برای ما فرستادند تا نفرات را اعلام کنیم، دراگون بوت نبود و نشان می‌دهد از لیست رشته‌های اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو حذف شده است. ما چهار بار تلاش کردیم که در لیست باشد اما در جلسه ستاد عالی بازی‌ها تصمیم گرفتند که نباشد.

176 نمایش

نظر دادن