تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 مهر 1400 ساعت 10:05

پاییز و کرونا

لازم به ذکر است که با رسیدن فصل پاییز در حال گذر از پیچ خطرناک تغییر هوا خواهیم بود.

به گزارش آخرین نیوز، لذا با رعایت توصیه های لازم، ان شاءالله بسلامت از این زمان بحرانی تغییر فصل نیز عبور خواهیم کرد.

علت این زمانِ بحرانی هم به دلیل کاهش طول روز و دمای هوا، که موجب می‌شود، منافذ پوست بسته شده و گرما از سطح پوست به درون بدن خواهد رفت.

و این‌ هجوم گرما و محبوس شدن آن باعث ایجاد بخارات و صعود آن به سمت بخش فوقانی بدن و موجب ایجاد آبریزش، زکام و کرونا و .... می‌شود.

راهکار عبور از زمان بحرانی پاییز
بایستی درون بدن را خنک کرد و سطح ظاهری بدن را در صبح و شب که سرد است گرم نگه داشت. و ظهر که هوا گرم است، باید پوشش رو کم کرد.

و این عمل نیز با خنک کننده های طبیعی فصل مثلا یکی از بهترین آنها انار و آب انار میسر می‌شود.

پرهیز از غذاهای غلیظ و دیرهضم و مصرف غذاهای سبک و لطیف مانند سوپ ها که البته محتوی گشنیز بیشتری نسبت به سایر سبزی ها باشد.

این عبور از بحران حدود سه هفته بطول می انجامد که بهتر است شب‌ها و صبح‌ها سر بدون پوشش نباشد تا از ابتلا به کرونا پیشگیری گردد.

ذکر این نکته هم ضروری است که در تابستان به دلیل گرمای هوا چربی‌های بدن آب می‌شوند؛ از این رو : در پاییز نیاز ضروری به ذخیره کردن مواد چربی که مولد حرارت هستند،‌ پیدا می‌شود و باید با مصرف غذاهای مناسب آن را ذخیره کنید تا بدن خود را برای مقابله با سرمای زمستان مجهز کنید.

بدن به انواع غذاهای اصلی و میوه‌هایی مانند انگور و انار نیاز دارد. همچنین استفاده از نوشیدنی‌هایی که از آن‌ها تهیه می‌کنند،‌ مفید است. به طور کلی مصرف میوه‌های ترش قبل از غذا و میوه‌های شیرین بعد از غذا مفید است.

2460 نمایش

نظر دادن