تاریخ انتشار: جمعه, 26 شهریور 1400 ساعت 18:11

افزایش میزان اکسیژن خون و درمان کرونا

افزایش میزان اکسیژن خون

به گزارش آخرین نیوز، با توجه به مطالب قبلی مبنی بر علت فوت بیماران کرونایی، سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر از دستگاه اکسیژن ساز استفاده نشود پس چگونه می‌توان اکسیژن خون را افزایش داد؟ 

با توجه به اصلِ موضوعِ کاهش میزان اکسیژن خون، علت این کاهش، غلبه‌ی رطوبت عارضی ای هست که باعث کندی حرکت خون در عروق، سیاهی رنگ پوست و ورم دست و پا می‌شود، بنابراین دستگاه‌های سنجش اکسیژن، میزان سطح اکسیژن را پایین نشان می‌دهند و همانطور که قبلا هم اشاره شد، علت بروز تب و لرز، اسهال، سرفه، آبریزش بینی و دهان هم ناشی از غلبه‌ی همین رطوبت عارضی می‌باشد، پس اگر بخواهیم سطح اکسیژن را افزایش دهیم بایستی این رطوبت زائد را از بدن خارج کنیم.

برای خارج کردن این رطوبت باید حتما بخشی از شش اصل ضروری که در طب سنتی به آن اسباب السته یا سته ضروریه می‌گویند، را به خوبی رعایت کنیم تا سرعت درمان افزایش پیدا کند، نه اینکه فقط از یک اصل که آن هم خوردن و آشامیدن هست استفاده کنیم.

سته ضروریه

اولین اصل: هوا

استفاده از قلیانِ عرق نعنا، دود اسفند، دود عنبر نسارا، استمشام عطرهای گرم مثل عطر گل نرگس یا گل محمدی که همه این موارد به نضج و پختگی رطوبات عارضی در ریه برای خروج از بدن کمک می‌کنند؛ و به دنبال آن روی رطوبات عارض شده به همه بدن هم اثرگذار هستند.

ضمن اینکه بیمار مبتلا به هیچ وجه نباید در معرض هوای سرد مثل باد کولر یا پنکه یا هوای سرد پاییز و زمستان قرار گیرد.

دومین اصل: خوردنی و آشامیدنی

غذاهایی که بسیار در دفع رطوبات زائد کمک کننده هستند ، غذاهای آبکی مثل آش‌ها و سوپ‌هایی هستند که کمی تند شده باشند، این مواردی که مطرح شد در روان کردن شکم نیز خیلی موثر هستند و کمک خوبی به خروج مواد زائد می‌کنند؛ در عین حال خون لطیفی هم برای تغذیه خوب بافت‌ها تولید می‌شود.

ضمن اینکه باید به طور جدی از خوردن مواردی که رطوبت زائد را افزایش می‌دهند، مانند کشک، پنیر، ماست، دوغ، هندوانه،مرغ، انواع سس و اقسام سردی بخش ها پرهیز شود.

و مورد دیگری که هم در پیشگیری و هم در درمان خیلی اثربخش هست، چشیدن نمک طبیعی ( نشانه نمک طبیعی، رطوبت گرفتن آن در معرض هواست ) به طور مداوم است؛ یعنی اگر هر 5 دقیقه یکبار کمی نمک "چشیده" یا "مزمزه" شود خیلی در دفع رطوبات زائد کمک کننده هست، و توصیه می‌شود این مورد رو بخوبی رعایت کنید.

سومین اصل: استفراغ و احتباس

اصول دیگری که خیلی در دفع رطوبات زائد اثر بخش هست، استفراغ و احتباس می‌باشد؛ که یکی از بهترین استفراغات، عرق کردن بدن هست، یعنی سعی کنید با نوشیدن دمنوش‌های گرم مثل گل گاوزبان، بهارنارنج، اسطوخدوس، آویشن، بابونه و دمنوش‌های گرم دیگر، و با بخور یکی از همین موارد به سر و بدن و به همراه آن پوشیدن لباس گرم و رفتن زیر پتو، بدن رو به تعریق بیندازید.

و همینطور می‌توانید با گذاشتن بادکش روی کتف یا هر قسمتی از بدن که در آن احساس سنگینی می‌کنید، بخشی از این رطوبت رو از بدن و ریه خارج کنید.

(شایان ذکر است سر بایستی از پتو بیرون بوده و تنفس خنکی داشته باشد.)

چهارمین اصل: اعراض نفسانی

و اصل دیگری که حتی به جرات می‌توان گفت از اصول دیگر هم مهمتر هست، اعراض نفسانی می‌باشد، و اما اعراض نفسانی چیست؟

همان غم، خنده، شادی، گریه، ترس، عصبانیت و از این دست موارد.

در این بیماری مهمترین چیزی که بر نفس ما عارض می‌شود ترس زیاد از این بیماری هست که باید به طور جدی از این ترس بیجا خودداری شود.

توصیه می‌شود که حتما کتاب دستان شفابخش نوشته خوزه سیلوا را بخوانید تا متوجه اهمیت این موضوع در تشدید علائم این بیماری شوید.

به طور کلی مهمترینِ این اصول ششگانه، همان چهار اصلی بود که مطرح شد و باید بدانید که این موارد، براساس تجربه‌ی طبیبانِ طب ایرانی اسلامی در درمان این نوع از بیماران خیلی موثره بوده است.

برای نمونه موارد متعددی از بیماران کرونایی بوده اند که بیمارستان آنها را جواب کرده و اکسیژن خون این افراد هم روی 30 و 40 بوده ولی با همین موارد ساده و سطحی طی سه الی چهار روز، کل مشکل این افراد به حول قوه الهی حل شده و اکنون مشغول زندگی و فعالیت روزانه خودشان هستند و دیگر هیچ ترسی از این بیماری ندارند.

محقق و پژهشگر: علی صادقیان

2037 نمایش

نظر دادن