آپارات

آسیاتک

نیازمندی‌ها

مکمل‌های بدنسازی
پروتئین وی

خرید محصولات ارگانیک

شارژر فندکی

خرید ویلا خانه دریا

سئو سایت تضمینی

خرید بک لینک قوی

خرید رپورتاژ آگهی

دکتر پوست مشهد

سقف متحرک آلومینیومی

آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران

ثبت شرکت، برند و کارت بازرگانی

کتاب صوتی

خرید اکانت chatgpt

لوازم یدکی تالیسمان تهران

آموزش فارکس برای ایرانی ها

سرور اچ پی

اجاره خودرو در تهران

بهترین ارز دیجیتال

سکه پارسیان بهتر است یا سکه گرمی

خرید پکیج دیواری

توتون طبیعی آروماتو

خرید کادو دخترانه

6 خرداد

هاست وردپرس

خرید فالوور اینستاگرام

مودم فیبرنوری مخابرات

آلپاری

فروش سرور اچ پی ماهان شبکه

لوازم جانبی دستگاه تزریق

افزایش سرعت سایت

لابراتوار چاپ عکس نورقائم

خرید یخچال فریزر فروشگاهی

ارسال بار به ترکیه

خرید طلا با اجرت مناسب و بدون مالیات

فیلم دوبله فارسی

تعمیر لوازم خانگی

خیریه سرطان بنیاد همدلی | کمک به سرپرستان مبتلا به سرطان

سایت خرید طلا

ترندو

هزینه دندانپزشکی 1405

فالوور واقعی ایرانی

لوازم ضروری کمپینگ

دانلود رمان

دانلود رمان شوهر آهو خانم

https://akharinnews.com/images/1402/11/06/IMG_9424.PNG

تاریخ انتشار: شنبه, 19 دی 1393 ساعت 19:30

تضمین سلامت قلب با مصرف غلات سبوس‌دار

مصرف روزانه فرنی، برنج قهوه‌ای و ذرت از قلب در مقابل بیماری‌ها حفاظت می‌کند و افراد کم سن‌و سال که از دانه‌های غلات برای تغذیه استفاده می‌کنند، کمتر به اضافه وزن دچار می‌شوند.

به‌ گزارش آنا، پژوهشگران دانشگاه هاروارد با انجام تحقیقات گسترده روی بیش از یکصد هزار نفر به این نتیجه رسیده‌اند که دانه‌های غلات برای سلامتی بسیار مفید هستند. این پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن یک کاسه کوچک فرنی در روز می‌تواند کلید یک عمر طولانی و توأم با سلامت باشد و دانه‌های غلات در مجموع از خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی می‌کاهند.

به گزارش تلگراف، اعضای گروه پژوهشی دانشگاه هاروارد در این تحقیق رژیم غذایی بیش از یکصدهزار نفر را در مدت بیش از 14 سال مورد نظارت دقیق قرار دادند تا آثار بلند مدت رژیم غذایی را در سلامتی آنان بسنجند. تمامی این افراد در سال 1984 که برای شرکت در پروژه تحقیقاتی ثبت‌نام کردند، از سلامت کامل برخوردار بودند ولی 26 سال بعد، در سال 2010 بیش از 26 هزار نفر از آنها فوت کرده بودند.

در این تحقیق مشاهده شد که افرادی که رژیم غذایی آنان از غلات تصفیه نشده (سبوس‌دار) تشکیل شده و غذاهایی مانند فرنی، برنج قهوه‌ای، ذرت و کوینو (نوعی غلات که در منطقه آند کشت می‌شود) را روزانه مصرف کرده‌اند، از بسیاری از بیماری‌ها و به‌ویژه بیماری‌های قلبی مصون مانده‌اند. دانه‌های غلات که در رژیم غذایی بسیاری از ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد، سطح بالایی از فیبر لازم و انرژی را برای بدن فراهم می‌آورند.

پژوهشگران هاروارد دریافته‌اند که مصرف روزانه یک اونس (28 گرم) غلات در روز (معادل یک کاسه کوچک فرنی) خطر همه انواع مرگ را تا 5 درصد و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را تا 9 درصد کاهش می‌دهد. به گفته دکتر هونگیو وو، نویسنده گزارش این پژوهش که در مدرسه طب عمومی هاروارد تدریس می‌کند: «این یافته‌ها توصیه‌های تغذیه‌ای فعلی در مورد افزایش مصرف غلات و رژیم غلات تصفیه نشده (سبوس‌دار) را تأیید می‌کنند. همچنین شواهدی امیدبخش در مورد سودمند بودن رژیم غنی از تمامی انواع غلات برای افزایش طول عمر در اختیارمان قرار داده است.»

رژیم غلات سبوس‌دار 25 درصد بیشتر از غلات تصفیه شده مانند مواد تشکیل دهنده آرد سفید، پاستا و برنج سفید پروتئین دارد.

یافته‌های این پژوهش که در ژورنال JAMA: Internal Medicine منتشر شده است، نشان می‌دهد که تفاوت میان گروه‌های مختلف سنی، مصرف دخانیات، شاخص توده بدن و فعالیت بدنی تفاوتی در مورد مزایای مصرف غلات سبوس‌دار ایجاد نمی‌کند.

971 نمایش

نظر دادن