تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 بهمن 1401 ساعت 11:57

«تظاهرات گسترده» همزمان با کنفرانس امنیتی مونیخ

روز گذشته در جریان برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ هزاران نفر از شهروندان آلمانی به خیابان‌ها آمدند و علیه این تشکل و جنگ اوکراین اعتراض کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ، چندین هزار نفر در بیش از ده‌ها تظاهرات روز شنبه در پایتخت ایالت بایرن به خیابان‌ها آمدند.

تنها در کونیگ‌پلاتز، پلیس حدود 10000 شرکت‌کننده در کمپین ائتلاف «مونیخ می‌ایستد» ​​را شمارش کرد.

حدود 2700 نفر به تظاهرات سنتی "ائتلاف علیه کنفرانس امنیتی ناتو" در استاخوس آمدند. حدود 300 نفر از آنها یک زنجیره انسانی در جهت Marienplatz تشکیل دادند، بقیه از Odeonsplatz تا Marienplatz دویدند. در Odeonsplatz، مقامات حدود 1000 نفر را شمارش کردند که با شعار "با هم علیه جنگ" گرد هم آمدند.

علاوه بر این تظاهرات، تعدادی تجمع کوچکتر نیز برگزار شد. همانطور که سخنگوی پلیس بعد از ظهر روز گذشته گفت، اکثر این اعتراضات بدون خشونت و درگیری برگزار شد.

تنها در جریان نشست برنامه ریزی شده انجمن منطقه‌ای حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در مونیخ-شرق، بر اساس اطلاعات، درگیری‌هایی رخ داد. تقریباً 250 نفر همزمان با حدود 300 ضد تظاهرکننده در همان مکان بودند، پلیس برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها تظاهرکنندگان را از هم دور نگه داشت.

این تجمع اعتراضی از سوی گروهی موسوم به ائتلاف «مونیخ می ایستد» سازماندهی شده است. این گروه می‌گوید کشورهای اروپایی و غربی به جای تحویل تسلیحات نظامی به کی یف، مذاکرات میان اوکراین و روسیه را تسریع کنند.

نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از مردم آلمان (45 درصد) مخالف جنگ افروزی‌های کشورشان در اوکراین و عرضه مداوم سلاح به این کشور هستند.

در این نشست بین المللی کارشناسان، 40 نفر از سران کشورها و تقریباً 100 وزیر درباره چگونگی پایان دادن به جنگ روسیه علیه اوکراین بحث کردند. این نشست سالانه به طور سنتی با تظاهرات و اعتراضاتی همراه است. حدود 4500 نیروی پلیس از بایرن و سایر ایالت‌های فدرال و همچنین 300 افسر پلیس فدرال در اطراف کنفرانس حضور داشتند.

این پنجاه و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ بود که از سال 1963 هر ساله برگزار می‌شود و امسال برای اولین بار بدون حضور نمایندگانی از روسیه و ایرن تشکیل شد.

295 نمایش

نظر دادن