تاریخ انتشار: شنبه, 10 دی 1401 ساعت 14:26

شبکه برق آمریکا مختل شد

سرمای شدید در طول توفان زمستانی و برف و بوران کم‌سابقه در ایالات متحده، شبکه برق این کشور را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده است.

در طول هفته گذشته به دلیل سرمای شدید، وسایل گرمایشی در مناطق سرمازده آمریکا روی آخرین درجه خود بوده اند و شرکت‌های برق به سختی می‌توانستند برق کافی برای ادامه کار همه آن‌ها را فراهم کنند.

در همین راستا نیز تامین کنندگان برق در ایالات متحده وضعیت اضطراری اعلام کردند.

برخی از آن ها از افراد خواستند تا درجه حرارت وسایل گرمایشی خود را کم کنند و برخی نیز به اجبار مجبور به قطع برق خانه ها شدند.

"ان پی آر" نیز گزارش داده که توفان زمستانی و کولاک در شهر "بوفالو" در ایالت نیویورک تلفات زیادی برجا گذاشته و این امر باعث شده تا مقامات شهری و ایالتی به خاطر عدم آمادگی در برابر این بحران سرزنش شوند.

به گزارش یورونیوز، توفان زمستانی و کم سابقه در آمریکای شمالی که همزمان با جشن کریسمس مناطقی از کانادا و آمریکا را در بر گرفت، باعث قطع شدن جریان برق، سرگردانی انبوه مسافران در فرودگاه‌ها و محبوس شدن ساکنان در منازل خود شد.

تبعات ناشی از سرمای بسیار گزنده و برف و بوران شدید علاوه بر مختل کردن جریان عادی زندگی، جان دست‌کم ۶۰ نفر را نیز گرفته است.

بسیاری از این قربانیان در تصادفات جاده‌ای جان باختند. کارشناسان در روزهایی که توفان زمستانی بخش‌هایی از دو کشور را فرا می‌گرفت هشدار داده بودند که کاهش دما در سراسر آمریکا و کانادا می‌تواند تنها در مدت پنج تا ۱۰ دقیقه منجر به یخ‌زدگی پوست شود.

جبهه هوای سرد به اسکاتلند رسید

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکیست که این جبهه هوای سرد با رسیدن به اسکاتلند منجر به سیلاب شدید و اختلال در سفرها در این کشور نیز شده است.

پیش از این اداره هواشناسی اسکاتلند هشدارهای هواشناسی را برای بارش باران، برف و یخبندان در سراسر این منطقه صادر کرده بود.

به گزارش اسکای نیوز، همچنین شرایط نامساعد جوی منجر به تاخیر در حرکت وسایل نقلیه در اسکاتلند شده است.

منبع: ایسنا

263 نمایش

نظر دادن