تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 آذر 1401 ساعت 13:10

توضیح درباره علت رفع ممنوع الخروجی حمید فرخ‌نژاد

سخنگوی قوه قضائیه، توضیحاتی را در خصوص علت رفع ممنوع الخروجی حمید فرخ نژاد ارائه داد.

مسعود ستایشی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه گفته می‌شود قوه قضائیه با درخواست مجموعه صنفی سینما گران، ممنوع الخروجی حمید فرخ نژاد را لغو کرده و موجبات خروج وی از کشور فراهم شده، آیا این موضوع صحت دارد گفت: مسائل مربوط به ممنوع الخروجی ها فرایندی است و یک شیوه‌ای برای اجرای دقیق موازین پیش بینی شده در این فرایند طراحی شده است.

وی افزود: هر کسی هم در این فرایند مسئولیت خودش را دارد. دستگاه قضائی، ضابطین خاص و سایر موارد در این فرایند دیده شدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در رابطه با فرد مورد نظر با نظر نهادهای ذی مدخل یعنی ضابط خاص ایشان ممنوع الخروج شد و پس از آن که مراتب اعلام شد، اقدامات افراد پایش و رصد می‌شود و عملکردشان از سوی ضابطین خاص بررسی می‌شود و مواضع شأن علیه حکومت دیده می‌شود.

ستایشی گفت: در خصوص فرد مورد نظر به این نکته رسیدند که مواضع این فرد در آن مقطع که ممنوع الخروج شده علیه نظام نبوده است و این تقاضا داده شد که ممنوع الخروجی وی لغو شود که در ۶ آذر ماه ضابط خاص مربوطه تحقیقات را در رابطه با روشن شدن ابعاد ان چیزی که موجب ممنوع الخروج شده را بررسی کرده و رفع ظن کرده و رفع ممنوع الخروج شده است.

وی افزود: این رفع ممنوع الخروجی هم باز متضمن رأفت است چرا که این فرد اعلام کرده بود که می‌خواهد برای دیدن فرزندش به خراج از کشور برود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: بعد از اینکه ضابط اعلام کرده به استناد بند ۳ ماده ۱۶ قانون گذرنامه رفع ممنوع الخروجی شده و پرونده قضائی هم تشکیل نشده است.

ستایشی گفت: مستمعین این پیام را دریافت کنند که یک کاری را برخی انجام می‌دهند که این فرایند سخت گیرانه تر باشد علیرغم تعهداتی که دادند کارهایی را انجام می‌دهند، که برای دیگران سخت‌تر باشد.

469 نمایش

نظر دادن