تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 آذر 1401 ساعت 12:56

آغاز عملیات اجرایی ساخت راکتور تحقیقاتی جدید در تهران

رئیس سازمان انرژی اتمی از آغاز عملیات اجرایی راکتور تحقیقاتی جدید که مکمل و جایگزین راکتور تهران خواهد شد خبر داد.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: از ۴ سال گذشته پروژه اجرایی مرکز تترا شتاب گرفته است که بزرگترین مرکز تولید رادیوداروی منطقه خواهد بود. وی افزود: این رآکتور ۱۰ مگاواتِ تحقیقاتیِ استخری، که یک مقیاس بزرگتر از لحاظ کارآیی و عملکردی بهتر نسبت به رآکتور تهران خواهد داشت؛ برای ما پوشش دهنده دامنه بزرگی از فعالیت‌ها خواهد بود که در آن ما آزمایش سوخت را هم پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: با راه اندازی این مرکز می‌توانیم ظرفیت بزرگتر و گسترده‌تر داشته باشیم و فرآیند تحقیقات، آموزش، پژوهش و تولید رادیودارو را از طریق استفاده از رآکتور جدید، با ظرفیت بالاتری پشتیبانی کنیم.

معاون رئیس جمهور با توجه به مسئله بومی سازی فناوری در سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ما با تلاش دانشمندان در این سازمان باور به توانستن و ساخت داخل را هدف قرار داده ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تهیه و تصویب چشم انداز یک سند راهبردی در این سازمان گفت: اهداف کمی و کیفی که در این سند تعریف شده، در دستور کار ما قرار دارد و آن را دنبال می‌کنیم. آقای اسلامی افزود: بر اساس این سند همه سازمان و شرکت‌های تابعه ما و شبکه‌ای که با ما همکاری می‌کنند امروز همه در این ریل و با این ساز و کار تعریف شده نقش خودشان را ایفاء می‌کنند.

318 نمایش

نظر دادن