تاریخ انتشار: شنبه, 21 آبان 1401 ساعت 01:21

«هایپرسونیک» کشورهای حامی اغتشاش را سر عقل آورد؟

امروز هم فرماندهی کل سپاه پاسداران و هم فرماندهی هوا فضای سپاه خبر دادند که موشک های هایپرسونیک ایرانی مراحل تست را پشت سر گذاشته اند و در فرصت مناسب رونمایی خواهند شد

به گزارش آخرین نیوز، العالم نوشت: فرماندهی کل سپاه ضمن اعلام خبر بالا افزود دشمنان چند شبانه روز است که ترسیده اند و به حالت آماده باش درآمده اند و از طریق کشورهای مختلف پیام میدهند که پاسخ ندهید. مفهوم این سخنان فرماندهی سپاه آن است که همچنان اتمام حجت های اخیر ایران برای حامیان خارجی اغتشاشات پابرجاست.

تست موشک هایپرسونیک، درکنار پرتاب ماهواره بر قائم، رونمایی از گونه جدید باور۳۷۳ درکنار برگزاری مانور در منطقه ارس، سرکوب ضد انقلاب در اقلیم و... آنهم در هنگامه تلاش دشمنان برای ناامن سازی درون مرزهای ایران تنها یک مفهوم دارد و آن اینکه پرونده های اخلالگران خارجی در نظم و امنیت ایران هم حتما روی میز محاسبه قرار خواهد گرفت.

اگرچه تا دیروز برخی از کشورهای مداخله گر تلاش هایی را برای خرید گنبد آهنین اسرائیل صورت می دادند و شکسته شدن توان این سامانه و رخنه پذیر بودن آن را که در جریان جنگ ۱۲روزه غزه ثابت شد، باور نمی کردند اما حالا با پدیده ای جدید در محور مقاومت مواجه هستند که از هر سپرموشکی قابلیت عبور دارد، از سرعتی مافوق صوت بهرمند است، امواج رادیویی را مسدود می کند، رادارگریز است، مسیر حرکتش غیرقابل پیش بینی است و ...

یک واقعیت مسلم و از پیش ثابت شده ای وجود دارد و آن تسلط اقتدار ایران برکل منطقه از یک سو و از دیگر سو همه منافع کسانی که خارج از منطقه هستند. عبارت "در شیشه نشستگان ریاض، تل آویو، نیویورک و پاریس در سخنان امروز حسین سلامی دقیقا اصلاع و ابعاد سیطره اقتدار ایران برمنطقه را تعیین میکرد.

اگرچه درموارد گذشته نیز اغلب همه توان دشمن معطوف بر جانبداری و حمایت از ناآرمی های پراکنده داخل ایران بوده است و البته کلیه این حمایت ها اساسا راه بجایی نبرده است، اما حمایت های رسانه ای، مالی و بعضا تسلیحاتی این کشورها در دو ماه اخیر رنگ و صبغه ای جدیدتر و جدی تر داشت.

بر همین اساس هم تحلیل داخلی و هم تفسیر خارجی از نوع برخورد جمهوری اسلامی در این دوره کاملا متفاوت از گذشته است. کلام سردار سلامی درخصوص ارسال پیام های حامیان خارجی اغتشاشات به ایران و طلب عفو و گذشت از ایران نیز به همین خاطر است.

باید منتظر ماند و دید تنبیه حامیان خارجی اغتشاشات در چه قالبی و در کدام جغرافیا عملیاتی خواهد شد اما آنچه مسلم است اینکه این مساله قطعا محقق خواهد شد و اگرچه دیر و زود دارد اما حتما سوخت و سوز خواهد داشت.

385 نمایش

نظر دادن