تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 اسفند 1391 ساعت 19:33

مارادونا باز هم از خجالت پله درآمد

 اسطوره فوتبال آرژانتین از این که به شهر ناپل بازگشت و خود را در میان دوستدارانش دید، غرق شادی است. او بار دیگر پله را به یاوه‌گویی متهم کرد.

دیگو آرماندو مارادونا پس از 8 سال به ایتالیا برگشت و با حضور در شهر ناپل غرق در گریه شد. او به خاطر پرداخت نکردن مالیات اجازه ورود به ایتالیا را نداشت، این در حالی است که خود او بارها چنین اتهامی را رد کرده بود.

مارادونا در نشستی خبری گفت: می‌خواهم به همه بگویم که هنوز هوای ناپولی در جسم من جریان دارد. با شنیدن صدای تماشاگرانی که نامم را بر لب می‌آوردند، به گریه افتادم. دیشب در رختخواب غرق گریه بودم. به خود گفتنم چرا باید این‌گونه تاوان بدهم؟ مدت‌ها بود که منتظر چنین روزی بودم اما چه بسا افراد بدجنسی چنین روزی را نمی‌خواستند و دلیلش را هم نمی‌دانم. می‌خواهم به ورزشگاه سن پائولو بروم و خوشحالی مردم را هم آنجا ببینم. مردم می‌خواهند حقیقت را بدانند. چرا باید برای حضور در ناپل مالیات پرداخت کنم؟ مرتکب هیچ‌گونه خلافی نشده‌ام. می‌خواهم عدالت اجرا شود. با ناپولی قرارداد می‌بستم و در ازایش پول دریافت می‌کردم. با این حال هیچ‌گاه قیمت قراردادم را نمی‌دانستم؛ چرا که فقط می‌خواستم بازی کنم و دین خود را به تماشاگران ادا کنم. امیدوارم همه چیز به پایان برسد و از این مشکل رها شوم.

ال دیگو افزود: از گل‌هایی که برای ناپولی به ثمر رساندم، خوشحالم. خوشحالم از این‌که خنده را بر روی لب مردم آوردم. می‌خواهم آزادانه به ناپولی و ایتالیا برگردم. دوست دارم پسرم بنیامین را به اینجا بیاورم تا بفهمد پدرش چه کارهایی انجام داده است. از تماشاگرانی که با شور و حرارت زیاد از من استقبال کردند، تشکر می‌کنم. هنوز هم رفتار آنها نسبت به من تغییر نکرده است. شهر ناپل فراتر از یک مکان برای من است. ناپولی خاطره مارادونا است که هیچگاه از ذهن زدوده نخواهد شد. احساس نمی‌کنم که 20 سال است اینجا را ترک کرده‌ام. همه خاطراتم را با دوستانم به خاطر می‌آورم؛ تیمی رویایی را که تشکیل داده بودیم.

ناپولی در هفته 26 سری A با تساوی بدون گل برابر اودینزه متوقف شد تا اختلاف این تیم با یونتوس صدرنشین به شش امتیاز افزایش یابد. با این حال مارادونا هنوز برای ناپولی شانس قهرمانی قائل است: "12 هفته به پایان لیگ باقی مانده و هنوز زود است درباره تیم قهرمان صحبت کنیم. می‌توان گفت که چه تیمی شایستگی قهرمانی دارد اما نمی‌توان به طور قطع تیم قهرمان را مشخص کرد. بر این باورم که ناپولی همچنان شانس قهرمانی دارد. یوونتوس در بازی‌های خارج خانه تیمی قوی نیست و این را به وضوح در دیدار برابر رم دیدیدم."

مارادونا درباره کاوانی و هامسیک دو مهره تاثیرگذار ناپولی گفت: کاوانی بازیکن بسیار خوبی است. دوست دارم که به گلزنی خود ادامه دهد. هامسیک هم نشان داده که بازیکن خوبی است. می‌خواهم ناپولی در بازی‌های آینده با ثبات بیشتری بازی کند. کاوانی باید در بازی برابر یووه گلزنی کند.

رسانه‌های ایتالیایی در ماه‌های اخیر از احتمال مربیگری مارادونا در ناپولی خبر دادند. حتی ماتزاری سرمربی این تیم هم از بازگشت مارادونا استقبال کرد اما خود ال‌دیگو دوست ندارد، درباره این موضوع صحبت کند: معتقدم که صحبت کردن درباره این موضوع به احترامی به ماتزاری است. به فکر مربیگری نیستم و فکر نمی‌کنم که رئیس باشگاه هم به من پیشنهاد دهد؛ چرا که معتقدم ماتزاری عملکرد بسیار خوبی داشته است. چه بسا روزی به نیمکت ناپولی بیایم فقط به خاطر این‌که ثابت کنم، بیگناه هستم.

اسطوره فوتبال آرژانتین در ایتالیا هم دست بردار پله، مروارید سیاه فوتبال برزیل نشد و با سخنانی گزنده از خجالت او درآمد: نمی‌دانم چرا من را با پله مقایسه می‌کنید. خود او می‌گوید که از من بهتر است. مادرم هم می‌تواند چنین ادعای داشته باشد. پله با بازیکنانی بازی می‌کرد که هیچ تحرکی در میدان نداشتند. او را نخواهم بخشید، نه به خاطر رنگ سیاهش که به علت سخنان احمقانه‌ای که بر زبان می‌آورد.

لیونل مسی در سال‌های اخیر نمایش خیره‌کننده‌ای در ترکیب آبی‌اناری‌ها داشته است و بسیاری او را با مارادونا مقایسه می‌کنند اما خود مارادونا دوست ندارد با هموطنش مقایسه شود: مسی بازیکن بزرگی است اما دوست ندارم با او مقایسه شوم. مسی در دیدار برابر میلان حتی نمی‌توانست توپ را کنترل کند؛ با این حال او بازیکن بزرگی است و می‌تواند در آینده بهتر از این هم باشد.
773 نمایش

نظر دادن