تاریخ انتشار: شنبه, 16 بهمن 1395 ساعت 13:27

در بین غذا آب ننوشید!

امروزه به جرات می توان گفت که پایه و علت اصلی بسیاری از بیماری ها، اختلال گوارشی و ضعف معده است.

به گزارش آخرین نیوز، اگر می خواهید به اختلالات گوارشی دچار نشوید و درد یا سوزش معده شما را اذیت نکند، بهتر است بدانید به هیچ وجه نباید بین غذا آب بنوشید.

آب خوردن بین غذا ، سبب افزایش رطوبت بدن و همچنین ضعف معده می شود؛ چراکه معده برای هضم نیازمند حرارت است واین نوع از مصرف آب علاوه بر ایجاد اختلال در هضم معده باعث افزایش مایعات سلولی و رطوبت بدن و از همه مهمتر سردی معده می گردد.

توجه کنید که آب ریختن پشت سر هم روی غذا، سبب ناپخته و بد گوارش شدن آن غذا در معده و سپس بزرگی شکم و انباشت چربی در ناحیه شکم خواهد شد.

بنا بر تحقیقات انجام شده، افرادی که در میان غذا، آب یا هر نوشیدنی میل کنند، به اختلالات گوارش دچار می شوند.

اگر شما از آن دست افرادی هستید که تا به امروز این عادت اشتباه را انجام داده اید بهتر است سریعاً تغییر در سبک زندگی و تغذیه خود را دستور کار خود قرار دهید تا با سلامتی از زندگی لذت ببرید.

اگر هم اکنون احساس درد و ضعف مهده دارید و احساس می کنید این موضوع به سبب سردی معده می باشد، پیشنهاد کارآمد به شما طبق روایات ائمه استفاده از ترکیب مساوی آویشن ، زنیان و سیاهدانه است.

آویشن و زنیان را پورد کنید و سیاهدانه سالم و پدر نشده (سیاهدانه شکسته و پورد شده بعد از مدتی سمی می شود مگر اینکه به عسل اضافه شود) را به آن اضافه کنید ترکیب حاصل را به اندازه یک قاشق چای خوری قبل یا بعد غذا استفاده کنید.

اگر این ترکیب را قبل غذا مصرف می کنید باید با کمی نمک طبیعی مصرف شود و اگر بعد غذا مصرف می کنید با کمی عسل مصرف شود.

این ترکیب بعد از مدتی معده شما را تقویت خواهد کرد و اگر معده سالم شود عملاً  از ابتلای انسان به بسیاری از بیماری ها پیشگیری خواهد شد چرا که پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: "المعده بیت کل الداء و الحمیئه راس کل الدوا" یعنی معده خانه هر بیماری و پرهیز پایه هر درمانی است.

6511 نمایش

نظر دادن