تاریخ انتشار: شنبه, 04 فروردين 1403 ساعت 10:23

شهادت ۱۰۰ نفر در یورش اشغالگران به بیمارستان الشفاء

مدیر دفتر رسانه‌ای دولت حماس در غزه خبر داد که نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیستی طی یورش اخیر خود به بیمارستان الشفاء بیش از ۱۰۰ نفر را به شهادت رسانده‌اند.

به گزارش تسنیم، «اسماعیل الثوابته» مدیر دفتر رسانه‌ای دولت حماس در غزه گفت که ارتش اشغالگر طی یورش گسترده به بیمارستان الشفاء دست به یک جنایت تمام‌عیار زده و بیش از 100 نفر را به شهادت رسانده است.

به‌نوشته خبرگزاری شهاب، او گفت که نظامیان صهیونیستی برخی از کادر درمانی را داخل بیمارستان اعدام کردند و مانع مداوای بیماران شدند که در پی آن 4 نفر از بیماران به شهادت رسیدند.

الثوابته با «فاجعه‌آمیز» خواندن وضعیت بیمارستان الشفاء، گفت: ارتش اشغالگر اسرائیل کادر درمانی و پناهندگان داخل بیمارستان را تهدید کرده است که اگر حاضر به بازجویی و شکنجه نشوند، ساختمان بیمارستان را بر سرشان خراب خواهد کرد.

مدیر دفتر رسانه‌ای دولت حماس در ادامه دولت آمریکا و جامعه جهانی و رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول کامل ادامه این جنایت در بیمارستان الشفاء و در حق کادر درمانی، زخمی‌ها، بیماران و پناهندگان دانست.

محاصره و بمباران اطراف بیمارستان الشفاء امروز برای ششمین روز متوالی ادامه دارد و روز گذشته شبکه المیادین خبر داد که ستون‌های دود از ساختمان‌های بیمارستان الشفاء و منازل اطراف آن به هوا برخاسته است و شماری از منازل مسکونی در جهت شمالی این مجتمع پزشکی به آتش کشیده شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین خواستار تخلیه محله «الرمال» که بیمارستان الشفاء در آن قرار دارد شده است.

روز چهارشنبه نیز شبکه خبری الجزیره تصاویری از اسارت تعدادی از مردان در این بیمارستان و برهنه کردن آن‌ها مقابل چشم خانواده‌هایشان منتشر کرد.

اشغالگران در حالی مدعی حضور فرماندهان حماس در داخل این بیمارستان هستند که روز گذشته سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجبور شد خبر پیشین خود در خصوص بازداشت فرماندهان حماس در این بیمارستان را اصلاح کند. در اطلاعیه این سازمان آمده است: «به‌دلیل یک خطای انسانی، تصاویر افرادی را منتشر کردیم که در عملیات نظامی در بیمارستان الشفاء بازداشت شده‌اند، در حالی که آن‌ها را بازداشت نکرده‌ایم».

143 نمایش

نظر دادن