تاریخ انتشار: یکشنبه, 19 شهریور 1402 ساعت 10:03

با جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز آشنا شوید

همان‌طور که می‌دانید جاذبه‌های شیراز به همین موارد به پایان نمی‌رسد؛ اما ازآنجایی‌که هتل هما یکی از پرطرفدارترین هتل‌های شیراز شناخته می‌شود. تصمیم گرفتیم برای رفاه حال مسافران به معرفی جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز بپردازیم.

شیراز پایتخت گردشگری ایرانی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود؛ جاذبه‌های تاریخی حیرت‌انگیز و حال‌وهوای متفاوت شیراز باعث شده این شهر زیبا همواره موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی قرار بگیرد. شیراز مکان‌های زیادی برای تفریح و گشتن دارد به‌طوری‌که بازدید از همه آن‌ها در یک سفر دوسه‌روزه امکان‌پذیر نیست؛ اما اگر زمانتان برای گشت‌وگذار محدود است نگران نباشید؛ شما می‌توانید با انتخاب هتلی مناسب به معروف‌ترین جاهای دیدنی شیراز دسترسی آسانی داشته باشید. یکی از بهترین هتل‌ها برای اقامت خاطره‌انگیز، هتل هما شیراز می‌باشد.

هتل هما با موقعیت مکانی بسیار عالی یکی از بهترین هتل‌ها برای سفرهای تفریحی است. چراکه مسافران با اقامت در این هتل می‌توانند با طی کردن مسیری کوتاه به‌جاهای دیدنی شیراز برسند. در ادامه می‌خواهیم جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز را معرفی کنیم.

 

با هتل هما شیراز آشنا شوید

قبل از هر چیزی بهتر است با هتل هما شیراز کمی آشنا شویم. هتل 5 ستاره هما یکی از لوکس‌ترین هتل‌های شیراز است که سال‌های زیادی را به میزبانی از گردشگران پرداخته است. این هتل در سال 1351 در 8 طبقه و 232 واحد اقامتی متنوع فعالیت خود را آغاز نمود. البته نگران قدیمی بودن امکانات هتل نباشید، چراکه این هتل در سال‌های اخیر جهت ارتقا خدمات و نوسازی تجهیزات، مورد مرمت و بازسازی قرارگرفته است.

در میان هتل شیراز، هتل هما از محبوب‌ترین هتل‌ها در میان مسافران است، اما دلیل این‌همه محبوبیت چیست؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هتل هما که باعث شده مسافران این هتل را برای اقامت برگزینند، اتاق‌های شیک و مجهز است. در اتاق‌ها این هتل هر آنچه مسافران برای اقامت راحت نیاز داشته باشند، فراهم‌شده است. اگر از واحدهای اقامتی دل‌باز و مدرن هتل هما بگذریم، این هتل امکانات رفاهی و تفریحی خوبی را برای مهمانان تدارک دیده است. از بهترین آن‌ها می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، استخر، سونا و جکوزی، سالن ورزشی، کتابخانه، پارکینگ و... اشاره کرد.

همان‌طور که گفتیم، هتل هما شیراز از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار هستند و همین موضوع باعث شده مسافران مقیم هتل در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سایر جاذبه‌های گردشگری شیراز دسترسی آسانی داشته باشند. بهترین جاذبه های گردشگری شیراز نزدیک هتل هما شیراز به شرح زیر است.

 

جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز

 

بوستان آزادی

در چند قدمی هتل هما، یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های شیراز واقع‌شده است که بیش از نیم‌قرن از قدمت این بوستان می‌گذرد. بوستان آزادی در فضایی وسیع محیطی آرام و دل‌نشینی را فراهم کرده است. امکانات تفریحی و رفاهی به همراه حال‌وهوای نوستالژی، باعث شده شیرازی‌ها برای تفریح و پیک‌نیک‌های خانوادگی آخر هفته بوستان آزادی را انتخاب کنند.

این بوستان زیبا با نام بوستان شهر در سال 1345 به بهره‌برداری رسید اما پس از انقلاب اسلامی نام آن به بوستان آزادی تغییر کرد ولی شیرازی‌ها همچنان آن را به بوستان شهر می‌شناسند.

در طول سال‌ها به این بوستان سرسبز و زیبا امکانات تفریحی زیادی اضافه‌شده است به‌طوری‌که فرقی ندارد چه سن و سالی داشته باشید قطعاً در این پارک تفریح موردعلاقه خود را پیدا خواهید کرد.

یکی زیباترین بخش‌ها این بوستان، دریاچه مصنوعی است که به وسعت 9000 مترمربع در مرکز بوستان آزادی قرارگرفته است. جالب است بدانید این دریاچه مصنوعی در حال حاضر زیستگاه برخی از گونه‌های ماهی و آبزیان می‌باشد. شما علاوه بر از آرامش دریاچه می‌توانید به قایق‌سواری بپردازید.

از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی بوستان آزادی می‌توان به کتابخانه، شهربازی، سینما 7 بعدی، اتاق فرار، پیست دوچرخه‌سواری، زمین‌بازی کودکان، رستوران و کافی‌شاپ، غرفه عکاسی، سرویس بهداشتی و... اشاره کرد.

بوستان آزادی از جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز بشمار می‌رود به‌طوری‌که برخی از واحدهای اقامتی هتل به این بوستان مشرف هستند و چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی را پدید می‌آورند.

فاصله هتل هما تا بوستان آزادی: 4 دقیقه پیاده‌روی

 

ارگ کریم‌خان زند

در مرکز شهر شیراز، یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی شیراز واقع‌شده است؛ که قدمت آن به دوران زندیه برمی‌گردد. ارگ کرم خان زند در طول تاریخ کاربردهای گوناگونی داشته اما در اصل این مجموعه محل زندگی حاکم وقت شیراز کریم‌خان زند معروف به وکیل‌الرعایا بوده است.

قبل از ورود به ارگ کریم‌خان زند اولین چیزی که توجه گردشگران را به خود جذب می‌کند، دیوارهای آجری بلند است که در ساخت آن هیچ‌گونه تزئینی بکار نرفته است. درواقع این دیوارها که حدود 12 متر ارتفاع دارد به همراه برج بارو خندق امنیت ارگ را تضمین می‌کردند به‌گونه‌ای که شخص ناشناسی قادر به ورود یا نفوذ به داخل ارگ را نبوده است.

این اثر به دلیل معماری حیرت‌انگیزی که دارد گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب کرده است. این مجموعه توسط استادان و معماران ماهر دوران زندیه بنا شد. معماری ارگ کریم‌خان زند بدین‌صورت است که دارای پلان مستطیل شکل به مساحت 13000 مترمربع می‌باشد که به دو قسمت مسکونی و نظامی تقسیم می‌شود.

مجموعه ارگ کریم‌خان، شامل بخش‌های گوناگونی است که جذاب‌ترین آن‌ها حمام، شاه‌نشین و اتاق‌های ارگ است. در قسمت مسکونی این مجموعه تزئینات بسیار زیبایی ازجمله گچ‌بری، شیشه‌کاری، مقرنس‌کاری و... بکار رفته است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، در سفر به شیراز حتماً زمانی را به بازدید از ارگ کریم‌خان اختصاص دهید. این مجموعه تاریخی از جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز است که با هتل فاصله چندانی ندارد.

فاصله هتل هما تا ارگ کریم‌خان زند: 20 دقیقه پیاده‌روی

 

حمام وکیل

حمام وکیل یکی از پرآوازه‌ترین جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز بشمار می‌رود که کمتر کسی است که آن را نشناسد. این بنای تاریخی اثر به‌جامانده از دوران زندیه است. حمام تاریخی شیراز در زمان خود یکی از پیشرفته‌ترین حمام‌ها بوده. البته این حمام در گذشته تنها محلی برای استحمام نبوده بلکه در این حمام مراسماتی برگزار می‌شده که مجسمات حمام این موضوع را به‌خوبی نشان می‌دهند.

حمام وکیل شیراز، امروزه تغییر کاربری داده و به‌عنوان موزه مردم‌شناسی موردتوجه گردشگران قرارگرفته است. اگر به شناخت فرهنگ مردمان شیراز علاقه‌مند هستید، بازدید از حمام وکیل می‌تواند برایتان بسیار جذاب باشد. در این موزه 30 مجسمه مومی با پوشش سنتی روایتگر فرهنگ و آداب‌ورسوم مردمان شیراز هستند.

حمام وکیل ازنظر معماری شاهکاری از تاریخ بشمار می‌رود. چراکه این حمام از هوشمندی بی‌نظیری برخوردار است. در گذشته که خبری از سیستم‌های گرمایشی هوشمند خبری نبود، این حمام به‌گونه‌ای طراحی‌شده که هوای سرد به داخل حمام نفوذ نمی‌کرده.

از دیگر جذابیت‌های این حمام تاریخی می‌توان به تزئینات نگاره‌ای زیبای آن اشاره کرد که در دوره قاجار با تصاویر مضامین قرآنی مثل معراج رسول اکرم (ص)، داستان حضرت یوسف (ع) و... به حمام اضافه شد.

حمام وکیل از جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز محسوب می‌شود و مسافران با طی کردن مسیری کوتاه به حمام وکیل خواهند رسید.

فاصله هتل هما تا حمام وکیل: 10 دقیقه رانندگی

 

باغ ارم

https://akharinnews.com/images/1402/06/03/a2.jpg

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز باغ ارم است. باغ ارم شیراز از آن دسته از جاذبه‌های گردشگری است که نیاز به تعریف و تمجید ندارد، چراکه آوازه‌اش در سراسر دنیا پیچیده است. قطعاً در هنگام بازدید از باغ ارم نمی‌توان سرسری از آن گذشت زیرا در هر گوشه‌کناری از این باغ نگاه بیندازید با پدیده‌ای حیرت‌انگیز روبه‌رو می‌شوید.

در بدو ورود به باغ ارم عطر خوش بهارنارنج هوش از سرتان را می‌برد؛ بدون شک این بوی خوش بهارنارنج را در هیچ کجا جز شیراز نخواهید یافت. در شهر شیراز باغ و بستان کم نیست اما طبیعت بی‌نظیر این باغ شما را به وجد می‌آورد. همچنین جالب است بدانید بلندترین درختان سرو شیراز را شما در باغ ارم خواهید دید.

اگر از فضای سرسبز و زیبای باغ ارم بگذریم، عمارتی در بخش غربی باغ خودنمایی می‌کند که موردتوجه گردشگران واقع‌شده است. عمارت ساختمانی سه‌طبقه با پشت‌بام شیروانی است که در آن انواع تزئینات مثل گچ‌بری، نقاشی، کاشی‌کاری، منبت‌کاری و... بکار رفته است.

در سال 1390 موز‌ه‌ای به نام موزه سنگ و گوهر دریای نور در عمارت اصلی باغ ارم تأسیس شد. در این موزه بیش از 140 نوع سنگ قیمتی و گوهر‌های نایاب نگهداری می‌شود.

فاصله هتل هما تا باغ ارم: 6 دقیقه رانندگی

 

آرامگاه حافظ

آرامگاه حافظ یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده. به‌جرئت می‌توان گفت، سفر به شیراز بدون بازدید از این مجموعه فوق‌العاده زیبا هیچ معنایی ندارد.

آرامگاه حافظ شیراز داستانی پر ماجرایی پشت خود دارد. اولین بنای حافظیه 64 سال پس از فوت این شاعر بزرگ به دستور حاکم زمان شیراز بنا شد. این بنا سازه‌ای گنبدی با یک حوض بزرگ جلوی آن بود. در طول تاریخ اقداماتی جهت مرمت این بنا صورت گرفت، اما در زمان زندیه با اضافه کردن بارگاهی چهارستون و باغ سرسبز جلوی آرامگاه حافظیه جلوه دیگری به خود گرفت. حافظیه در طول تاریخ تغییراتی کرد تا به شکل امروزی درآمد.

آرامگاه شاعر بزرگ ایرانی علاوه بر اهمیت تاریخی ازنظر ویژگی‌های معماری بسیار باارزش است؛ به‌طوری‌که گردشگران داخلی و خارجی زیادی تنها برای بازدید از این مجموعه تاریخی راهی شیراز می‌شوند. مسافران با مراجعه به آرامگاه حافظ علاوه بر فضای سرسبز و دل‌نشین این مجموعه از حال‌وهوای عرفانی حافظیه بهره‌مند خواهند شد.

حافظیه در یکی از بهترین نقاط شیراز واقع‌شده است و ازجمله جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز محسوب می‌شود. مسافران مقیم هتل هما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند خودشان را به حافظیه برسانند.

فاصله هتل هما تا حافظیه: 6 دقیقه رانندگی

 

باغ جهان‌نما

بعد از باغ ارم، باغ جهان‌نما یکی دیگر از باغ‌های جذاب و تاریخی شیراز است که با توجه به تاریخ و معماری فوق‌العاده جذابش موردتوجه گردشگران زیادی واقع‌شده است. این باغ زیبا از جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

پیشینه باغ جهان‌نما به قرن هشتم برمی‌گردد اما جلال و شکوهی که امروز شاهد آن هستیم مانند سایر جاذبه‌های شیراز، کریم‌خان زند به این باغ هدیه داد. باغ جهان‌نما درواقع باغ سرسبزی در مسیر جوی آب بوده که همیشه از فضای سرسبز و زیبا بهره‌مند بوده. در زمان زندیه به دستور کریم‌خان زند دورتادور باغ با دیوار کشیده شد و اطراف آن را درختکاری کردند. همچنین در وسط این باغ عمارتی چندضلعی با معماری بسیار زیبا ساخته شد.

فضای سرسبز، جوی آب روان و عمارتی تاریخی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا مجموعه باغ جهان‌نما به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز میزبان گردشگران باشد.

باغ جهان‌نما با حافظیه فاصله کمی دارد از همین رو توصیه می‌شود پس از گشت‌وگذار در حافظیه زمانی را به بازدید به باغ جهان‌نما اختصاص دهید.

 

باغ‌موزه سنگ هفت‌تنان

موزه سنگ هفت‌تنان یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز می‌باشد که قدمت آن به دوران پیش از زندیه برمی‌گردد؛ اما عمارتی که در این مجموعه می‎بینید هنر دستان معماران ماهر ایرانی در زمان زندیه است.

شاید با شنیده نام هفت‌تنان کمی متعجب شوید اما بهتر است بدانید، در این مجموعه تاریخی، هفت مقبره قرار دارد که متعلق به هفت عارف مشهور ایرانی است و همین موضوع باعث شده این موزه به هفت‌تنان نام‌گذاری شود.

جالب است بدانید این باغ تا سال‌های اخیر عبادتگاه درویش‌ها و مرتاض‌ها بوده ولی در حال حاضر این باغ تغییر کاربری داده و به موزه سنگ تبدیل‌شده است. این موزه سنگ‌ها و کتیبه‌های ارزشمندی که متعلق به قرن 11 تا 13 است را نگهداری می‌کند. چنانچه به موزه و بازدید از کتیبه‌های قدیمی علاقه‌مند هستید، حتماً از موزه هفت‌تنان شیراز بازدید کنید.

در گذشته مردمان بومی جهت برآورده شدن دعاهایشان یا طلب بارش باران به باغ هفت‌تنان می‌رفتند، چراکه براین باور بودند که این باغ اجابت دعاهایشان را از خداوند طلب می‌کند. پس اگر شما هم به این باغ‌موزه رفتید اجابت دعاهایتان را از هفت‌تنان بخواهید.

باغ‌موزه هفت‌تنان از جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز است که بازدید از آن می‌تواند تجربه خوبی باشد.

فاصله هتل هما تا باغ‌موزه هفت‌تنان: 12 دقیقه رانندگی

https://akharinnews.com/images/1402/06/03/a3.jpg

شهربازی لونا

وقتی حرف از شهر زیبای شیراز است همه ما ناخودآگاه به یاد باغ‌ها و بناهای تاریخی شهر می‌افتیم؛ اما اگر در طول سفر نیاز به هیجان و یک تفریح متفاوت داشتید، شهربازی لونا قطعاً یکی از بهترین گزینه‌ها برایتان خواهد بود. این مجموعه تفریحی با ارائه تفریحات متنوع و جذاب برای همه افراد مناسب است.

شهربازی لونا در منطقه کوهستانی شیراز واقع‌شده است و این را می‌توان یکی از بهترین ویژگی‌های این مجموعه تفریحی در نظر گرفت. علاوه بر فضای زیبای کوهستانی شهربازی لونا تفریحات هیجان‌انگیز، افراد زیادی به‌ویژه جوانان زیادی را به خود جذب کرده است. همچنین بااینکه بیش از 30 سال از عمر شهربازی لونا می‌گذرد اما بااین‌حال هنوز یکی از بهترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های تفریحی شیراز محسوب می‌شود.

ازآنجایی‌که لونا پارک شیراز، اولین میزبان شهربازی مهیج و پیشرفته با وسایل مهیج خارجی در شیراز بوده، این مجموعه در زمان تأسیس، بسیار سروصدا به پا کرد و هنوز هم موردتوجه گردشگران واقع‌شده است.

در لونا پارک شیراز علاوه بر وسایل مهیج تفریحات دیگری مثل پینت بال، لیزر تگ، حریم وحشت و... وجود دارد. بدون شک شما در این مجموعه تفریحی لحظات شاد و مفرحی را تجربه خواهید کرد.

لونا پارک از جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز است از همین‌رو مسافران مقیم هتل به‌راحتی می‌توانند خودشان را به این مجموعه تفریحی برسانند.

فاصله هتل هما تا لونا پارک: 12 دقیقه رانندگی

 

حرم مطهر شاه‌چراغ

سفر به شیراز تنها یک سفر تفریحی نیست بلکه مسافران با زیارت حرم شاه‌چراغ، می‌تواند یک سفر زیارتی و سیاحتی را تجربه کنند. حرم شاه‌چراغ آرامگاه برادر امام رضا (ع) و فرزند ارشد امام موسی کاظم (ع) می‌باشد که پس از حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) سومین حرم پرطرفدار در کشورمان است.

حرم شاه‌چراغ یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های مذهبی شیراز و کشورمان است که سالیانه میزبان تعدادی قابل‌توجهی مسافر می‌باشد. اگر از اهمیت دینی و مذهبی شاه‌چراغ بگذریم، این مجموعه از معماری فوق‌العاده زیبایی برخوردار است که نگاه هرکسی را به خود مجذوب می‌کند.

تزئینات حیرت‌انگیز و فوق‌العاده زیبای کاشی‌کاری و آینه‌کاری شاه‌چراغ، باعث شده این زیارتگاه به‌عنوان یکی از زیباترین مساجد و آرامگاه‌های شیراز شناخته شود.

در ضلع غربی حرم کتابخانه بزرگی وجود دارد که با وقف قرآن و کتاب‌های دیگر راه‌اندازی شد و در حال حاضر بیش از 80 هزار جلد کتاب گوناگون در این کتابخانه وجود دارد. علاوه بر کتابخانه در شاه‌چراغ موزه‌ای وجود دارد که در این موزه بیش از 8 هزار اشیا قدیمی و 3 هزار نسخه خطی و سند نگهداری می‌شود.

شاه‌چراغ از جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز است و مسافران در مدت‌زمان کوتاهی به شاه‌چراغ دسترسی خواهند داشت.

فاصله هتل هما تا حرم شاه‌چراغ: 13 دقیقه رانندگی

 

بازار وکیل

بازارهای سنتی هر شهر، بهترین مکان برای آشنایی بافرهنگ مردمان آن شهر است. بازار وکیل یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی است. حتی اگر قصد خرید هم ندارید قدم زدن در این بازار قدیمی می‌تواند برایتان جذاب باشد.

تاریخچه بازار وکیل از قرار است ازاین‌قرار است، زمانی که کریم‌خان زند به لار سفر کرده بود با دیدن بازار قیصریه لار دستور می‌دهد بازاری شبیه آن در شیراز بسازند. ساخت این بازار حدود 21 سال زمان برد اما درنهایت، این بازار به یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی شیراز تبدیل شد.

معماری فوق‌العاده زیبای این بازار یک شاهکار تاریخی به‌حساب می‌آید. اگر معماری و قدمت بازار وکیل بگذریم، این بازار حجره‌های زیادی را در خود جای‌داده است که در آن انواع محصولات صنایع‌دستی، پارچه، زیورآلات، پارچه، فرش دستباف و... پیدا می‌شود.

بازار وکیل یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز می‌باشد. مسافران با اقامت در هتل هما دسترسی آسانی به این بازار خواهند داشت.

فاصله هتل هما تا بازار وکیل: 8 دقیقه رانندگی

https://akharinnews.com/images/1402/06/03/a4.jpg

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید جاذبه‌های شیراز به همین موارد به پایان نمی‌رسد؛ اما ازآنجایی‌که هتل هما یکی از پرطرفدارترین هتل‌های شیراز شناخته می‌شود. تصمیم گرفتیم برای رفاه حال مسافران به معرفی جاذبه های گردشگری نزدیک هتل هما شیراز بپردازیم.
 

484 نمایش

نظر دادن