تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 فروردين 1402 ساعت 08:30

ماستمالی عمل شنیع!

تقی دژاکام، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

همه شما حکایت آن فرد را شنیده‌اید که در مسجد عمل شنیع انجام داده و یکی از نمازگزاران از روی تنفر به روی او آب دهان انداخته بود. نیز شنیده‌اید که فرد مرتکب با جوسازی و غوغاسالاری کوشیده بود فضا را به گونه‌ای تغییر دهد که گویی خود هیچ عمل شنیعی مرتکب نشده و این نمازگزار است که حرمت مسجد را رعایت نکرده که در محیط آن، آب دهان انداخته است!

حالا حکایت آن دو زن است که حکم قطعی شرع و قانون رسمی کشور و عرف حیاورزانه مردم ایران را دریده و با کشف کامل حجاب در انظار عمومی جامعه حاضر شده و یک مرد با حرکتی نابخردانه و نسنجیده آن‌ها را ماستی کرده است.

مسلّم است که کار این مرد، خطا و خلاف است و اولین کسانی که به این کار در فضای مجازی اعتراض کردند طیف انقلابی و ولایتمدار بودند، اما خنده‌دار و گریه‌دار آنجاست که کسانی که تا دیروز به آنانی که در خیابان‌ها سر مأمور پلیس را بریدند، نیروی انتظامی کشور را آتش زدند، با چاقو و قمه بارها به پیکر و سینه امثال شهید عجمیان کوبیدند و شهید آرمان علی‌وردی را با شنیع‌ترین شیوه شکنجه کردند و به شهادت رساندند، نه تنها کوچک‌ترین و کم‌ترین اعتراضی نکردند که حتی هنوز که هنوز است از عمل تروریستی آنان حمایت می‌کنند، در این ماجرا زبانشان باز شده که ‌ای وای! چرا این دو را ماستی کردند!

بله این کار ناشایست بود و همان‌طور که گفته شد نخستین کسانی که به این حرکتِ غلط اعتراض کردند خود بچه‌مسلمان‌های دلسوز بودند، اما شما هم بگویید که چرا در آن ماجراهای مورد اشاره خفقان گرفته بودید و لام تا کام حرف نمی‌زدید؟ چرا آنجاها که یک روحانی در نهایت ادب و با زبان به زنان هنجارشکن اعتراض کرد و آن بلاها را به سرش آوردند، هیچ واکنشی نشان ندادید و رگ غیرت نداشته‌تان نجنبید؟ و کاش نمی‌جنبید که در اینجا و آنجا به دفاع از کسانی که به او حمله کردند هم برخاستید! آنجا که یک زن چادری با یک پلاکارد یا با یک تذکر ساده زبانی به خاک و خون کشیده شد شما کجا بودید تا از شأن انسانی و از شیوه اعتراض معمولی و حداقلی و درست دفاع کنید؟ این یک بام و دو هوای شما بیشتر به یک مضحکه و یک بازی خنده‌دار و البته تأسف‌برانگیز می‌ماند و بس!

اما در این میان، خنده‌دارتر و تأسف‌برانگیزتر، رفتار و نوشته‌های عقلای اصلاح‌طلبی است که عمل استثناییِ خطایِ یک مرد در یک گوشه کشور را به «خطای کل حکومت» ربط می‌دهد و رکورد جدیدی از ربط دادن گودرز و شقایق در سال جدید به نمایش می‌گذارد...

313 نمایش

نظر دادن