تاریخ انتشار: شنبه, 19 اسفند 1402 ساعت 08:47

آیت‌الله حسینی همدانی: عده‌ای باید وارد عرصه تبلیغ و تبیین در انتخابات می‌شدند اما کم کاری کردند، آنها در زمانی که دور نیست باید پاسخگو باشند/ تعطیلی مجلس به هر دلیلی در شأن نمایندگان نیست/ ایران به قله نزدیک است

امام جمعه کرج گفت: مسجد باید به اقتصاد محله کمک کند و کانون همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد.  

به گزارش مهر، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه ۲۲ اسفند اول ماه مبارک رمضان است، عنوان کرد: حرمت این ماه باید در جامعه حفظ شود و دستگاه‌های مربوطه اعم از اصناف، نیروی انتظامی و دستگاه قضائی وظایف خود را در مورد این ماه با دقت و حساسیت بیشتری انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه اجازه تظاهر به روزه خواری ندهید، ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات که موجب سربلندی در این آزمون مهم شدند، مطرح کرد: امنیت انتخابات در حد عالی تأمین شد و سلامت و رقابت انتخاباتی هم خوب بود. در البرز نیز زمینه رقابت نامزدها به خوبی فراهم شد.

مسؤولان در عملکرد خود دقت بیشتری داشته باشند

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی با تحریم انتخابات بسیار تلاش کردند تا مردم در آن روز از منازل خود خارج نشوند و خیابان‌ها خلوت باشد، آنها می‌گفتند که درصد مشارکت در خوش بینانه ترین حالت باید زیر ۲۰ درصد باشد اما دیدیم که میزان مشارکت به بالای ۴۰ درصد رسید و دشمن را ملول کرد.

وی ادامه داد: دشمنان پس از اینکه مأیوس شدند، حرف‌های نامربوط و ایجاد شبهات را آغاز کردند که این موضوع نشان داد سیلی که مردم به دشمن زدند، به هدف خورده که آنها این‌طور عصبانی هستند. گذشته از تلاش بیشتر فعالان در جهاد تبیین، مسؤولان در عملکرد خود و توجه به اقشار مختلف دقت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه عده‌ای که می‌توانستند و باید وارد عرصه تبلیغ و تبیین می‌شدند اما کم کاری کردند، نیز در زمانی که دور نیست باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: داوطلبان انتخاباتی به منظور پیشرفت بیشتر استان ارتباط خود را با یکدیگر حفظ کنند و برنامه‌هایشان را همراه با دیگر گروه‌های متخصص اندیشه ورز مدون کنند و در اختیار نمایندگان منتخب قرار دهند.

تعطیلی مجلس به هر دلیلی در شأن نمایندگان نیست

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه آنها همچنین می‌توانند برنامه‌های خود را به بنده ارائه دهند تا از مسؤولان مربوطه آنها را مطالبه کنم، عنوان کرد: امید است مجلس جدید هشدارها و رهنمون‌های زودتر از موعد رهبر معظم انقلاب را جدی تر بگیرد و به آن عمل کند. همه باید توجه داشته باشند که در دام بی تقوایی گرفتار نشوند.

وی متذکر شد: مساله قانون انتخابات زودتر و مدون‌تر دنبال شود تا زمینه برای سو استفاده برخی افراد کمتر شود. ایراداتی در این قانون وجود دارد و اقداماتی نیز انجام شده اما هنوز اشکال هست. نمایندگان فعلی مجلس تا خرداد ماه وکیل مردم هستید و باید مثل روز اول مشغول کار باشید؛ تعطیلی مجلس به هر دلیل در شأن شما نیست.

مسجد باید مرکز آموزش باشد

آیت الله حسینی همدانی جهت حرکت را تمدن سازی به وسیله جوانان تربیت یافته در مساجد دانست و اظهار کرد: مسجد باید مرکز آموزش مهارت، دین، قرآن و اخلاق باشد و از مسائل اجتماعی و پیرامونی خود نیز غافل نباشد. مسجد باید به اقتصاد محله کمک کند و کانون همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد.

وی محور تمام این امور در مساجد را امام مسجد خواند و تصریح کرد: اگر مسجدی تمام امکانات لازم را داشت و زمینه مهیا بود اما امام مسجد فعالیت لازم را انجام نداد خود باید مسؤولیت را تحویل دهد و به امور دیگر روحانی مشغول شود. در مقابل، مردم هم باید بدون زیاده روی و توقع بیجا روی قاعده کمک و از امام خود مطالبه کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه مسجد قلب تپنده محله است و آن را پاکسازی می‌کند، مطرح کرد: ۱۸ اسفند ماه سالگشت تأسیس کانون‌های مساجد است؛ مجموعه‌ای که بخشی از امور فرهنگی و هنری در مساجد و محل را تحت نظر مستقیم امام مسجد با شرح وظایف و دستورالعمل‌های مشخص همکاری با دیگر دستگاه‌ها بر عهده دارد.

راهیان نور اجازه فراموشی آموزه‌های معنوی را نمی‌دهد

آیت الله حسینی همدانی افزود: کانون‌های مساجد تا امروز خدمات متعددی را ارائه کرده اما توان بیشتری دارد که باید تحت زعامت امام مسجد آن را برای خدمت بیشتر به مردم بکار گیرد. حال مساجد استان باید بهتر از این باشد که این موضوع کمک همه را می‌طلبد. برگزاری مراسم مختلف عبادی انس مردم را خدا را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از همین طریق افراد ساخته و در پی آن خانواده‌ها و محله و شهر آباد می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۲۰ اسفند روز راهیان نور است؛ حرکت باارزشی که اجازه نمی‌دهد آموزه‌های معنوی و ارزشی دوران دفاع مقدس فراموش شود. اردوهای راهیان پیشرفت نیز با هدف تبیین دستاوردها و توانمندی‌های کشور آغاز شده که حرکت مفید و آگاهی بخشی است.

ایران به قله نزدیک است

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: توجه به زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران، خدمت به خانواده‌های آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار آنها به حدی برای نظام اسلامی اهمیت و جلوه داشته و مورد نظر بوده که امام راحل در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ فرمان تأسیس نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران را صادر کردند.

وی مطرح کرد: هرچه عزت، اقتدار و استقلال داریم به برکت خون‌های پاکی است که بر زمینه ریخته شده و می‌شود، بنابراین همه وظیفه داریم به موضوع شهید و شهادت اهمیت حداکثری دهیم. همه دنیا به ویژه آمریکا فهمیده‌اند که ایران به قله نزدیک است و مردم، دولت و مسؤولان با همدلی و انسجام تحت زعامت رهبری تا تحقق کامل ایران قوی قدمی در مقابل مستکبران عقب نشینی نخواهند کرد.

296 نمایش

نظر دادن