تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 فروردين 1402 ساعت 11:57

مصطفی خوش‌چشم: غرب به‌دنبال راه‌اندازی جنگ ترکیبی دیگری علیه ایران است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه غرب و ایران درباره اندک موضوعات باقی مانده در برجام در تقابل هستند، گفت: غرب در تلاش است دور جدید جنگ ترکیبی علیه ایران به راه بیندازد.

مصطفی خوش چشم در گفتگو با مهر، با اشاره به موضوع برجام و عدم انگیزه غرب، اظهار داشت: غرب و ایران کماکان درباره اندک موضوعات باقی مانده در برجام که از اهمیت حیاتی برخوردارند در تقابل و کشاکش هستند چرا که هر طرفی که این امتیازات را بدست آورد پیروز میدان تلقی خواهد شد.

وی ادامه داد: غرب در یک تقابل با ایران قرار دارد که ظرف یکسال گذشته ۲ دور جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت تا ایران را مجبور به عقب‌نشینی کند که موفق نشد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: به دنبال آن است که در طول ماه‌های آینده دور دیگر این جنگ ترکیبی را علیه ایران به راه بیندازد.

خوش چشم افزود: البته از آنجا که غربی‌ها دارای مشکلات متعددی به دلیل تقابل غرب با روسیه و همچنین تنش‌های روز افزون آمریکا علیه چین بر تنگه تایوان و فشارهای اقتصادی متعاقب آن بر اروپا و تا حدی برآمریکا هستند، قطعاً طرف غربی هم اکنون توان قبل را برای اعمال فشارهای همه جانبه ندارد.

وی عنوان کرد: از طرفی اقدامات دیپلماتیک ایران در برقراری روابط با عربستان تا حدی بر این بخش از فشارهای دیپلماتیک آمریکا و غرب در چارچوب این جنگ ترکیبی ضربه وارد کرده و آن‌را تضعیف کرده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: بنابراین احتمالاً از اواخر بهار دور دیگری از جنگ ترکیبی غرب را خواهیم بود و طرف آمریکایی در حال برنامه ریزی برای چنین موضوعی است.

خوش چشم با بیان اینکه جنگ ترکیبی در ۱۲ تا ۱۴ حوزه انجام خواهد شد، مطرح کرد: در این راستا نیازمند آماده سازی کشور در زمینه‌های مختلف از جمله بخش‌های عملیات روانی و رسانه‌ای که بعنوان یکی از حوزه‌های اولیه و اصلی این جنگ توسط آمریکایی‌ها استفاده می‌شود تا حوزه‌های تحریمی، مداخله ارزی، ترور، خرابکاری و فشارهای دیپلماتیک هستیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: البته برخی اقدامات خوبی در حال انجام است که بخشی از آن معطوف به برقراری روابط با عربستان به منظور تضعیف جبهه متحدین آمریکا در منطقه و بخش دیگری از آن هم معطوف به سختگیرانه عمل کردن با رژیم صهیونیستی است.

خوش چشم در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین به غیر از این حوزه در حوزه‌های دیگر دیپلماتیک، امنیتی و جنگ شناختی و بویژه در حوزه‌های اقتصادی و ارزی بایستی آمادگی‌های بیشتری انجام شود.

 

209 نمایش

نظر دادن