تاریخ انتشار: دوشنبه, 26 دی 1401 ساعت 12:48

حمایت وزیر اقتصاد از عرضه خودرو در بورس کالا

وزیر اقتصاد گفت: رویکرد دولت سیزدهم آن است که تا حد امکان ویژه‌خواری‌ها را محدود کرده، منفعت عامه و دسترسی‌های مردم را افزایش دهد و کاری کند که چشم‌انداز سودآوری برای تولیدکنندگان بهتر از گذشته باشد.

سید احسان خاندوزی امروز (دوشنبه) در نشست اقتصادی تبیین مزایای عرضه خودرو در بورس کالا در محل دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، افزود: متغیر حرکت به سمت سودآور شدن تولید در کشور باید به قیمت‌گذاری منصفانه برای مصرف‌کنندگان و مردم گره بخورد.

وی گفت: برخی اوقات شاهدیم انصاف در قیمت‌گذاری‌ها فراموش می‌شود یا حتی دولت افق‌های سودآوری در تولید را به نفع مردم می‌بندد و در این زمان لزوم یافتن راهی میانه اهمیت پیدا می‌کند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: در این مسیر مقابله کردن با کسب درآمدهای ناشی از فعالیت‌های تولیدی که نه به سودآوری تولید کمک کرده و نه دسترسی منصفانه و قیمت‌گذاری منصفانه را افزایش می‌دهد، اهمیت می‌یابد و در هر دو این اهداف باید با سازوکارهایی که ویژه‌خواری را کشور گسترش می‌دهد، مقابله کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به عرضه و فروش خودرو در بورس کالا یادآور شد: ممکن است نقدهای به این صنعت وارد باشد، اما برای سیاست‌گذار عاقل این مهم است که با توجه و نگاه به منفعت ملی انتخاب بهینه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به بلوغ و رشد آگاهی در جامعه نخبگانی کشور و همچنین با کمک رسانه‌ها، از منتقدانی که سازوکارهای جدید و کارآمدی در این خصوص ارائه کنند استقبال می‌کنیم.

386 نمایش

نظر دادن