تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 آذر 1401 ساعت 08:24

عارضه کوررنگی سیاسی غربگراها درمورد پیشرفت‌های کشور!

جدا از اینکه خیل عظیمی از پیشرفت‌های بزرگ کشور در حوزه‌های مختلف در سال‌های پس از پیروزی انقلاب از نگاه این طیف پیشرفت محسوب نمی‌شود، تنها در طول ۳ ماه گذشته کشورمان شاهد رونمایی از دستاورد‌های شگفت‌انگیز متخصصان و دانشمندان ایرانی آن هم در شرایط تحریم بود که تحسین دنیا را برانگیخت و انکار یا درست ندیدن آن‌ها تنها از فرد یا افرادی برمی‌آید که یا قادر به درست دیدن نیستند یا اساسا به دلایلی که گفته شد نباید این دستاورد‌ها را ببینند.

روزنامه کیهان نوشت: «کوررنگی» نام یک بیماری است که در آن فرد قادر به تشخیص یکی یا برخی از رنگ‌ها نیست. سلول‌های مخروطی چشم افراد کوررنگ بدون رنگ‌دانه‌هایی هستند که موجب دیدن رنگ‌ها می‌شوند. به همین دلیل این افراد برخی رنگ‌ها را به شکل طیفی از رنگ‌های «خاکستری و سیاه» می‌بینند. این عارضه که موروثی است‌، بینایی فرد بیمار را در مشاهده اجسام و محیط اطراف خود با اختلاف و اشکال مواجه می‌سازد. اما گاهی ممکن است مشابه یا مصداق دیگری مثلا در عالم سیاست از آن یافت که بر اساس آن فرد یا افرادی هر آنچه در فضای سیاسی کشور رخ می‌دهد را خاکستری و سیاه می‌بینند و بر اساس نوع مشاهدات خود نیز شرایط را تحلیل می‌کنند. با نگاهی به مواضع و اظهارات طیف مدعی اصلاحات یا همان جریان غربگرا که در آن به رغم دستاوردهای و پیشرفت‌های بسیار بزرگ و شگرف، سیاه‌نمایی، یأس‌آفرینی و القای بن‌بست در آینده کشور موج می‌زند، باید گفت فعالان سیاسی، چهره‌ها، شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌های منتسب به این طیف بر اساس مدل بینش طراحی شده از سوی جریان سیاسی متبوع خود یا نمی‌توانند یا نباید جز سیاهی رنگ دیگری را ببینند و به نوعی مبتلا به کوررنگی سیاسی هستند. مورد زیر تنها یک نمونه – وفقط یک نمونه – از هزاران نمونه شیوه عجیب تحلیل این جریان از وضعیت کشور است.

چند روز پیش در یکی از رسانه‌های منتسب به طیف مدعی اصلاحات دیدم کلیپی حاوی سخنان آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور درباره پیشرفت‌های کشور را بازنشر کرده که در آن می‌گفت: «رئیس‌جمهور یکی از کشورها زمانی که پیشرفت‌های ما را دید، سفر خود را یک روز دیگر تمدید کرد تا از پیشرفت‌ها و نوآوری‌های ما بیشتر بازدید کند» و در ذیل آن با لودگی عباراتی کنایه‌آمیز در نفی سخنان رئیس‌جمهور نوشته بود. جدا از اینکه خیل عظیمی از پیشرفت‌های بزرگ کشور در حوزه‌های مختلف در سال‌های پس از پیروزی انقلاب از نگاه این طیف پیشرفت محسوب نمی‌شود، تنها در طول 3 ماه گذشته کشورمان شاهد رونمایی از دستاوردهای شگفت‌انگیز متخصصان و دانشمندان ایرانی آن هم در شرایط تحریم بود که تحسین دنیا را برانگیخت و انکار یا درست ندیدن آنها تنها از فرد یا افرادی برمی‌آید که یا قادر به درست دیدن نیستند یا اساسا به دلایلی که گفته شد نباید این دستاوردها را ببینند. بخوانید:

1- چند هفته پیش دانشمندان تحت تحریم ایرانی توانستند با «ژن‌درمانی» بیماری سرطان خون را درمان و دنیا را به تحسین وادار کنند. «ژن‌درمانی» جدیدترین روش برای درمان سرطان در جهان است که با تلاش یک شرکت دانش‌‌بنیان ایرانی به مرحله نهایی رسیده است؛ فقط دو شرکت چندملیتی در جهان این روش درمانی را ارائه می‌کند و این دانش در ایران با تلاش محققان داخلی بومی شده است.

2- هفته قبل از آن صنایع دفاعی و نظامی تحریم شده ما به توان تولید موشک ‌هایپرسونیک به عنوان یک دستاورد فوق پیشرفته نظامی دست پیدا کرد و جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه به آمریکا و چین و روسیه رساند. قابلیت سرعت بسیار بالا، شکل آیرودینامیکی خاصی که بیشترین برد را ضمن حفظ سرعت پروازی بسیار بالا به دست می‌دهد، وجود پیشران برای جبران نیروی مقاوم هوا در فاز پرواز در داخل جوّ و مجهز شدن به سامانه‌های کنترل پیشرفته، به عنوان بخشی از ویژگی‌های این موشک جدید موجب شده تا از آن به عنوان مهلک‌ترین سلاح برای سامانه‌های سپر دفاع موشکی و انواع رادارهای شبکه دفاع هوایی دشمن یاد کنند.

3- چند روز قبل‌تر از آن صنعت فضایی تحت تحریم کشور ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ با قابلیت حمل موشک قاره‌پیما و پرتاب ماهواره‌های ایرانی به فضا را با موفقیت آزمایش و دنیا را متحیر کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماهواره‌بر که تنها 4 کشور در دنیا به تکنولوژی آن دست یافته‌اند، می‌توان به قابلیت تزریق ماهواره‌های زیر ۱۰۰ کیلوگرمی (۸۰ کیلوگرمی) در مدار ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتری زمین اشاره کرد که نخستین آزمایش این ماهواره روی ماهواره ناهید صورت خواهد گرفت. به‌طورکلی، ماهواره‌برهایی که قادرند ماهواره‌هایی را در مدارهای پایین زمین تا ارتفاع دو هزار کیلومتری تزریق کنند، به ماهواره‌برهای «لایه لئو» شناخته می‌شوند و ماهواره‌بر قائم هم در همین گروه طبقه‌بندی می‌شود. از اصلی‌ترین قابلیت‌های این ماهواره‌بر، موتور قدرتمند سوخت جامد آن است که نخستین آزمایش پروازی زیرمداری آن صورت گرفت و افتخار بزرگی برای ایران اسلامی رقم زد.

4- یک هفته قبل‌تر تلسکوپ رصدخانه ملی ایران با قابلیت رصد اجسام پر نور با فاصله 7میلیارد سال، نورگیری شد و قدرت محققان و دانشمندان تحت تحریم ایران را به رخ دنیا کشید. «پیشرفت ایران در اوج تحریم‌ها شگفت‌انگیز است» این بخشی از روایت مجله علمی ساینس درباره رصد موفق اولین نور از تلسکوپ رصدخانه ملی ایران بود. تلسکوپی در کلاس جهانی که با ثبت دو تصویر از کهکشان آرپ ۳۸۲ در فاصله ۳۲۰ میلیون سال نوری و کهکشان NGC ۲۳ در فاصله ۱۷۳.۵ میلیون سال نوری علاقه‌مندان به نجوم را شگفت‌زده کرد. تصاویری که جری گیلمور (Gerry Gilmore)، ستاره‌شناس دانشگاه کمبریج و رئیس‌هیئت مشاوران بین‌المللی رصدخانه ملی ایران درباره آن گفت: «وضوح این تصویر، بسیار بهتر از حد انتظار است.». «حبیب خسروشاهی» استاد نجوم پژوهش‌های بنیادی و مجری طرح رصدخانه ملی ایران نیز درباره دقت رصدخانه و تلسکوپ گفت که تقریباً هر جسم آسمانی را که در شب قابل رصد است به جز اجسام پرنور مثل کره ماه می‌توان رصد کرد، هم اجرام نزدیک به ما که بسیار کم نور هستند مثل کوتوله‌های کهکشانی یا محیط میان‌ستاره‌ای و خود ستاره‌ها در کهکشان خودمان قابل رصد هستند و هم آنچه که در عمق کیهان قرار دارد و هر جسم پرنوری که تا 7 میلیارد سال با ما فاصله داشته باشد قابل رصد است.

5- چند هفته قبل‌تر از آن مهندسان و محققان صنعت نفت تحت تحریم ایران اولین پالایشگاه فراسرزمینی به نام ال‌پالیتو را در ونزوئلا با ظرفیت پالایش روزانه ۱۰۰هزار بشکه نفت خام میدان‌های کشور و با هدف خنثی ‌سازی تحریم‌ها راه‌اندازی کردند. این پالایشگاه مشتری نفت ایران نیز هست و در دیگر پالایشگاه‌ها نیز فروش نفت ایران با کمک صدور خدمات فنی و مهندسی مهندسان ایرانی افزایش خواهد یافت.

6- چند روز قبل‌تر از آن به طور همزمان 6 نیروگاه برق حرارتی در آذربایجان شرقی‌، آذربایجان غربی‌، فارس و خراسان رضوی به دست مهندسان تحت تحریم ایرانی ساخته و به شبکه سراسری برق اضافه شد و ظرفیت تولید برق کشور را به هزار و 26مگاوات افزایش داد. برای ساخت واحدهای نیروگاهی جدید 651 میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و در مدت زمان ساخت آنها برای دو هزار و 800 نفر به طور مستقیم و 6 هزار و 800 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است. این برای اولین بار بود که به طور همزمان بیش از 1000 مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور افتتاح می‏شد.

این موارد در کنار دهها و صدها دستاورد بزرگ و عظیم متخصصان و دانشمندان ایرانی که حاکی از حرکت پرشتاب قطار پیشرفت کشور است، درحالی است که کمترین نمود و جلوه‌ای در اظهارات، مواضع و رسانه‌های طیف مدعی اصلاحات و جریان غربگرا ندارد و گویی هرآنچه مربوط به پیشرفت و اقتدار و سربلندی کشور است برای آنها قابل مشاهده و دریافت نیست اگر به انکار آنها مامور نباشند!

369 نمایش

نظر دادن