تاریخ انتشار: شنبه, 07 آبان 1401 ساعت 21:03

یمن: ائتلاف سعودی منتظر موشک‌ها و پهپادهای ما باشد

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن به کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داد که دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند؛ یا آتش‌بس و پرداخت حقوق یا موشک و پهپاد.

فارس نوشت: محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در جریان بازدید میدانی از مواضع نظامی استان مأرب، به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داد که به جنگ بیهوده علیه این کشور پایان دهند.

پایگاه خبری انصارالله به نقل از العاطفی گزارش داد، منابع نفتی، متعلق به یمن است و فقط جمهوری یمن به پایتختی صنعاء بر آن حاکمیت دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای ائتلاف سعودی، خواستار آتش‌بس هستند تا منابع یمن را غارت و پیروزیهای ملت و نیروهای مسلح این کشور را مصادره کنند، گفت: به کشورهای متجاوز می‌گوییم که دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند؛ یا آتش‌بس و پرداخت حقوق یا موشک و پهپاد.

وزیر دفاع یمن ادامه داد: کشورهای ائتلاف در زمان آتش‌بس پدافند هوایی خریداری کردند، ولی این پدافندها از آنان در برابر حملات نیروهای مسلح یمن حمایت نخواهد کرد. لذا اگر به شروط تمدید آتش‌بس پایبند نباشند، ضربات دردناکی متحمل خواهند شد.

العاطفی به کشورهای متجاوز هشدار داد: اگر ائتلاف متجاوز به حماقت و محاصره ادامه دهد، موشکهای بالستیک و پهپادها را روانه آسمان آنان خواهیم کرد. ما به خاطر اطلاعات محرمانه نظامی، فقط اندکی از دستاوردهای نیروهای مسلح را علنی می‌کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت شگرف یمن در زمینه موشکی و پهپادی، تأکید کرد، شورای امنیت و سازمان ملل به سرپوشی برای غارت سازمان یافته منابع یمن بدل شده‌اند.

این در حالی است که اواخر مهر ماه گذشته دو انفجار در بندرگاه «الضبه» واقع در شرق شهر مکلا مرکز استان حضرموت رخ داد که تحت اشغال ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد.

این انفجارها همزمان با ورود یک کشتی حامل محموله نفتی صورت گرفت. این انفجارها ناشی از حملات پهپادی بود. یک نفتکش غول پیکربرای انتقال دو میلیون بشکه نفت خام وارد بندر مذکور شد که بلافاصله این انفجارها رخ داد. این نفتکش قصد داشته است نفت برداشت شده از میادین «المسیله» در غرب حضرموت را به مقصد نامعلومی جابجا کند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم ساعاتی بعدخبر داد که این انفجارها به خاطر حملات نیروهای یمن بوده است.وی تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن «حمله هشدارآمیز ساده‌ای» انجام دادند تا مانع از آن شوند که یک نفتکش بتواند نفت خام یمن را از طریق بندرگاه الضبه به یغما ببرد.

استان حضرموت، بزرگترین تولیدکننده نفت در یمن است و مزدوران سعودی-اماراتی-آمریکایی بارها برای غارت نفت این کشور در مناطق تحت اشغال خود، به جان هم افتاده‌اند. وزارت نفت دولت نجات ملی یمن چندی پیش خبر داد که ائتلاف سعودی حدود ۱۰ میلیارد دلار از منابع نفتی یمن را به یغما برده است.

363 نمایش

نظر دادن