تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 مهر 1401 ساعت 12:06

برخورد پلیس لندن و پاریس با اغتشاشگران مقابل سفارت ایران

پلیس لندن و پاریس اخیرا با اغتشاشگران در مقابل سفارتخانه های ایران در انگلیس و فرانسه با قاطعیت برخورد و شماری را بازداشت کردند.

خبرگزاری میزان نوشت: تجمع اغتشاشگران در مقابل برخی از سفارتخانه‌های ایران در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس وفرانسه در روزهای اخیر با واکنش شدید پلیس کشورهای مذکور روبرو شد.

پلیس انگلیس پس از مقابله با تجمع در مقابل سفارت ایران در لندن و همینطور مرکز اسلامی  انگلیس و تلاش این افراد برای شکستن موانع امنیتی پلیس با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که جمع قابل توجهی از افراد حاضر در تجمع مذکور قصد ایجاد بی نظمی داشتند؛ این افراد با پرتاب اشیا به سمت افسران پلیس قصد عبور از خطوط آن‌ها را داشتند؛ اما افزایش شمار نیروهای پلیس به برخورد قاطع با آن‌ها منجر شد.

این بیانیه آورده است، تجمعات اخیر این افراد طی روزهای اخیر در مکان‌های مختلف ماهیت خوبی نداشته اند.

براساس گزارش «استاندارد»، دستکم ۱۲ نفر از اغتشاشگران به دلیل پرتاب بطری و سنگ توسط پلیس انگلیس دستگیر شدند.

به گزارش «اسکای نیوز»، پلیس لندن همچنین اعلام کرد که پنج افسر پلیس در جریان درگیری‌های مذکور زخمی شدند.

پلیس لندن همچنین اقدام به انتشار تصاویری از ماری از اغتشاشگران کرده و خواستار همکاری مردم برای شناسایی این افراد شد.

«صادق خان»، شهردار «لندن» نیز با انتشار رشته توییتی ضمن تاکید بر ارتباط نزدیک با پلیس لندن برای برخورد با این ماجرا، خواستار برخورد جدی با عوامل اغتشاش در مقابل سفارت ایران شده و اعمال خشونت بار آنان را مورد انتقاد قرار داد.

در عین حال، پلیس فرانسه در مقابل اغتشاشگری شرکت کنندگان در تجمع مقابل سفارت ایران در پاریس که اقدام به پرتاب اشیا و سر دادن شعار علیه پلیس فرانسه کرده بودند، واکنشی قاطع نشان داد.

براساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، پلیس فرانسه اقدام به بازداشت اغتشاشگران کرد.

به گزارش «فرانس ۲۴»، پلیس زره پوش فرانسه برای مقابله با تجمع اغتشاشگران در مقابل سفارت ایران در پاریس از گاز اشک آور و تاکتیک‌های ضد شورش استفاده کرد.

2203 نمایش

نظر دادن