تاریخ انتشار: شنبه, 29 مهر 1402 ساعت 08:06

یک میلیون نفری که زمین فوتبال ندارند!

استان زنجان با داشتن 8 شهرستان و جمعیت بیش از یک میلیون نفر در حاضر حتی یک زمین مناسب برای برگزاری مسابقات فوتبال ندارد و همه زمین‌های موجود در استان غیر استاندارد است.

به گزارش فارس، هر از چند گاهی بحث خرید و یا انتقال یک نیم فوتبال لیگ برتری و یا لیگ یکی برای زنجان مطرح و چند روزی رسانه‌ها را به خود مشغول می‌کند، اما مثل هوای بهاری گذر کرده و دوباره همه چیز عادی می‌شود.

فارغ از صحت و یا درستی و یا غلط‌بودن تلاش مدیران استانی و ورزشی برای این اتفاق اما مهم‌ترین بخش ماجرا وجود ورزشگاه و یا زمین فوتبال مناسب برای بروز این اتفاق است، اتفاقی می‌تواند برای استان مبارک و خوش‌یمن باشد.

وجود یک تیم لیگ برتری و یا حداقل یک تیم لیگ یکی می‌تواند در بروز و ظهور و معرفی استعدادهای فوتبالی استان زنجان موثر و مفید باشد.

اما استان زنجان یک زمین مناسب برای برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ یک که هیچ حتی برای لیگ 2 نیز ندارد و به اعتقاد کارشناسان هیچ‌کدام از زمین‌های موجود نیز به تأیید بازرسان سازمان لیگ نمی‌رسد.

نادر بلباسی، رئیس هیئت فوتبال استان زنجان در با ابراز تأسف از اینکه فوتبال استان زنجان ساختار ندارد، اظهار داشت: واقعیت این است که هیچ کدام از زمین‌های ورزشی فوتبال موجود در سطح استان قابلیت برگزاری هیچ مسابقه فوتبالی حتی در حد لیگ دسته سوم کشور را هم ندارند.

رئیس هیئت فوتبال استان زنجان با بیان اینکه فوتبال استان زنجان مظلوم واقع شده و هیچ‌گونه ساختاری ندارد، گفت: در حال در بحث فوتبال زمین مناسب برگزاری مسابقات فوتبال در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مجموعه ورزشی 15 خرداد(امجدیه) شناسنامه فوتبال استان زنجان است، گفت: از زمین فوتبال این مجموعه برای استعدادیابی و برگزاری لیگ نونهالان، نوجوانان و جوانان استفاده می‌شود و این زمینه در حال حاضر نیازمند بازسازی است.

بلباسی با بیان اینکه درگذشته سکوی تماشاگران مجموعه ورزشی 15 خرداد تخریب و بازسازی آن آغاز شده است، افزود: اما بازسازی این مجموعه قبل از اتمام به حال خود رها شده است.

رئیس هیئت فوتبال استان زنجان تمام تلاشمان این است اعتبار بازسازی این ورزشگاه در مصوبه سفر دوم رئیس‌جمهور قرار بگیرد و در این زمینه استاندار زنجان با ما بسیار همراه است و همکاری خوبی در این زمینه داشته است، افزود: چرا که ساخت استادیوم ورزشی بر عهده هیئت فوتبال نیست و باید مسئولان عالی‌رتبه استان در این زمینه حمایت کنند.

وی با بیان اینکه برای احداث فاز نخست ورزشگاه 15 خرداد شامل سکوی غربی و رختکن و جایگاه می‌شود نیازمند 50 تا 70 میلیارد تومان اعتبار هستیم، ادامه داد: اگر این طرح جزو مصوبات سفر دوم هیات دولت به استان قرار گیرد برای فوتبال استان خوب می‌شود.

وی در ادامه گریزی به موضوع انتقال تیم پیکان به زنجان زد و گفت: اخیرا ابراهیم شکوری از مسوولان تیم پیکان سفری به زنجان داشت و بسیار علاقه‌مند بودند که پیکان به زنجان منتقل شود ولی چون زیرساخت مناسبی در استان نیست، منصرف شدند.

بلباسی در ادامه از بی‌تفاوت بودن شورا و شهرداری زنجان نسبت به اسپانسری تیم‌های باشگاهی زنجان انتقاد کرد و گفت: در دیگر استان‌ها شورا بسیار فعال است و از فوتبال استان خود در رده‌های سنی پایین حمایت می‌کند، ولی عملاً در زنجان این موضوع فراموش شده است.

رئیس هیئت فوتبال استان زنجان با تقدیر از محسن افشارچی، استاندار زنجان بابت فراهم‌کردن اعتبار 30 میلیاردتومانی از محل کمک‌های معاون اجرایی گفت: از محل کمک یک هزار میلیارد تومانی معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مقرر شد 30 میلیارد تومان با فوتبال استان تخصیص یابد که در این صورت برخی مشکلات فوتبال استان برطرف می‌شود.

وی در مورد یکی از تیم‌ها در مورد سه بر صفر شدن یکی دیدار به دلیل نبود آمبولانس گفت: وظیفه تیم میزبان فراهم امکانات برای مسابقه است که شامل آمبولانس نیز می‌شود و در صورتی که آمبولانس نباشد برگزاری مسابقه غیرقانونی است و هیچ کس نمی‌تواند دستور برگزار مسابقه را بدهد.

مهدی ناصحی، ناظر رسمی فدراسیون فوتبال نیز در مورد وضعیت زمین‌های فوتبال استان زنجان گفت: در صورت برگزاری هر مسابقه‌ای، هیچ یک از زمین‌های استان حتی برای مسابقاتی در حد لیگ 3 هم مورد تایید نیست.

دبیر هیات فوتبال استان زنجان با بیان اینکه برگزاری یک مسابقه شرایطی را نیاز دارد، افزود: نمی‌شود هیچ مسابقه‌ای در زمین‌های فعلی استان برگزار کرد.

گفتنی است، پیش از این جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از پیش‌بینی 4 میلیارد و 500 میلیون‌تومانی برای تعمیر سالن‌های ورزشی واقع در مجموعه ورشی 15 خرداد (امجدیه) زنجان خبر داد و اظهار کرد: منتهی باید متوجه بود که این ورزشگاه هشت تا 9 فضا و سالن ورزشی دارد که با توجه به قدیمی بودن مجموعه، هر کدام در حد خود نیازمند تعمیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اینکه تاکنون اقدامی برای تعمیر ورزشگاه‌های در حال استفاده انجام نشده بود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط استاندار مبلغ موردنظر به این امر اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه مقدمات لازم برای تعمیرات امجدیه زنجان در حال فراهم‌شدن است، تصریح کرد: بخشی از اعتبار مورد نظر برای خرید تجهیزات و بخشی هم برای تعمیر است.

بازرگان با تاکید بر اینکه نیازهای سالن‌های ورزشی ورزشگاه 15 خرداد احصا شده است، افزود: بیشترین میزان این مبلغ برای فوتبال و شنا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در پاسخ به سؤالی در مورد مشکلات زمین فوتبال امجدیه گفت: با کمک‌های انجام شده در سال گذشته مشکلات آبیاری این زمین با لوله‌کشی رفع شد و در حال حاضر سکوها و ایجاد سرویس بهداشتی در رخت‌کن‌ها مدنظر است که باید تا پایان سال مالی انجام شود که نیاز مالی همین اقدامات 700 تا 800 میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

وی با تأکید بر تلاش برای تکمیل برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تعمیر و تجهیز ورزشگاه 15 خرداد زنجان گفت: این برنامه‌ها باید تا پایان سال مالی انجام شود، چرا که جذب اعتبار نیازمند انجام کار است.

بازرگان خرید چمن‌زن را از دیگر برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان در ورزشگاه 15 خرداد (امجدیه) اعلام کرد.

156 نمایش

نظر دادن