تاریخ انتشار: پنج شنبه, 13 مهر 1402 ساعت 08:36

راه رسیدن انسان به سعادت، توجه به قرآن

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش تفکر در امورات مختلف گفت: انسان باید در انجام امور و سخن گفتن تفکر کرده و با توکل به پروردگار و سخنان حق قرآن تصمیم بگیرد زیرا تنها راه به سعادت رسیدن همین امر است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری امشب در مراسم میلاد حضرت محمد (ص) در کانون جوانان رضوی رشت با بیان اینکه انسان باید از شنیدن و دیدن‌های خود مراقبت کند، اظهار کرد: یک دسته شنیدنی‌های انسان مثل سخنان اولیا و ائمه اطهار راست و دسته دیگر مثل سخنان شیطان دروغ و سخنانی مثل منافقین شبهه برانگیز است.

وی با اشاره به نقش تفکر در امورات مختلف برای به سعادت رسیدن انسان در دنیا و آخرت گفت: انسان باید در انجام امور و سخن گفتن تفکر کرده و با توکل به پروردگار و سخنان حق قرآن تصمیم بگیرد زیرا تنها راه به سعادت رسیدن همین امر است.

استاد حوزه و دانشگاه، قرآن را گنجینه پیام‌های پروردگار دانست و افزود: انسان‌ها روزانه چندین دفعه صندوق ارسال پیامک گوشی خود را چک می‌کنند ولی اگر در طول روز صندوق پیامک خدا یعنی قرآن را باز کند در حوزه‌های مختلف به موفقیت خواهیم رسید.

ماندگاری با تاکید بر برنامه دشمن برای نفوذ فرهنگی به کشور و نسل جدید از طریق فضای مجازی بیان کرد: دشمن کاری کرده که برخی سخنان راست پروردگار را گوش نکرده و به سمت صحبت‌های دروغین شیطان در فضای مجازی سوق پیدا کنند به این منظور اگر در دنیا به فرمایشات خدا و قرآن گوش کنیم جهنمی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه در کشور باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن پرورش یابد، گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات متعدد خود به پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن تاکید کردند زیرا ۹۶ درصد شهدا شنیدنی‌هایشان در مساجد و قرآن بوده و در این راه تعلیم دیده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه معامله با پروردگار را بهترین نوع معامله دانست و افزود: جوانان و نوجوانان اگر به خدا اعتماد و با او معامله کنند در دنیا و آخرت، عزیز شده و زندگی صالح خواهند داشت.

203 نمایش

نظر دادن