تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 ارديبهشت 1402 ساعت 09:35

دستمزد عجیب رضا عطاران برای سریال خانه به دوش

مهران مهام تهیه‌کننده سریال‌های ماندگاری همچون «خانه به دوش» و «متهم گریخت» که بازپخش آن‌ها در ماه رمضان امسال هم جزو پربازدیدها بود، تکرار تجربه تولید این آثار را محال می‌داند!

مهران مهام تهیه‌کننده سریال‌هایی چون «متهم گریخت» و «خانه به دوش» که به کارگردانی رضا عطاران ساخته شده و این سال‌ها بارها در ماه رمضان پخش شده است، درباره دلیل بازخوردهای مثبت بازپخش‌های چندباره این آثار به مهر بیان کرد: البته آن زمان هم برای چنین آثاری سخت‌گیری‌های بسیاری می‌شد و فشار می‌آوردند. مثلاً مواردی در این سریال وجود دارد که می‌گفتند تحقیر خانواده است و باید درآورده شود.

می‌گفتند رابطه بی‌بی و شازده را دربیاورید!

وی اضافه کرد: همین الان هم فیلمنامه‌هایی با این فضاها نمی‌تواند مجوز بگیرد. آن زمان این سخت‌گیری ها آنقدر بالا بود که مثلاً فشار می‌آوردند که رابطه بی‌بی و شازده را از قصه دربیاوریم!

مهام درباره پخش‌های چندین باره این سریال‌ها و اقبال و علاقه مخاطبان تلویزیون به آنها بیان کرد: الان ساخت این سریال‌ها رویاست، حتی جمع کردن چنین تیمی جزو محالات است. خودم هم اما هر بار می‌نشینم و این سریال‌ها را تماشا می‌کنم. حتی غلط‌گیری هم می‌کنم.

دستمزد ۹۰ میلیونی رضا عطاران

تهیه‌کننده «خانه به دوش» درباره هزینه‌های ساخت چنین آثاری در آن سال‌ها عنوان کرد: اگر اشتباه نکنم رضا عطاران برای بازیگری و کارگردانی سریال‌هایی مثل «خانه به دوش» ۸۰ یا ۹۰ میلیون دریافت کرد. با این حال با عشق کار می‌کردیم.

وی افزود: خاطرم هست فقط می‌گفتم رضا بیا این قصه را داریم و بعد می‌رفتیم برای پیش تولید سریال. رضا عطاران هم هیچ صحبتی از دستمزد نمی‌کرد یا اهل چانه زدن برای دستمزد نبود. عشقی برای همه وجود داشت که کاری بسازیم.

مدیران از من خواسته‌اند به شبکه خانگی نروم

این تهیه‌کننده درباره اینکه چرا این همکاری را در شبکه نمایش خانگی ادامه نمی‌دهد بیان کرد: دو بار برای کار در شبکه خانگی دعوت شدم اما مدیران سازمان از من خواستند که نروم و در خود تلویزیون سریال بسازم. از طرفی فکر می‌کنم تلویزیون همچنان یکی از اعضای خانه است و در خانه‌ها روشن است. اما در برخی مناطق هنوز مردم زیادی هستند که به خاطر نبود اینترنت نمی‌توانند آثار وی او دی‌ها را دریافت کنند یا حتی شاید نتوانند ماهانه پول بپردازند.

مهام اضافه کرد: وی او دی‌ها اما خیلی چیزها را جا به جا کرده‌اند. هم آزادی متن دارید و شوخی‌هایی که در وی او دی می‌شود بیشتر است هم دستمزدهای بهتر پرداخت می‌شود و بازیگران کمتر به تلویزیون می‌آیند.

225 نمایش

نظر دادن