تاریخ انتشار: شنبه, 20 اسفند 1401 ساعت 13:35

دمشق از توافق ایران و عربستان استقبال کرد

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای از توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه ازسرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کرد و آن را گامی در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه دانست.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه امروز شنبه با صدور بیانیه ای به توافق اخیر میان عربستان سعودی و ایران که در پکن انجام شد، واکنش نشان داد.

وزارت خارجه سوریه ضمن استقبال از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض، این رخداد را عاملی برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه توصیف کرد.

در متن این بیانیه آمده است: جمهوری عربی سوریه از توافق حاصل شده بین پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین این دو کشور همسایه استقبال کرده و از تلاش های صادقانه رهبری چین در این زمینه بسیار قدردانی می کند.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: این گام مهم منجر به تقویت امنیت و ثبات در منطقه و همکاری هایی خواهد شد که منعکس کننده منافع مشترک مردم دو کشور به طور خاص و مردم منطقه به طور کلی خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: سوریه امیدوار است که این تلاش ها ادامه یابد تا روابط بین کشورهای عربی و دوستان ما برای مقابله با چالش های بزرگی که در دنیای امروز با آن روبرو هستیم، تقویت شود.

از سوی دیگر، وزیرخارجه امارات نیز به توافق تهران و ریاض واکنش نشان داد.

عبدالله بن زاید آل نهیان وزیرخارجه امارات متحده عربی، ازسرگیری روابط میان عربستان سعودی و ایران را گام مهمی در راستای ثبات و پیشرفت منطقه توصیف کرد.

172 نمایش

نظر دادن