تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 اسفند 1402 ساعت 09:51

سنسور فیبر‌نوری چیست؟

سنسور فیبر‌نوری چیست؟کاربرد‌ سنسورهای فیبرنوری چیست؟ عملکرد سنسور‌های فیبر‌نوری چگونه است؟ مزایا و ویژگی‌های سنسورهای فیبر‌نوری چیست؟ سایت پکاگروپ ارائه‌دهنده چه خدماتی در این زمینه می‌باشد؟

سنسور فیبر‌نوری یک دستگاه مبتنی بر فیبر برای تشخیص وقایع مختلف می‌باشد و در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد گرفتن جواب سوالات بالا را دارید؛ تا انتها این مقاله همراه ما بمانید.

سنسور فیبر‌نوری چیست؟

از دهه ۶۰، فیبر‌نوری به عنوان واسط هدایت موج‌ نوری عرضه و در دهه ۸۰ اولین فیبر‌نوری با اتلاف نیرو پایین و بر پایه سیلیکون تولید گشته و امروزه علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب نموده است. سنسور فیبر‌نوری از زیر‌شاخه‌های سنسور‌نوری می‌باشد که در ساخت آن از فیبرهای نوری با الیاف شیشه خالص استفاده شده است.

سنسور فیبرنوری در سایت پکا‌گروپ

سایت پکاگروپ با سال‌ها فعالیت در حیطه تولید انواع محصولات در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. شما می‌توانید این محصول را در برند وارداتی و نامبر‌وان آکوسنس از طریق وب‌سایت منتخب ما تهیه فرمایید.

کاربرد‌های سنسور فیبر نوری چیست؟

کاربردهای سنسور فیبر‌نوری برند آکوسنس بسیار زیاد و متنوع می‌باشد که در زیر به ذکر تعدادی از آن‌ها پرداخته‌ایم:

-صنایع بسته‌بندی

-نوار نقاله

-ربات‌های صنعتی

-صنایع تولید شیشه

-صنعت اتومبیل‌سازی

-مخازن مایعات

-صنعت تولید کاغذ

-صنایع سلولز و شیمیایی

-صنعت تولید لوازم خانگی

-صنایع دریایی برای ارتباط زیر‌دریایی‌ها

–صنعت تولید سیم و کابل

-انواع ماشین‌های نساجی

-صنعت الکترونیک

-انواع ماشین‌های برش چوب

-ماشین‌های بسته‌بندی

-مخابرات

-هدایت موشک

-عرصه پزشکی برای انجام آزمایشات مختلف مانند انواع نارسایی‌های داخل بدن، آندوسکوپی و غیره که سنسور فیبر نوری در آن‌ها بسیار کاربرد دارد.

به طور کلی؛ لازم به ذکر است که بگوییم از حسگر فیبر‌ نوری در هنگام سنجش پارامتر‌های مختلفی مانند فشار، جابه‌جایی، غلظت مواد شیمیایی، چرخش، تشخیص پارگی ورق، کنترل تردد، دما، ارتعاشات، کنترل انحراف پارچه، کنترل سطح مخازن و سایر موارد در محیط‌های کاملا حساس و خطرناک استفاده می‌گردد. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت پکا‌گروپ اقدام به خرید این محصول نمایید.

عملکرد سنسورهای فیبر‌نوری چگونه است؟

سنسور فیبر‌نوری، نور تابیده‌شده بر ‌روی اجسام مختلف که به علت‌های مختلفی مانند گرما و غیره ایجاد می‌گردد را، کنترل کرده و آن‌ها را به جاهای دیگر می‌تاباند و به این ترتیب از اشتعال آتش جلوگیری می‌کند. همین حالا وارد سایت پکا‌گروپ شوید و کاتالوگ این محصول را مشاهده نمایید.

ظاهر سنسورهای فیبر‌نوری

از لحاظ ظاهری سنسور فیبر‌نوری دارای اندازه‌ای کوچک، بسیار انعطاف‌پذیر و سبک و به شکل استوانه‌ای بوده و برترین برند خارجی از آن برند آکوسنس می‌باشد. شما می‌توانید از طریق سایت پکا‌گروپ اقدام به خرید بی‌واسطه این محصول تجاری الکترونیکی نمایید.

انواع سنسور فیبر‌نوری

به طور کلی؛ این سنسور در چند نوع دسته‎بندی مختلف قرار می‌گیرد:

  • دسته اول

-سنسور فیبر‌نوری محض: عملکرد این سنسور وابسته به تغییرات ایجاد ‌شده در محیط به نور در زمان عبور از فیبر‌نوری می‌باشد.

-سنسور فیبر‌نوری از راه دور: از این نوع سنسور‌ها برای انتقال نور به دستگاه مستقل دیگری کمک گرفته می‌شود که با پاسخ دستگاه به تحریک نور کنترل عملیات اتفاق می‌افتد. در کل تمامی دستگاه‌ها در پاسخ به این اتفاق، یکی از دو حالت زیر را از خود نشان می‌دهند:

۱-نور از هسته به پوسته نشت و در نهایت جذب می‌گردد.

۲-نور مجبور به پیدا‌کردن مسیری دیگر می‌گردد.

در نهایت این مسائل منجر به اختلاف فاز بین دو موج نوری و در نتیجه ایجاد الگوی تداخلی می‌گردند.

  • دسته دوم

-سنسورهای فیبر‌نوری درونی: این نوع فیبر، وظیفه سنجش و سنس فواصل بزرگ را بر‌عهده دارد که نوعی پر‌کاربرد است.

-سنسور فیبر‌نوری بیرونی: برای سنس و سنجش فواصل این فیبر از کابل فیبر‌نوری کمک می‌‌گیرد.

  • دسته سوم

-فیبر تک‌حالته: این نوع از فیبر هما‌نند تلفن یک سیگنال نوری را در یک زمان انتشار می‌دهد.

-فیبر چند‌حالته: این فیبر در هر لحظه قادر به انتقال صدها حالت نور به طور هم‌زمان ‌می‌باشد.

شما عزیزان می‌توانید این محصول الکترونیکی را با بهترین کیفیت و طول عمر بالا از سایت پکاگروپ در برند آکو‌سنس تهیه فرمایید.

مزایا و ویژگی‌های سنسور فیبر‌نوری آکوسنس چیست؟

-ضد انفجار بودن

-ایمنی در برابر تداخلات الکترو‌مغناطیسی به علت تولید‌شدن از مواد عایق هما‌نند شیشه

-وزن بسیار سبک در کنار سایز کوچک با انعطاف بالا: این مزیت موجب گردیده تا سنسور فیبر‌نوری آکوسنس در صنعت هوا‌پیما‌سازی بسیار محبوب گردد.

-حساسیت بالا: علت حساسیت بالا سنسور به دلیل پهنای‌ باند زیاد آن می‌باشد که به همین خاطر موجب انتقال داده‌ها می‌گردد.

-تراکم و فشردگی

-تولید کابل خروجی با زاویه ۹۰ درجه: به موجب این ویژگی احتمال شکستگی و آسیب‌دیدگی کابل به صفر خواهد رسید.

-نصب آسان: مهره‌ای شش ضلعی در این کابل استفاده شده است که در هنگام نصب، کار را راحت کرده است.

-قیمت ارزان‌تر نسبت به سیم‌های مسی

-ظرفیت و پهنای باند بالا نسبت به سایر کابل‌ها

-تضعیف سیگنال نا‌چیز

-مصرف برق پایین: به علت ضعیفی کمتر سیگنال‌های موجود در سنسور فیبر‌نوری، برق مصرفی آن نیز بسیار پایین می‌باشد.

-غیر‌اشتعال به علت عدم وجود الکتریسیته در آن

-پایداری زیاد

-مقاومت و استحکام عالی در برابر محیط: همان طور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، سنسور فیبر‌نوری از شیشه و پلاستیک که کاملا عایق می‌باشند؛ تولید گشته است که به مرور زمان زنگ نمی‌زند و از همین رو از مقاومت، ثبات بالا و قدرت تحمل بالا دما بین ۳۵۰ تا ۱۲۰۰ درجه سلسیوس بر‌خوردار می‌باشد.

-سرعت انتقال بالا داده و اطلاعات

اگر تمامی ویژگی‌های بالا را در سنسورهای فیبر نوری می‌خواهید، خرید این محصول را از کمپانی پکاگروب انجام دهید. این کمپانی، بهترین و باکیفیت‌ترین سنسور فیبر‌نوری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سایت پکاگروپ ارائه‌دهنده چه خدماتی در این زمینه می‌باشد؟

شرکت پردیس کابل البرز با نام تجاری پکا‌گروپ از سال ۱۳۹۵ در عرصه تولید انواع کابل‌های مختلف آلومینیومی، کابل‌های فشار قوی و ضعیف فعالیت خود را آغاز نموده و در سال ۱۳۹۸ با وارد کردن سنسور‌های آکو‌سنس نمایندگی برتر این برند بین‌المللی را دریافت نموده است.

سایت پکا‌گروپ با جدیدترین دستگاه‌ها و بر طبق دانش بالا و تخصصی مهندسین و عوامل موجود در این کارخانه، توانسته است در این زمینه، نیاز متقاضیان به سنسور فیبر‌نوری را توسط انواع سنسور‌های فیبر نوری خود با واردات این سنسور از برند آکوسنس بر‌طرف سازد.

در سایت ما انواع و اقسام سنسورها مانند سنسور شیار‌دار، فیبر‌نوری، مجاورتی القایی، آلترا‌سونیک و غیره به فروش می‌رسند. در صورت تمایل به خرید انواع سنسورها از جمله سنسور فیبر‌نوری، می‌توانید با شماره تلفن مجموعه، شماره موبایل، ایمیل یا بخش پشتیبانی سایت پکا‌گروپ در ارتباط باشید.

167 نمایش

نظر دادن