تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 آذر 1401 ساعت 07:48

گام‌های اولیه برای طراحی استراتژی تبلیغات کسب‌وکارها

یک کسب‌وکار مجموعه‌ای از استراتژی‌های تبلیغاتی را برای پیشبرد اهداف خود در بازار طراحی می‌کند. خواه به دنبال افزایش آگاهی از برند یا سود نهایی خود باشید، باید بیاموزید که چگونه طراحی استراتژی تبلیغات می‌تواند بر رشد کسب‌وکارها اثر بگذارد. در این مقاله به بررسی گام‌های طراحی استراتژی تبلیغات کسب‌وکارها می‌پردازیم.

استراتژی‌های تبلیغاتی چیست؟

یک استراتژی تبلیغاتی مجموع تلاش‌های فراگیر یک کسب‌وکار برای ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش است. این اهداف می‌تواند شامل معرفی محصولات جدید، تعیین نرخ تبدیل فروش، به دست آوردن مشترکین رسانه‌های اجتماعی، دسترسی به بازار هدف و جذب مشتریان فعلی باشد.

استارت‌آپ‌ها، کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های بزرگ با استفاده از ترکیبی از کانال‌های بازاریابی سنتی و کانال‌های بازاریابی دیجیتال، کمپین‌های تبلیغاتی استراتژیک ایجاد می‌کنند. تبلیغات سنتی شامل تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات چاپی، بیلبوردها، پست مستقیم و تیم‌های خیابانی است. تاکتیک‌های تبلیغات دیجیتال شامل تبلیغات دیجیتال، بازاریابی محتوای مبتنی بر SEO، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های بازاریابی ایمیلی است.

اهمیت طراحی استراتژی تبلیغات کسب‌وکارها

یک استراتژی تبلیغاتی مؤثر، استراتژی بازاریابی کسب‌وکار را با اهداف تجاری آن همسو می‌کند. هدف بهینه‌سازی بودجه تبلیغاتی شرکت به گونه‌ای است که هر هزینه‌ای در خدمت یک هدف مشترک باشد.

 https://akharinnews.com/images/1401/09/11/a1.jpg

یک استراتژی تبلیغاتی به تعیین نقش هر یک از اعضای تیم در دستیابی به اهداف شرکت کمک می‌کند، خواه ارتباط با مخاطب هدف، جذب مشتریان جدید یا رسیدن به سهمیه‌های فروش جدید باشد. بیشتر کار بر عهده بخش بازاریابی یک شرکت خواهد بود، اما همه از تیم محصول گرفته تا کارکنان پشتیبانی می‌توانند در کمک به شرکت در رسیدن به اهدافش و افزایش سود شرکت نقش داشته باشند.

چگونه یک استراتژی تبلیغاتی ایجاد کنیم

از الگوی زیر برای طراحی استراتژی تبلیغات کسب‌وکارها استفاده کنید.

1. رقبا را ارزیابی کنید

یک دیدگاه روشن از رقبا می‌تواند به شما کمک کند تا جایگاه محصول خود را بهتر تعریف کنید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید رقبا چگونه محصولات خود را می‌فروشند. آیا آن‌ها بر بازاریابی آنلاین تأکید دارند یا تبلیغات سنتی؟ صفحه فرود در وبسایت آن‌ها چگونه است؟ چنین تحقیقاتی تجزیه و تحلیل رقابتی را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد محصول جدید خود را با محصولات موجود در بازار مقایسه کنید. همچنین به شما کمک می‌کند ارزش پیشنهادی منحصر به فردی را که محصول شرکت شما می‌تواند به مشتریان ارائه دهد، ارزیابی کنید.

2. انجام تحقیقات قیمت

تحقیقات قیمت گذاری و مطالعات موردی به کسب‌وکار کمک می‌کند تا قیمت قابل قبولی برای یک محصول جدید پیدا کند. جمع آوری اطلاعات قیمت از بازار فعلی به شما کمک می‌کند تا استراتژی قیمت‌گذاری خود را بسازید. تحقیقات شما تاکتیک‌های بازاریابی شما را راهنمایی می‌کند.

 https://akharinnews.com/images/1401/09/11/a2.jpg

 

3. از تحقیقات مشتری برای ایجاد شخصیت خریدار استفاده کنید

یک تیم تحقیقاتی بازار می‌تواند پایگاه مشتریان موجود شرکت شما را برای شناسایی روندهای جمعیت شناختی مشتری مطالعه کند. سپس می‌توانید از این اطلاعات برای ایجاد شخصیت خریدار برای مخاطبان هدف خود استفاده کنید. شخصیت خریدار نماینده خیالی پایگاه مشتری هدفی است که شرکت شما به دنبال جذب آن است. پرسونای خریدار دارای تلاقی اطلاعات جمعیت شناختی، از جمله عواملی مانند سن، جنسیت، نژاد، درآمد، اندازه خانواده و وضعیت تأهل، شغل و عنوان شغلی، دیدگاه‌های سیاسی، ارزش‌های شخصی، سرگرمی‌ها و نگرش نسبت به روندهای فعلی است. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بازاریابی شرکت خود را با مشتریان بالقوه‌ای که در بازار هدف شما قرار دارند، تنظیم کنید.

4. شروع به ایجاد محتوای تبلیغاتی کنید

هنگامی که کسب‌وکار شما شخصیت خریدار خود را مشخص کرد، تیم‌های تولید محتوا می‌توانند زبان پیام‌رسانی ورودی را برای جذب مخاطبان هدف ایجاد کنند. اگر در زمینه تولید محتوای تبلیغاتی خود تخصص کافی ندارید می‌توانید از متخصصین نیز کمک بگیرید.

5. کانال‌های بازاریابی خود را انتخاب کنید

تیم‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند کمپینی را برای دستیابی به مشتریان هدف در وبسایت‌ها و موتورهای جستجو راه‌اندازی کنند و سپس کاربران را به یک صفحه فرود در وبسایت شرکت هدایت کنند. بسیاری از این ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بر اساس مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) عمل می‌کنند، جایی که شما فقط زمانی پرداخت می‌کنید که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند. اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، می‌توانید از تیم‌های فروش رسانه‌های سنتی برای خرید تبلیغات کوتاه مدت در تلویزیون و رادیو استفاده کنید.

6. اینفلوئنسر مارکتینگ را دنبال کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی دیگر از راه‌های جدید و محبوب استراتژی تبلیغات کسب‌وکارها است. اینفلوئنسرها می‌توانند به شما در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کمک کنند. اگر بتوانید با اینفلوئنسرهای حرفه‌ای یا افراد ساده با نفوذ همکاری کنید، می‌توانید از راه‌هایی به مخاطبان دسترسی پیدا کنید که الگوریتم‌های تبلیغات خودکار نمی‌توانند.

7. ترافیک ارگانیک ایجاد کنید

ترکیبی از بازاریابی محتوا و بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) می‌تواند مشتریان را از طریق دسترسی ارگانیک به سایت شما برساند. این به عنوان بازاریابی کششی یا بازاریابی درون‌گرا نیز شناخته می‌شود. نمونه‌هایی از بازاریابی محتوا شامل حفظ وبلاگ در وبسایت شما و میزبانی یک پادکست است. از طریق بازاریابی محتوای ثابت، می‌توانید ترافیک ارگانیک را هدایت کنید و هم با مشتریان بالقوه و هم با مشتریان فعلی روابط برقرار کنید. با گذشت زمان، این روابط می‌تواند منجر به فروش بیشتر شود.

8. با متخصصان تبلیغات ارتباط برقرار کنید

برای تکمیل استراتژی بازاریابی خود، از خدمات یک مدیر بازاریابی محصول یا یک آژانس تبلیغاتی استفاده کنید. حداقل، از ابزارهای تبلیغات آنلاین استفاده کنید که می‌توانند به شما در دستیابی به مشتریان هدف خود کمک کنند. خدمات مختلف می‌توانند به شما در ایجاد و نگهداری یک لیست ایمیل کمک کنند. از خدمات تبلیغات هدفمند آنلاین نیز بهره ببرید.

9. تبلیغات خود را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کنید

با استفاده از ابزارهای تحلیلی از فروشندگان تبلیغات اینترنتی، می‌توانید بر اساس رفتار آنلاین مخاطبان هدف خود، اطلاعاتی کسب کنید. از ویژگی‌های جغرافیایی یا رفتاری مخاطبان درگیر خود استفاده کنید و از کمپین‌های صنایع دستی بیشتر برای دسترسی به چنین افرادی استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به گام‌های طراحی استراتژی تبلیغات کسب‌وکارها پرداختیم. آنچه را که کسب‌وکارتان به آن نیاز دارد همین حالا پیدا کنید. به عنوان مثال، شاید کسب‌وکار شما به نرم افزار بازاریابی همه جانبه نیاز داشته باشد که به شما در انجام همه این کارها کمک کند. همچنین باید مشخص کنید که در ماه‌ها و سال‌های آینده کسب‌وکار خود را کجا می‌بینید. در مورد آن فکر کنید و رشد بالقوه کسب‌وکار خود را پیش‌بینی کنید. به‌طور کلی، همیشه به یاد داشته باشید که می‌توانید بسیاری از این استراتژی‌های بازاریابی را در یک زمان انجام دهید، اما می‌توانید آن‌ها را یکی یکی انجام دهید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است. همچنین برای طراحی استراتژی تبلیغات کسب‌وکار خود می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسب‌وکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

drnemati_official

nematiacademy

310 نمایش

نظر دادن