تاریخ انتشار: شنبه, 19 آذر 1401 ساعت 10:51

چرا برخی معلمان لیدر اغتشاشات شده‌اند؟

به دنبال اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در کشور برخی از معلمان بدون هیچ واهمه‌ای در مسیر معاندان حرکت و دانش آموزان را تشویق به همراه شدن با اغتشاشاگران می‌کنند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از جوان آنلاین، مدرسه جایی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان است و کودک و نوجوان بعد از پرورش در محیط خانواده به مدرسه می‌رود تا در آنجا نیز روند رشد فکری و شخصیتی‌اش طی شود. در این شرایط اگر آموزه‌های خانواده با آن چیزی که در مدارس به او یاد داده می‌شود مغایر باشد دچار سردرگمی می‌شود و ممکن است به مسیری که نباید کشانده شود. به علاوه اگر در مدارس مباحث سیاسی مطرح شود و معلمان، دانش آموزان را به مسیر اشتباه هدایت کنند، فاجعه‌ای بزرگ اتفاق می‌افتد.

به دنبال اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در کشور برخی از معلمان بدون هیچ واهمه‌ای در مسیر معاندان حرکت و دانش آموزان را تشویق به همراه شدن با اغتشاشاگران می‌کنند. برخی از این معلمان وقتی نظر مخالف یک دانش‌آموز را بشنوند با او زاویه پیدا کرده و عامدانه به او نمرات پایین می‌دهند!

در یکی از مدارس دولتی هشتگرد نیز چنین مسئله‌ای در حال رخ دادن است و دانش آموزی که با معلم معاند خود مخالفت کرده، در کلاس طرد شده است. مادر این دانش آموز به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «متاسفانه با استخدام معلمانی که عرقی به کشورمان ندارند، شرایط برای درس خواندن دختر من که پای نظام ایستاده سخت شده است.

متاسفانه برخی از معلمان مدرسه دخترم، او و هم‌کلاسی‌هایش را تحریک می‌کنند که به خیابان بروند و اعتراض کنند. آن‌ها مسائل سیاسی را به کلاس‌های درس آورده‌اند و ذهن بچه‌ها را خراب می‌کنند. در این میان برخی از دانش آموزان با او همراه شده و برخی دیگر از ترس سکوت کرده‌اند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا این مسئله را با مدیر مدرسه یا مسئولان آموزش و پرورش مطرح کرده است یا نه؟ می‌گوید: «بله، برای حل مشکل به مدیر آموزش و پرورش پیام دادیم و او گفته که این مورد را بررسی می‌کند، اما در حال حاضر می‌بینیم که این معلم هنوز هم سرکلاس می‌رود و به گفتن پرت و پلاهایش ادامه می‌دهد.»

این خانم ادامه می‌دهد: «گفته شده که ۶۰ درصد معدل دانش آموز در کنکور تاثیر دارد و این معلم ضدنظام و مغرض به آن‌هایی که در بحث‌های سیاسی مشارکت نمی‌کنند یا با او هم‌سو نیستند، نمرات کم می‌دهد. به همین دلیل می‌دانم که اگر به مدرسه بروم و علیه او حرف بزنم با دخترم مشکل شخصی پیدا می‌کند.»

او به شعار‌هایی که برخی از دانش آموزان روی دیوار مدرسه‌شان نوشته‌اند نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: «شاهد این هستیم که برخی از معلمان تبدیل به لیدر اغتشاشات شده‌اند و دانش‌آموزان را همراه خود می‌کنند در نتیجه روی دیوار مدارس شعار نوشته می‌شود و کسی هم به صورت جدی این مسائل را پیگیری نمی‌کند. در حالی که این آشوب‌ها نباید وارد سیستم آموزشی می‌شد، اما در برخی از مدارس چنین اتفاقی افتاده است و تا دیر نشده باید فکری برای آن کرد.»

نیاز است تا وزارت آموزش و پرورش بررسی دقیق‌تری نسبت به آنچه که در کلاس‌های درس می‌گذرد داشته باشد و موارد این چنینی را به سرعت و با دقت بیشتری بررسی کند. همچنین باید هنگام استخدام معلمان، دقت بیشتری به خرج دهد تا معلمان به جای پرورش فکر دانش آموزان در راستای اهداف کشور، خلاف منافع ملی کشور رفتار نکنند.

320 نمایش

نظر دادن