تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 آذر 1401 ساعت 09:59

چالش های سفر و راه های مقابله با آن ها

زمانی که برای کار یا برای تفریح سفر می‌کنیم، چه تنها باشیم، چه با همکاران و یا خانواده، تمام سعی خود را در برنامه ریزی برای سفری بدون دردسر و مشکل می‌کنیم. اما گاهی اوقات، فارغ از اینکه چقدر سخت برای این برنامه ریزی تلاش کرده باشیم و یا حتی بدون در نظر گرفتن اینکه از چه وسیله‌ی نقلیه ای استفاده می‌کنیم و یا اجاره ویلا در شمال در سفر تا مرحله ای پیش رفته است، باز هم با مشکلاتی روبرو می‌شویم که گاهاً خارج از کنترل ما هستند. بسیاری از این مشکلات می‌تواند باعث ایجاد خشم، ناراحتی و عصبانیت مسافران شود.

برنامه ریزی سفر را با وضع قوانین اشتباه نگیرید! اینکه برای هر روز برنامه خاصی با کلی وسواس بچینید مطمعنا در طول سفر برایتان مشکل ساز خواهد بود. جوری برنامه بچینید که هر لحظه بتوان به راحتی برنامه را تغییر داد ، در این صورت با هر اتفاقی سفرتان به هم نخواهد خورد. در برنامه سفرتان سعی کنید فقط تمرکزتان روی این باشد که برای هر روز برنامه تفریحی داشته باشید و روزها را بی هدف از دست ندهید. در ادامه به بررسی برخی از مشکلات سفر که بسیار رایج می باشد و راه های مقابله با این مشکلات خواهیم پرداخت.

چالش های سفر با اتوبوس

اگر فاکتور زمان برای شما از اهمیت زیادی برخوردار باشد، احتمالا سفرهای طولانی با اتوبوس برایتان آزاردهنده خواهند بود. چنانچه اتوبوس را به عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ی مورد نظرتان انتخاب کنید می‌توانید زمان خود در اتوبوس را صرف کارهای مورد علاقه‌تان نمایید. مطالعه، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و انجام دادن کارهای عقب افتاده از جمله مواردی هستند که با انجام آن‌ها از زمان صرف شده در اتوبوس لذت خواهید برد. با اجاره سوئیت در شیراز می توانید این وعده را به خودتان بدهید که بعد از رسیدن به مقصد یک استراحت حسابی در اقامتگاهتان خواهید داشت.

وسایل ضروریتان را در صندوق اتوبوس نگذارید!

بسیاری از مسافران تمامی وسایل خود اعم از ضروری و غیر ضروری را در چمدان اصلی که در جعبه‌ی اتوبوس قرار می‌دهند گذاشته و تا پایان سفر امکان دسترسی به آن‌ها را ندارند. در طول سفر همواره ممکن است وسایلی را نیاز داشته باشید. بنابراین بهتر است وسایل ضروری خود را در کیف و یا ساکی کوچک قرار داده و با خود به داخل اتوبوس ببرید. در عین حال باید به خاطر داشته باشید که وسایل گران‌بهای خود را داخل چمدان اصلی که قرار است در جعبه قرار گیرد نگذارید. رایج‌ترین وسایلی که در طول سفر با اتوبوس لازم خواهید داشت عبارتند از: پتوی مسافرتی نازک، بالشت های مسافرتی، بطری آب آشامیدنی، میان وعده های سالم و سبک، کتاب و یا سرگرمی مورد علاقه‌تان.

بی اطلاعی از اینکه کجای مسیر هستید

گاهی نیمه‌های شب و یا حتی در طول روز جایی در بین مسیر از خواب بیدار می‌شویم در حالی که نمی‌دانیم کجای جاده هستیم. بهترین گزینه برای برطرف کردن این مشکل داشتن اپلیکیشن مسیریابی در گوشی همراهتان است. این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که همواره موقعیت خود در طول مسیر را زیر نظر داشته باشید و بدانید چقدر با اجاره ویلا در کیش یا شهر مقصدتان فاصله دارید.

نامناسب بودن دمای اتوبوس

در طول مسیر ممکن است گاهی احساس گرما یا سرمای شدید کنید. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است لباس‌های راحتی بپوشید که امکان کم و زیاد کردن داشته باشند. در عین حال به همراه داشتن یک شال بزرگ و یا یک پتوی مسافرتی نازک هم می‌تواند به شما کمک کند تا بیش از حد احساس گرما یا سرما نکنید.

چالش های سفر هوایی

فروش بیش از ظرفیت بلیط توسط شرکت هواپیمایی

شاید این موضوع خیلی عادلانه به نظر نرسد، ولی فروش بیش‌ازحد بلیط برای پرواز‌ها در بین شرکت‌های هواپیمایی تا حدودی متداول است. در واقع شرکت‌های هواپیمایی بدین‌وسیله می‌خواهند از پُر بودن ظرفیت تمام پروازهایشان اطمینان حاصل کنند. آن‌ها از طریق روش‌های خاص خود تعداد مسافرانی را که احتمال دارد به پرواز نرسند تخمین می‌زنند و سپس با این تخمین عددی را برای فروش اضافی بلیط تعیین می‌کنند.

تاخیر در پرواز

تأخیر ممکن است به دلایلی مانند مشکلات آب‌ و‌ هوایی و یا مشکلات موتوری پیش آید. بهتر است پرواز خود را با زمان طولانی‌تری تنظیم کنید تا در صورت تأخیر در یکی از پروازها با مشکل روبه‌رو نشوید. همچنین می‌توانید از سالن فرودگاه برای انجام برخی کارهایتان استفاده کنید. علاوه بر این‌ها می‌توانید پروازهایی بدون توقف یا زودتر از موعد مورد نظرتان را خریداری کنید تا در صورت تأخیر، امکان و زمان استفاده از گزینه‌های جایگزین را در اختیار داشته باشید. در چنین شرایطی اگر از قبل برای اجاره سوئیت در تهران اقدام نکرده باشید، ممکن است نیمه شب به مقصد برسید که زمان مناسبی برای پیدا کردن اقامتگاه نیست.

مفقود شدن گذرنامه

موضوعی پر استرس‌تر از مفقود شدن گذرنامه وجود ندارد. ابتدا گزارش مفقودی گذرنامه را به پلیس بدهید و سپس با سفارت ایران تماس بگیرید. حتی بهتر است اسناد هویتی خود را به‌صورت دیجیتال در گوشی هوشمندتان همراه داشته باشید؛ اثبات هویت با داشتن چنین اسنادی برای شما راحت‌تر خواهد بود.

تاخیر در دریافت چمدان یا گم شدن آن

اگر در دریافت چمدانتان با تأخیر روبه‌رو شدید، سریعا به شرکت هواپیمایی اطلاع دهید، زیرا می‌تواند این تأخیر از چند ساعت تا چند روز به طول بیانجامد. یا حتی ممکن است کاملا چمدان شما مفقود شود. اگر چنین اتفاقی رخ داد سریعا یک نامه درخواست خسارت تنظیم کنید. جبران خسارت در پروازهای داخلی و بین‌المللی متفاوت خواهد بود. برای جلوگیری از تاخیر و یا مفقودی کیف و چمدانتان، اطلاعات سفر و تماس خود را بر روی آن بنویسید. بد نیست بعد از اجاره ویلا در قشم، برای احتیاط آدرس ویلایتان را هم در کنار اطلاعات سفرتان یادداشت کنید.

مسائل کاری در طول سفر

اگر می خواهید سفری لذت بخش داشته باشید توجه به این امر بسیار ضروری خواهد بود. فراموش نکنید که شما برای استراحت و تفریح سفر رفته اید نه کار! تا حد ممکن سعی کنید در طول سفر از همراه داشتن لپ تاپ ، تبلت و دیگر وسیله هایی که به کار مربوط میشود پرهیز کنید. اینکه در طول سفر هر لحظه ایمیلتان را چک کنید یا به کارهایتان رسیدگی کنید باعث می شود هر لحظه استرس کار را به همراه داشته باشید و عملا هیچ نفعی از سفرتان نخواهید برد. برای جلوگیری از این اتفاقات سعی کنید کارهایتان را قبل از سفر به طور صحیح و کامل انجام دهید یا به شخص دیگری بسپارید.  برای سپری کردن یک تعطیلات کوتاه مدت و جذاب تنها کاری که می کنید این است: اجاره سوئیت در کرج و پیش به سوی تعطیلات و خوشگذرانی!

چالش های اقامتی در سفر

امکان ندارد که تجربه سفر در ایام خاص را داشته باشید اما با چالش‌های اقامت در سفر روبه رو نشده باشید. چند بار در طول سفر خود به خاطر قیمت‌های نامتعارف و غیرمنطقی دلالان در ایام خاص و یا آخر هفته‌ها مجبور شدید شب را در چادر و یا ماشینتان صبح کنید؟ چند بار به خاطر پیدا نکردن یک سوئیت مناسب مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف برای اجاره اتاق در هتل‌ها شدید؟ چند بار تمام خیابان‌های شهر مقصد را به امید پیدا کردن یک اقامتگاه خوب گشته‌اید و در نهایت تنها با اتاق‌های پر و درهای بسته مواجه شدید؟

اما گاهی ما همه جوانب را می‌سنجیم و از روی بدشانسی دردسرهایی از جانب صاحب ویلا گریبان گیرمان می‌شود. برای حل چنینی مشکلاتی که می‌توانید شامل ویلاها با هویت جعلی، مشکلات رزرو و تحویل، قوانین سخت‌گیرانه برای برگزاری مراسم و یا هزینه‌های غیرمتعارف و نامعقول باشد باید از طریق یک منبع مطمئن و معتبر برای اجاره سوئیت در بندرعباس اقدام کنیم.

لیدوماتریپ همراه مطمئن شما در سفر

لیدوماتریپ با داشتن بیش از صدها اتاق، سوییت، ویلا، آپارتمان مبله و حتی اقامتگاه‌های بوم گردی در سراسر ایران امکان سفر را با تعدیل هزینه‌های اقامت برای تمام اقشار جامعه فراهم کرده است. مثلا برای اجاره سوئیت در چابهار می‌توانید با مراجعه به سایت لیدوماتریپ به ده‌ها مورد با قیمت متنوع از ارزان تا لوکس و گران دسترسی پیدا کنید.

176 نمایش

نظر دادن