تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 مهر 1401 ساعت 09:45

پیش‌بینی بانک جهانی در مورد جایگزینی انرژی روسیه

بانک جهانی هشدار داد علی‌رغم تلاش‌های غرب برای کنار گذاشتن اقتصاد خود از نفت و گاز روسیه، جایگزینی آن‌ها ممکن است سال‌ها طول بکشد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: «دیوید مالپاس» رئیس بانک جهانی در کنفرانسی در دانشگاه استنفورد هشدار داد: «بر اساس سیاست‌های کنونی، تولید انرژی جهانی ممکن است سال‌ها طول بکشد تا از روسیه دور شود و خطر رکود تورمی طولانی‌تر شود.»

به گزارش آرتی، اتحادیه اروپا متعهد شده است که گاز طبیعی روسیه را کنار بگذارد و واردات نفت را به عنوان بخشی از تحریم‌های مسکو به دلیل درگیری اوکراین کاهش دهد. این اقدام با هدف ضربه زدن به اقتصاد روسیه، در عوض باعث افزایش قیمت جهانی مواد غذایی و سوخت شده است.

در حالی که به دلیل تحریم‌های علیه روسیه اروپا با بحران انرژی مواجه است، گاردین گزارش داد هزینه‌ها در انگلیس به شکل سرسام‌آوری افزایش یافته است و شهروندان این کشور در حرکتی اعتراضی تصمیم به آتش زدن قبوض برق و گاز خود گرفتند.

در حال حاضر کشور‌های اروپایی به تحریک آمریکا به بهانه حملات مسکو به کی‌یف، دست به تحریم علیه روسیه زده‌اند و این تحریم‌ها پیامد در بخش انرژی برای خود کشور‌های اروپایی داشته است، زیرا روسیه بزرگترین تأمین‌کننده انرژی این کشورهاست و در واکنش به تحریم‌های آن‌ها صادرات انرژی خود، و به طور خاص گاز، را قطع کرده است.

380 نمایش

نظر دادن