تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 شهریور 1401 ساعت 11:35

روزنامه اصلاح طلب نمکدان شد!

در نشست خبری رئیس جمهور گفته ای مبنی بر رویایی توصیف نمودن شرایط کنونی وجود نداشت اما پیشرفت های حاصل شده و تلاش بی وقفه برای حل مشکلات بدون نگاه به خارجی ها را همه در این یکسال احساس و لمس کرده اند.

جهان نیوز نوشت: روزنامه اصلاح طلب شرق در ستون یادداشت روزنامه نگاران شماره امروز خود مطلبی را به قلم سردبیر شبکه شرق با عنوان «آقای رئیسی‌ ما را هم ببرید پیش خودتان» منتشر کرده است.

در ابتدای این یادداشت آمده است: «راستش را بخواهید از دیروز خیلی دارم به این مسئله فکر می‌کنم که به آقای رئیسی نامه بنویسم و از او بخواهم مرا هم ببرد جایی که خودش زندگی می‌کند. دلم نمی‌خواست نشست خبری رئیس‌جمهور تمام شود و کاش آن‌قدر این نشست طول می‌کشید که حتی یک دقیقه بعد از نشست را به چشم نبینم! واقعیت این است که آقای رئیسی در یک ایران زندگی می‌کند و ما مردم در یک ایران دیگر. در ایران آقای رئیسی کشور در بهترین حالت خودش از لحاظ مدیریت قرار دارد و حتی رکوردهایی هم در آن شکسته شده است. در ایران مردم اما وضعیت نیازی به توصیف ندارد و داریم زندگی‌اش می‌کنیم».

در بخش دیگری از مطلب شرق آمده است: «واقعیت این است که فکر می‌کنم آقای رئیسی با یک اطلاعات غیرواقعی در مدیریت کشور روبه‌روست که باعث می‌شود از یک ایرانی صحبت کند که برای ما غریبه باشد. حتی مشاوران او برای بیان مشکلات دست‌به‌دامن همان ایده قبلی سایر رؤسای جمهور شده بودند. اینکه عامل نارسایی‌ها را «پیشینیان» نام‌گذاری کنیم. با این تفاوت که آقای رئیسی همه رؤسای قبل از خود را با یک آهنگ نواخت و بین هیچ‌کدام تفاوتی هم قائل نشد. غافل از اینکه خود آقای رئیسی بود که پیش‌تر گفته بود که «نباید مدام بگوییم دولت قبل» و نارسایی‌ها را به گردن رؤسای دولت‌های قبل بیندازیم و باید بگوییم خودمان برای اداره کشور چه در «چنته» داریم».



در پایان نوشته هم آقای نویسنده مدعی شده است: «هم در بدبینانه‌ترین حالت، به نظر می‌رسد مدیران دولت شما همه واقعیت‌های کشورداری را به شما نمی‌گویند. حالت خوش‌بینانه ماجرا هم این است که همه این اتفاقات در این کشور در حال رخ‌دادن است، منتها مردم در این کشور زندگی نمی‌کنند. لطفا یا مواردی را که در این نشست گفتید در ایران پیاده‌سازی کنید یا مردم را به کشوری که درباره آن گفتید، ببرید».

اما در این باره چند نکته گفتنی است:

یک. فارغ از تلاش وافر برای بامزه نویسی و سعی در اصطلاحا «تیکه پراکنی»، چه خوب است آقای نویسنده و روزنامه شرق مردم را به سمت آن بهشتی ببرند که قرار بود در روز اول همه تحریم ها به ادعای روحانی لغو شود! همان برجامی که شرق به اذعان مدیرمسئولش آن را برای مردم بزک می کرد.

دو. نمک ریزی این روزنامه اصلاح طلب در حالی است که اصلاح طلبان و رسانه باسابقه آنها یعنی شرق جزو حامیان برجسته روحانی بودند و میراثی که امروز مردم و دولت رئیسی شبانه روز با آن دست و پنجه نرم می کنند در سایه بی‌کفایتی و ناکارآمدی دولت سابق با حمایت شرق و امثالهم به وجود آمده است.

سه. در نشست خبری رئیس جمهور گفته‌ای مبنی بر رویایی توصیف نمودن شرایط کنونی وجود نداشت اما پیشرفت های حاصل شده و تلاش بی وقفه برای حل مشکلات بدون نگاه به خارجی ها را همه در این یک سال احساس و لمس کرده اند. مهمترین آن بحث سلامت مردم بود که اصلاح طلبان و اعتدالیون حتی آن را هم به شوخی گرفته بودند و بهانه تحریم و FATF را برای واردات واکسن مطرح می کردند.

چهار. رئیسی خوشبختانه یا متاسفانه همچنان سعی می کند که کمتر از دولت قبل سخن بگوید. اما به وقت مقایسه در مقابل سوالات القایی (نظیر برخی سوال ها در نشست خبری اخیر) ناچار است تا افکار عمومی را با اندک ارجاعی به دولت قبل توجیه کند. ظاهرا همان طور که قابل پیش بینی بود رویکرد اخلاق مدارانه رئیس جمهور باعث وقاحت جریان منتقد دولت شده و همین اندک ارجاع برای یادآوری را هم تاب نمی‌آورند. این در حالی است که از همان ابتدا به رئیس جمهور محترم توصیه می شد به صورت شفاف برای مردم توضیح دهند که چه کشوری از مدعیان تدبیر تحویل گرفته که برای برخی از موارد آن فقط نام «ویرانه» می توان انتخاب کرد.

472 نمایش

نظر دادن