AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 دی 1401 ساعت 10:35

ترکیب دنیای حقیقی و مجازی در کانسپت جدید BMW

ب ام و در نمایشگاه لوازم الکتریکی در لاس وگاس از کانسپتی رونمایی کرد که قرار است مبنایی برای نسل بعدی سری۳، پرفروش‌ترین مدل کارخانه باشد. نام این کانسپت آی‌ویژن‌دی (i Vision Dee) است و فناوری‌های پیشرفته‌ای را نمایش می‌دهد که خودروساز آلمانی می‌گوید با آن‌ها ترکیبی از دنیای حقیقی و مجازی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

به گزارش بی بی سی، اشاره کارخانه به سیستمی است که اطلاعات و تصاویر را روی شیشه جلوی خودرو نمایش می‌دهد. راننده می‌تواند میزان این اطلاعات را در پنج مرحله تنظیم کند. در کمترین حالت تنها اطلاعات ضروری نمایش داده می‌شود؛ در بیشترین حالت هم سراسر شیشه به دنیایی مجازی تبدیل می‌شود که اطلاعات مکان‌های دیدنی، فیلم، خبر و مطالبی از شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

الیور زیپسه، مدیر ب ام و، در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه گفت که نمایشگر‌های روی داشبورد حواس راننده را پرت می‌کند و از دلایل اصلی تصادف است. او پیش‌بینی کرد که عمر این نمایشگر‌ها کوتاه است و تا ۱۰سال دیگر در هیچ خودرویی استفاده نخواهد شد.

ب ام و می‌خواهد براساس کانسپت آی‌ویژن‌دی محصول جدیدی در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند که همه پیش‌بینی می‌کنند جانشینی برای سری۳ کارخانه خواهد بود. این خودروی الکتریکی روی پلتفرمی جدید ساخته می‌شود. ب ام و به یاد خودرو‌هایی که در دهه ۶۰ کارخانه را متحول کرد، این پلتفرم را نیوکلاس (Neue Klasse) نامیده است.

ظاهر این خودرو ساده و با الهام از مدل‌های پیشین ب ام و طراحی شده است. جلوپنجره دو نمایشگر دیجیتال است که آرم ب ام و را نشان می‌دهد. چراغ‌های خودرو شکل‌هایی را نشان می‌دهد که شبیه حالت‌های مختلف چشم است و به خودرو شخصیتی انسانی می‌دهد.

ب ام و با آی‌ویژن‌دی نمونه پیشرفته تری از جوهر الکترونیکی را نمایش داد. با این فنا‌وری رنگ پنل‌های خودرو به انتخاب راننده تغییر می‌کند. در نمونه قبلی این فناوری که دوسال پیش نمایش داده شد، تغییر رنگ به طیف بین سفید و سیاه محدود بود، اما در کانسپت جدید امکان انتخاب ۳۲رنگ وجود دارد.

آی‌ویژن‌دی دومین کانسپتی است که ب ام و برای نمایش امکانات مدل‌های آینده اش طراحی کرده است. قرار است امسال کانسپت سومی هم با پلتفرم جدید ساخته شود که قابلیت‌های فنی خودرو‌های آینده ب ام و را نمایش خواهد داد.

359 نمایش