تاریخ انتشار: دوشنبه, 05 بهمن 1394 ساعت 20:07

ادعای عجیب: نمک دریا سرطان‌زاست!

دقیقاً ! این سرطان‌زابودن چگونه اثبات می شود؟!

به گزارش خبرنگار سلامت آخرین نیوز، یک «کارشناس» تغذیه مدعی شد: انواع ناخالصی‌های موجود در نمک دریا از جمله فلزات سنگین، سرطان‌زابودن آن را به اثبات می‌کند!

مینا اسدی کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشکده علوم‌پزشکی ساوه در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه به طور کلی توصیه می‌شود نمک کم مصرف شود، اما همان مقدار نمک مصرفی، باید «نمک تصفیه‌شده یددار» باشد، اظهار کرد: ید یکی از ریزمغذی‌هایی است که در تولید هورمون تیروئید نقش مهمی دارد، این هورمون در سلامت و اعمال حیاتی انسان در دوران جنینی، کودکی و بلوغ سهم بسزایی دارد.

به ادعای وی، کمبود ید موجب بروز اختلالاتی در سلامتی می‌شود که مهم‌ترین آنها اثر مخرب بر توانایی‌هایی ذهنی و جسمی افراد جامعه و بخصوص کودکان و نوجوانان است.


حال اینکه این سرطان‌زابودن چگونه اثبات می شود، بر ما نیز پوشیده است!

توجه داشته باشید که این کارشناس مدعی است باید نمک حتماً «نمک تصفیه‌شده یددار» باشد!

یعنی نمکی که در کارخانه به صورت "نمک خالص" و بدون "پتاسیم" ، "کلسیم" ، "ید طبیعی" و ... در می آید و در آخر نیز چندین برابر نیاز بدن «ید شیمیایی» به آن اضافه می شود.

و چون "ید شیمیایی" که یک ماده فرّار است، به این نوع از نمک اضافه می شود، بسته بندی این نمک ها به صورت نایلون می باشد تا ید آن خارج نشود!

حال ما بدور از هرگونه هیجان و جنجالی چند سوال از این کارشناس محترم داریم:

چرا باید ید طبیعی کافی (درصورت مصرف در حد اعتدال و به دور از زیاده روی) موجود در سنگ نمک یا نمک دریا باید گرفته شود و سپس ید شیمایی «چندین برابر نیاز بدن» به آن اضافه شود؟

با توجه به این که امروزه نمک های یددار در کشور فراگیر شده و در هر خانه ای یافت می شود از فقیر گرفته تا غنی؛ چرا هنوز بیماری گواتر ریشه کن نشده است؟!

آیا مصرف نمکی که ائمه و پیامبر اسلام در روایات و احادیث بسیار به مومنین توصیه کرده اند ، «نمک تصفیه‌شده یددار» بوده است؟! ؛ مگر داریم، مگر می شود؟!

مگر نه اینکه مردمان آن زمان و همین مردمان روستایی چند دهه اخیر ایران خودمان یا سنگ نمک را می کوبیدند و مصرف می کردند و یا آب دریا را تبخیر می کردند؟

دقت شود، این گونه اظهارات بدین معنی است که نمکی که خداوند متعال برای انسان ها در زمین به صورت سنگ و یا در دریا به صورت محلول آفریده، نمک سرطانزاست و باید «بنده خدا» آن را تصفیه و یددار «شیمیایی» کند تا سرطانزا نباشد!!!

توجه داشته باشیم که اینگونه اظهارات نعوذبالله توهین به علم و دانایی خداوند است. قطعاً مطمئن باشید که خداوند هیچ ماده خوراکی مضر و خطر آفرین برای سلامت انسان ها بر روی کره خاکی نیافریده است (البته با رعایت اعتدال در مصرف).

بالعکس امروزه بر همه اثبات شده که هر ماده خوراکی که انسان در آن تغییر و فعل و انفعال انجام داده، سرطانزا و مضر است. همانند تغییرات ژنتیکی بر روی مرغ محلی و تبدیل آن به مرغ های امروزی.

با تغییرات ژنتیکی بوجود آمده در مرغ های محلی ( به مدد دانشمندان آمریکایی! )، سرعت رشد مرغ ها بسار بالا رفته و 45 تا 50 روزه به عمل می آیند، اما از خواص آنان بسیار کاسته می شود که اتفاقاً همین نوع از مرغ ها سرطانزا نیز هستند!

انسان ها با تغییرات فراوان بر روی انواع گوشت ها، سوسیس و کالباس را بوجود آوردند که سرطانزاست!

انسان ها برای پخت غذا، مایکروویو را جایگزین آتش کردند که سرطانزاست!

انسان ها چیپس و پفک را جایگزین تنقلات سالم کردند که بسیار سرطانزاست!

انسان ها کودهای شیمیایی را وارد بسیاری از محصولات کشاورزی کردند که سرطانزاست!

از اینگونه مثال ها فراوانند و در این مطلب نمی گنجند؛ اما همین میزان برای کمی تامل بیشتر، کافی است.

در نقطه مقابل، امروزه در کشورهای پیشرفته جهان محصولات ارگانیک، محلی و از این قبیل، محبوبیت خاص و فراوانی پیدا کرده است؛ بدین دلیل که در اینگونه محصولات خوراکی دخالت بشر به حداقل رسیده است؛ در اینگونه محصولات، میزان مصرف کودهای شیمیایی ساخت بشر صفر است و به همین دلیل کاملاٌ سالم است و بی ضرر.

پس بهتر است همواره در "عمل"، به علم خداوند متعال اعتقاد داشته باشیم و اعتماد.


پیامبر صلی‌الله علیه و آله: یا عَلیُّ اِفْتَتِحْ طَعامَکَ بِالْمِلْحِ، فَاِنَّ فیهِ شِفاءً مِنْ سَبْعینَ داءً مِنهَا: الجُنونُ وَ الْجُذامُ وَ الْبَرَصُ وَ وَجَعُ الْحَلْقِ وَ الاْضراسِ وَ وَجَعُ الْبَطْنِ. ای علی! غذای خود را با نمک آغاز کن، چرا که در نمک درمان هفتاد درد است؛ دیوانگی، خوره، پیسی، گلودرد، دندان‌درد و دل درد، از جمله این دردهاست.

وسائل‌الشیعة ج 24، ص 406، ح 30906


امام صادق (ع) می فرماید: هر كه بر اولين لقمه غذايش نمك بپاشد خال هاى صورتش از بين مي رود.
حضرت امام صادق (ع) می فرماید: از اصحابش سؤال كرد كه: كدام خورشت بهتر است، يكى گفت: گوشت، ديگرى گفت: روغن، ديگرى گفت: روغن زيتون، حضرت فرمود: نه بلكه نمك است، راوى گويد: با امام (ع) به گردش بيرون رفتيم، غلام نمك را جا گذاشت، از هيچ خوردنى استفاده نكرديم تا برگشتيم.

پيغمبر (ص) فرمود: هر كس قبل و بعد از هر چيز نمك بخورد، خداوند ۳۳۰ نوع بلا را از وى بگرداند كه كمترينش جذام است.

منبع:مكارم الأخلاق / ترجمه ميرباقرى، ج‏۱، ص: ۳۶۰.


احادیثی در این باره:
حضرت علی(ع) می فرماید: «ابتدای غذا نمک بخورید. اگر مردم می دانستند نمک چه خاصیتی دارد هر آینه به جای داروهای مجرب دیگر آن را انتخاب می کردند.» همچنین در روایتی دیگر می فرماید: «اگر نمک بر سر سفره نباشد آن سفره برکت نخواهد داشت.»

 


 

6335 نمایش

نظر دادن