تاریخ انتشار: شنبه, 01 آبان 1395 ساعت 17:40

حدیثی تاثیرگذار از امام رضا(ع) درباره ضرر گرسنه شب خوابیدن!

لاغری که با بیماری همراه خواهد شد!

آخرین نیوز: امروزه یکی از چیزهای غلطی که در بین مردم عادی حتی برخی پزشکان رایج شده است، توصیه به نخوردن شام برای رژیم لاغری می باشد در حالی که بر اساس منابع طب سنتی در خواب طبیعت مدبره انسان متمایل به درون و هضم غذای خورده شده می شود و در صورتی که غذایی را جهت هضم نیابد شروع به برداشت از برخی اعضای خاص می کند و به خصوص توزیع چربی در بدن نامتناسب می شود و به همین دلیل باعث زود پیر شدن و چروک صورت و خراب شدن پوست صورت می گردد.

خوابیدن هنگام گرسنگی موجب کاهش قوای بدنی و لاغری افراد می‌شود. در خواب حرارت غریزی متوجه درون بدن است ولی هنگامی که فرد معده خالی داشته باشد و غذایی یافت نشود که در آن حرارت غریزی تصرف کند، در اخلاط و رطوبات اصلی بدن تاثیر گذاشته و آن را تصرف می‌کند که تحلیل، ذوب و تبخیر اخلاط و رطوبت‌ها ایجاد می‌شود که به دنبال این مسئله قوای بدنی کاهش پیدا کرده و فرد با لاغری رو به رو می‌شود.

لاغری که با بیماری همراه خواهد شد!

امام رضا (ع) : در بدن رگی هست به نام رگ عشاء پس اگر شخص شام نخورد تا صبح بر او نفرين مي‏کند و مي‏گويد خدا تو را گرسنه نگه دارد. چنانکه مرا گرسنه نگاهداشتی و خدای تو را تشنه نگه دارد چنان که مرا تشنه نگه داشتی پس هيچ يک از شما شام خوردن را ترک نکند. اگر چه به لقمه نان يا به شربتي آب باشد.

یامَن اِسمُهُ دَوا وَ ذِکرُهُ شَفاء

12420 نمایش

نظر دادن