AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 خرداد 1402 ساعت 09:49

بیانیه وزارت دفاع طالبان درباره پایان گفت‌وگو با مقامات نظامی ایران/ رئیس هیات ایرانی چه کسی بود؟

وزارت دفاع دولت طالبان اعلام کرد که پس از دو روز گفت‌وگو با هیأت نظامی جمهوری اسلامی ایران در کابل، دو هیأت بر اجرای طرح‌هایشان بر مبنای تعهدات بین‌المللی و مرزی که منجر به منافع دو کشور همسایه گردد و بر هماهنگی لازم جهت رفع چالش‌ها در آینده تأکید کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان، وزارت دفاع دولت طالبان با انتشار بیانیه‌ای از پایان گفت‌وگوهای دو روزه‌ هیأت این وزارت با هیأت جمهوری اسلامی ایران در کابل خبر داده و اعلام کرد: ریاست هیأت افغانستان را مالی‌خان صدیق، معاون رئیس ستاد ارتش افغانستان برعهده داشته و ریاست هیأت ایرانی را نیز بهرام حسینی مطلق، معاون نیروهای مسلح این کشور عهده‌دار بوده است.

وزارت دفاع طالبان همچنین از حضور نمایندگان وزارت خانه‌ها و ادارات مختلف در گفتگو با هیأت ایران خبر داده و افزود: نمایندگان وزارت‌های خارجه کشور، مرزها و قبایل، کشاورزی و اراضی و اداره اطلاعات افغانستان نیز در این گفت‌وگوها حضور داشته‌اند.

بر اساس گزارش این وزارت‌خانه، هیأت‌های دو طرف پس از گفت‌وگو و بحث درباره موضوعات مرزی، دیدگاه، پیشنهاد و طرح‌هایشان را بر مبنای تعهدات بین‌المللی و مرزی که منجر به تامین منافع دو کشور همسایه گردد ارائه و بر هماهنگی لازم در آینده مطرح و بر اجرای آن تاکید کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: این دیدار در مقر وزارت دفاع انجام شده است و دو طرف درباره مسائل مرزی، تقویت همکاری‌های مشترک و حل برخی مشکلات تأکید کردند. حکومت سرپرست افغانستان همواره خواهان روابط نیک با ایران بوده و متعهد به همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های گوناگون است.

گفتنی است که دو روز قبل یک هیأت نظامی از جمهوری اسلامی ایران با هدف رفع چالش‌های مرزی میان افغانستان و ایران وارد کابل شد.

228 نمایش