تاریخ انتشار: شنبه, 30 ارديبهشت 1402 ساعت 07:26

تحریم‌های جدید واشنگتن علیه ایران و روسیه

دولت بایدن از موجی از تحریم‌های جدید مرتبط با جنگ اوکراین از جمله اقدامات جدید برای محدود کردن نقل و انتقالات نظامی بین روسیه و ایران خبر داد.

دولت آمریکا بار دیگر به دلایلی اثبات نشده و مرتبط با درگیری‌های نظامی در اوکراین برخی شرکت‌های ایرانی و روسی را تحریم کرد.

به گزارش المانیتور، این اهداف شامل خط کشتیرانی دریای خزر، یک شرکت کشتیرانی ایرانی که به ادعای وزارت امور خارجه آمریکا، کشتی‌های آن در سال گذشته بیش از ۶۰ توقف در روسیه داشته‌اند و همچنین شرکت Grand Sea LLC، یک ارائه دهنده خدمات دریایی در ماخاچکالا، روسیه می‌شود.

در روز‌های اخیر، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در جمع خبرنگاران مدعی شد که از ماه اوت، ایران بیش از ۴۰۰ پهپاد به روسیه ارائه کرده که بسیاری از آن‌ها در اوکراین استفاده شده است.

در اقدامی مشابه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه در بیانیه‌ای گفت: بیش از ۲۰۰ فرد، نهاد، کشتی و هواپیمای مرتبط با روسیه تحت تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.

بر اساس این بیانیه، "وزارت امور خارجه بیش از ۲۰۰ نهاد، شخص، کشتی و هواپیمای را تحریم کرده یا به عنوان دارایی مسدود شده آن‌ها را شناسایی کرده است. "

در بیانیه بلینکن آمده است: اقدامات امروز شامل تعیین اهداف در سراسر بخش‌های دفاعی و مواد، فناوری و فلزات و معادن روسیه و همچنین شامل تعیین نهاد‌ها و افراد دخیل در توسعه تولید و ظرفیت آینده انرژی روسیه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

138 نمایش

نظر دادن