AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 فروردين 1402 ساعت 08:42

پوتین طرح صلح چین را پذیرفت

رییس جمهور روسیه امروز پس از امضای اسناد مشترک با شی جین پینگ در مسکو به خبرنگاران گفت: طرح صلح چین می‌تواند مبنایی برای حل و فصل درگیری در اوکراین باشد.

به گزارش اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه امروز سه شنبه پس از امضای اسناد مشترک (توافق‌نامه همکاری راهبردی و تعمیق مشارکت همه جانبه) با شی جین پینگ رییس جمهور چین به رسانه‌ها اعلام کرد: طرح صلح چین زمانی که در غرب و کی یف آماده باشند، می‌تواند به عنوان مبنایی برای حل و فصل صلح آمیز در نظر گرفته شود. مذاکرات با شی جین پینگ موفقیت آمیز و سازنده بود.

رییس جمهور روسیه ادامه داد: فدراسیون روسیه آماده است تا عرضه بدون وقفه نفت به چین را افزایش دهد. عرضه اِل ان جی از روسیه به چین گسترش خواهد یافت. فرصتی نیز برای افزایش قابل توجه صادرات گوشت و غلات به این کشور وجود دارد.

پوتین افزود: مسکو و پکن پویایی بالای تجارت متقابل را حفظ کرده و وظیفه چند برابر کردن حجم آن را تعیین کرده اند. در سال ۲۰۲۳، کشور‌ها می‌توانند به مرز ۲۰۰ میلیارد دلار غلبه کنند. حذف محدودیت‌های کرونا امکان بازگشت به پویایی بالای تبادل فرهنگی، علمی، آموزشی و توریستی میان دو کشور را فراهم می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اسناد امضاء شده به طور کامل نشان دهنده سطح روابط بین فدراسیون روسیه و چین است که در بالاترین نقطه تاریخی خود قرار دارد. روسیه و چین با آسیب رساندن به کشور‌ها برای کسب امتیازات مختلف مخالف هستند. روسیه و چین می‌توانند حتی برای پیچیده‌ترین مشکلات خود راه حل پیدا کنند.

397 نمایش