تاریخ انتشار: شنبه, 20 اسفند 1401 ساعت 11:40

هشدار وزیرخزانه داری آمریکا نسبت به فروپاشی اقتصادی

وزیر خزانه داری آمریکا درجریان جلسه استماع کنگره  خواستار افزایش  سقف بدهی های دولت آمریکا بدون هیچ پیش شرطی از سوی نمایندگان شد و هشدار داد در غیر این صورت کشور با خطر فروپاشی اقتصادی مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تارنمای نشریه آمریکایی «فورچون» (Fortune) با انتشار این خبر نوشت: «ژانت یلن» روز گذشته (جمعه) از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواست تا سقف بدهی فدرال را بدون قید و شرط افزایش دهند زیرا به گفته او عمل نکردن به تعهد دولت در پرداخت بدهی ها (نکول) باعث "فروپاشی اقتصادی و مالی (در آمریکا) خواهد شد.

بنابراین گزارش، یلن در سخنان خود در کمیته «امکانات مالی» مجلس نمایندگان که هم اکنون در اختیار حزب جمهوریخواه قرار دارد، اولویت بندی در پرداخت بدهای دولت را مردود دانست و تاکید کرد که دولت باید بدهی های خود را در موعد مقرر پرداخت کند کاری که از سال ۱۷۸۹ میلادی تاکنون دولت بدان عمل نکرده است.

وزیر خزانه داری آمریکا با هشدار به خطر فروپاشی اقتصادی و مالی آمریکا به اعضای این کمیته مجلس نمایندگان گفت: اولویت دادن به پرداخت برخی از بدهی ها نسبت به بدهی های دیگر، نوع دیگری از نکول و عدم تعهد دولت در پرداخت بدهی های خود محسوب شده و منجر به فروپاشی اقتصادی و مالی در کشور خواهد گردید.

بنابراین گزارش یلن در جلسه استماع کمیته امکانات مالی گفت: این مهم است تا دولت تمامی بدهی های خود را در موعد سر رسید تعیین شده پرداخت کند، اینکه برخی از مقامات (دولت آمریکا) تصور کنند که می توان تعهد پرداخت بدهی ها را به نوعی دور زد ، در واقع ما داریم سر خودمان «کلاه» می گذاریم، چرا که عدم پرداخت بدهی های دولت فروپاشی مالی و اقتصادی را موجب خواهد شد.

جلسه استماع وزیر خزانه داری آمریکا در کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از اعلام بودجه ۶ تریلیون ۹۰۰ میلیارد دلاری دولت بایدن برگزار می‌شود، بودجه ای که بحث های طولانی مدت بین اعضای حزب جمهوریخواه با دولت بر سر افزایش سقف بدهی های دولت فدرال آمریکا را بدنبال خواهد داشت.

این گزارش می افزاید درحالی که جمهوریخواهان ، خواستار کاهش شدید بودجه دولت در قبال افزایش سقف بدهی های فدرال هستند که وزیرخزانه داری آمریکا بار دیگر در این جلسه بر این هشدار تاکید کرد که نکول در پرداخت بدهی (دولت فدرال) فاجعه فروپاشی اقتصادی و مالی در آمریکا را کلید خواهد زد.

این نخستین حضور ژانت یلن بعنوان وزیر خزانه داری آمریکا در جلسه استماع مجلس نمایندگان از ماه ژوئن گذشته به شمار می رود و قرار است وی در جلسات متعدد دیگری دراین زمینه حضور یابد که نوبت بعدی آن در مورخ ۱۶ مارس برابر با ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ و در «کمیته مالی» سنا خواهد بود.

تارنمای مجله اقتصادی فورچون مستقر در نیویورک نوشت: درحالی ژانت یلن روز جمعه دراین جلسه حضور یافت که به تازگی از سفر اوکراین بازگشته است و وی قرار است به پرسش جمهوریخواهان در کنگره درخصوص هزینه و کمک های مالی که توسط دولت بایدن به اوکراین صورت گرفته پاسخگو باشد.

بدهی ۹۴ تریلیون دلاری آمریکا

https://akharinnews.com/images/1401/11/07/170237343.jpg

بنابر تارنمای «ساعت بدهی آمریکا» که به لحظه میزان بدهی این کشور را نشان می دهد، مجموع بدهی آمریکا (US Total Debt) از مرز ۹۴ تریلیون و ۵۴۵ میلیارد دلار گذشته و هرلحظه بر میزان آن افزوده می شود.

به موجب این تارنمای برخط، میزان بدهی ملی آمریکا نیز بالغ بر ۳۱ تریلیون و ۶۰۶ میلیارد دلار است .

کسری بودجه دولت فدرال نیز بیش از یک تریلیون و ۴۰۹ میلیار دلار است، هم اکنون بدهی که بر عهده هر شهروند آمریکایی قرار گرفته به بیش از ۲۴۶ هزار دلار رسیده است.

193 نمایش

نظر دادن