AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 08 بهمن 1401 ساعت 15:27

نخست‌وزیر یمن: از ایران تشکر می‌کنیم

نخست‌وزیر یمن با بیان اینکه این کشور به محور مقاومت متعهد است، گفت که از برادران در ایران برای ایستادگی در کنار ملت یمن تشکر می‌کنیم.

به گزارش فارس، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، امروز (شنبه)، در مراسمی در صنعاء از عملیات شهادت‌طلبانه دیشب در قدس اشغالی تمجید کرد.

بنابر گزارش شبکه «المسیره»، نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: «ما عملیات قهرمانانه فلسطینیان در قدس در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین را تحسین می‌کنیم.»

منابع صهیونیستی، شامگاه جمعه، از تیراندازی در قدس اشغالی خبر دادند که بر اثر آن دست‌کم ۸ نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

«خیری علقم» مجری این عملیات شهادت‌طلبانه پس از تعقیب پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. این عملیات در شرایطی رخ داد که نظامیان رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه، با یورش به اردوگاه جنین در کرانه باختری ۹ فلسطینی را به شهادت رساندند و چند فلسطینی دیگر را مجروح کردند.

عبدالعزیز بن حبتور در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: «ما در یمن با طرح مقابله با دشمن صهیونیستی هستیم و به محور مقاومت که از صنعاء تا فلسطین سپس تهران امتداد یافته، متعهد می‌باشیم.»

وی در پایان اظهار داشت: «ما از برادران در ایران برای ایستادن در کنار ملت یمن در مواجهه با تجاوز ظالمانه [علیه کشورمان] تشکر می‌کنیم.»

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

190 نمایش