AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 بهمن 1401 ساعت 08:14

دولت سازمان بازرگانی تشکیل می‌دهد

بهادری جهرمی سخنگوی دولت خبر داد که لایحه‌ای به منظور تشکیل سازمان بازرگانی به تصویب رسیده است که تشکیل آن نیازمند تایید مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در برنامه تلویزیونی «صف اول» در خصوص لایحه بودجه 1402 اظهار داشت: در بودجه سال آینده، صندوق‌های پیشرفت و عدالت برای هر استان پیش‌بینی شده است. تصمیم‌گیری در مورد صندوق‌ها با مدیران استانی است.

وی ادامه داد: دولت علی‌رغم اینکه تلاش کرده تا مودیان مالیاتی بیشتری را شناسایی و از فرار مالیاتی جلوگیری کند، اما پایه مالیاتی میزان کمتری پیش‌بینی شده است.

بهادری جهرمی گفت: اکنون شهروندی در کشور نداریم که شناسایی شده باشد و خودش هم مایل باشد که بیمه سلامت نداشته باشد. برای سال آینده 70 هزار میلیارد تومان برای یارانه سلامت در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص مقابله با آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز بیان کرد: در دهه فجر فرآیند تولید پالایشگاهی در اصفهان اصلاح می‌شود. بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه نفت در راستای کاهش آلایندگی‌ها در حوزه زیست محیطی است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: 15 هزار میلیارد تومان برای تقویت صندوق بورس برای سال آینده در نظر گرفته شده است. حق عائله‌مندی نیز به صورت 100 درصدی افزایش می‌یابد. همه دستگاه‌ها نیز مکلف شدند تا یک درصد از منابع خود را به موضوع زنان و خانواده اختصاص دهند.

بهادری جهرمی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دولت و مجلس بتوانیم به سمت کنترل موثرتر تورم حرکت بکنیم. رشد اقتصادی کشور نیز می‌تواند در ایجاد شغل در کشور موثر باشد.

منابع بودجه واقعی است

وی عنوان کرد: دولت تلاش کرده تا منابع را واقعی پیش‌بینی کند تا بودجه با کسری مواجه نشود. متناسب با منابع نیز هزینه‌ها پیش‌بینی شده است.

بهادری جهرمی گفت: در پاییز در حوزه صنعت رشد 5 درصدی تجربه کردیم.

سخنگوی دولت در خصوص تنش آبی در برخی از استان‌ها هم گفت: طرح‌هایی در این راستا افتتاح شد. دولت در استان سیستان و بلوچستان برنامه‌های متعددی برای سواحل مکران پیش‌بینی کرده است. در هفته جاری معاون اول رئیس‌جمهور به همراه جمعی از وزرا به این استان خواهند رفت.

وی گفت: در سه ماه گذشته سامانه ملی صدور مجوزهای الکترونیکی، آمار بیش از 200 هزار مجوز را رد کرد. این آمار مربوط به یک سال گذشته است. در حوزه اموال تملیکی، تعیین تکلیف خوبی صورت گرفت؛ سرعت تعیین تکلیف بیش از 3 برابر نسبت به گذشته شده است.

بهادری جهرمی با اشاره به پرتاب ماهواره‌بر قائم نیز گفت: انتقال یک ماهواره از مداری به مدار دیگر اقدام بزرگی بود. اخبار خوبی در سه چهار ماه گذشته داشتیم که کمتر دیده شد.

ایجاد 900 هزار شغل

سخنگوی دولت با بیان اینکه دور دوم سفرهای استانی ریاست‌جمهوری در حال انجام است، عنوان کرد: تمرکز اصلی در سفرهای دور دوم، پیگیری مصوبات دور اول است. استان‌هایی که پیشرفت بیشتری داشتند، در اولویت سفر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در هر فصل نیز جلسه مشترکی بین وزرا و استانداران برگزار می‌شود. استانداران در آن جلسات مهمترین نیازها را مطرح می‌کنند و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه 900 هزار شغل ایجاد شده است، گفت: باید پویش همگانی اشتغال‌آفرینی به وجود آید تا رشد اقتصادی شکل بگیرد.

بوشهر مقصد بعدی سفر رئیس‌جمهور

وی در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: مردم وقتی می‌بینند که دولت درصدد انجام کار است و بین خود و مردم دیوار نکشیده است، از آن استقبال می‌کنند.

بهادری جهرمی با حضور وزیر نفت در مناطقی که با کمبود گاز مواجه شده بودند، گفت: همراهی مردم تکلیف مسئولان را بیشتر می‌کند و باید تلاش‌ها را مضاعف کرد. رئیس‌جمهور نیز بارها بر این موضوع تاکید کردند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: احتمالا سفر آینده رئیس‌جمهور استان بوشهر خواهد بود. سفر استانی فرصتی برای گفتگو با عموم مردم و شنیدن صدای آن‌هاست. بهترین پیشنهادها را مردم ارائه می‌کنند.

وی با اشاره طرح‌های نیمه‌تمام بسیاری که در کشور وجود دارد، گفت: تکمیل این طرح‌ها اولویت اصلی دولت است.

افتتاح 2200 طرح در دهه فجر

بهادری جهرمی در خصوص برنامه‌های دولت برای دهه فجر هم گفت: ستاد بزرگداشت دهه فجر در دولت قریب به دو ماه است که تشکیل شده است. بالغ بر 2 هزار و 200 طرح در دهه فجر افتتاح خواهد شد که شامل طرح‌های بزرگ و کوچک در حوزه‌های آبرسانی، برق، بهداشت و سلامت، مسکن، پالایشگاه‌ها و... است.

وی ادامه داد: در سفرهای استانی بعدی به تدریج مسکن‌هایی که در حوزه نهضت ملی ساخته شده‌اند، افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت در خصوص نظارت بر بازار هم گفت: علاوه بر اینکه ستاد تنظیم بازار با مدیریت معاون اول تشکیل شده است، مجلس طرحی با موضوع تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار داشت که دولت هم موافقت کرد، اما به سرانجام نرسید. لایحه‌ای در دولت به منظور ایجاد سازمان بازرگانی به تصویب رساندیم. این لایحه نهایی شده و با قید فوریت تقدیم مجلس خواهد شد.

وی ادامه داد: مجموعه بازرگانی از وزارت صمت و جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها جدا و در سازمان بازرگانی مستقر خواهد شد و این چون تشکیل سازمان جدید است باید مورد موافقت مجلس قرار بگیرد.

404 نمایش