AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 17 آذر 1401 ساعت 13:44

«رستم قاسمی» دار فانی را وداع گفت

مهندس قاسمی از جمله مدیرانی بود که واقعیت "ما می‌توانیم" را از سدسازی تا پالایشگاه‌سازی و کشتی‌سازی تا مقابله با تحریم به تجلی رساند.

مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی که در هفته های پیش به علت تشدید بیماری از وزارت استعفا داد، همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) بعد از یک دوره تحمل بیماری در سن 58 سالگی دار فانی را وداع گفت.

مرحوم قاسمی از رزمندگان دفاع مقدس و مدیران موفق، جهادی و پرتلاش جمهوری اسلامی بود که فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه (سال 86 تا 90) و وزارت نفت در دولت دهم را در نیز در کارنامه کاری خود داشت.

قاسمی بعد از پایان دوره وزارت نفت، معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران در دوره فرماندهی سردار سلیمانی شد. وی بعد از پیروزی آیت‌الله رئیسی به ریاست‌جمهوری، به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد گرفت اما به دلیل بیماری اوایل ماه جاری از این سمت استعفا داد.



مهندس رستم قاسمی از جمله مدیرانی بود که واقعیت "ما می‌توانیم" را از سدسازی تا پالایشگاه‌سازی و کشتی‌سازی تا مقابله با تحریم به تجلی رساند و دشمنان ملت ایران را در نبرد اقتصادی ناکام گذاشت.

علی جعفری مشاور رستم قاسمی در توئیتی که خبر درگذشت وی را اعلام کرد، نوشت: سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مهندس قاسمی به وزارت، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد اما ایشان ضمن آغاز درمان، با تمام توان وظایف خود را دنبال می‌کرد، که متاسفانه از حدود دو ماه قبل بیماری ایشان تشدید شد. از رئیس جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت رئیس‌جمهور با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد. متاسفانه پیشرفت بیماری سرطان به‌گونه‌ای بود که درمان افاقه نکرد و در نهایت امروز خانواده و همه دوستان و همرزمانش را در غم از دست دادن خود سوگوار کرد.

313 نمایش