AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 آذر 1401 ساعت 13:55

طائب: برخورد با مفسدان برای مردم باید محسوس باشد

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر چه نظام برخورد با مفسدان را به خوبی آغاز کرده است، اما این نوع برخوردها برای مردم باید محسوس باشد.

به گزارش آخرین نیوز، حجت الاسلام حسین طائب مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: با روند رو به رشد قدرت جمهوری اسلامی ایران در ورود به دهه پنجم انقلاب، شاهد موجی از فتنه های جدید غرب بر علیه کشورمان هستیم.

وی ادامه داد: قدرت یابی منطقه ای، تاثیرگذاری بین المللی و انسجام حاکمیتی از جمله مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند که غرب را وادار به تشدید مواضع خصمانه بر علیه کشورمان کرده است.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر چه تمام برنامه ریزی های آنها برای ایجاد اغتشاشات هم زمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بوده، اما برخی اتفاقات سبب شد که زمان این اغتشاشات در شهریورماه انجام شود.

طائب ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ در یک توطئه ای توسط رژیم صهیونیستی، به یک فرد دو تابعیتی ماموریتی داده شد تا وارد کشور شود و دست به تحرکاتی بر علیه نظام بزند، اما قرار بود با ترور این فرد و انداختن آن به گردن جمهوری اسلامی، زمینه ایجاد یک اغتشاش در کشور را فراهم کنند که این فرد در داخل کشور و افراد مرتبط با آن شناسایی، دستگیر و این توطئه در نطفه خفه شد.

وی ادامه داد: امسال نیز در حالی که نیروی انتظامی برای تامین امنیت پیاده روی اربعین و صدور گذرنامه برای زوار امام حسین(ع) تلاش می کرد، این توطئه با نگاه قومیتی و با مرگ یک دختر، توسط غربی ها شکل گرفت.

طائب با اشاره به اتفاقات دو ماه گذشته، عنوان کرد: در حوزه اقتصاد به شکل سلبی و ایجابی نیاز است که تغییرات گسترده ای در کشور اتفاق بیفتد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام این که مدتی است این تغییرات آغاز شده است، ادامه داد: این تغییرات باید توسط مردم در حوزه های اقتصادی حس شود.

وی گفت: ما در کشور با مشکلی به نام بزرگ نمایی مواجه هستیم به گونه ای که تصویری بزرگ از فساد در جامعه توسط مسئولان به مردم نشان داده می شود، اما برخورد با آن نوع فساد دارای تصویری به مراتب کوچکتر است.

طائب در این خصوص توضیح داد: وقتی در محاکم قضایی برای رسیدگی به یک پرونده اختلال اقتصادی شاهد این هستیم که چندین هزار برگه از یک پرونده تخلف نشان داده می شود، مردم انتظار دارند که نوع برخورد نیز به همان اندازه بزرگ به آنها گزارش شود.

وی اظهار داشت: در حالی که پس از چندین ماه معطلی که ناشی از رسیدگی قضایی است تصویری کوچک و در حد یک پاراگراف به آنها داده می شود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه ادامه داد: وقتی مردم یک مسئول خطاکار را در حال مجازات حبس ببینند برایشان باورپذیر است که با فساد و فاسدان برخورد شده است.

وی عنوان کرد: در زمان تبلیغات انتخابات نیز مردم مشاهده می کنند که چگونه داوطلبان انتخابات، چهره ای بد و نازیبا از جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف و به خصوص در زمینه اقتصادی نشان می دهند که بر اعتماد عمومی ضربه های شدیدی وارد می کند.

طائب ادامه داد: در زمان مسئولیت در سازمان اطلاعات سپاه، با همکاری قوه قضاییه به پرونده های فساد فراوانی رسیدگی کردیم که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به بیت المال و دولت برگشت شد، اما به دلیل اینکه تصویر خوبی از برخورد قوه قضایی با اخلال گران اقتصادی در اختیار مردم قرار نگرفت مردم همان میزان تخلف را دیدند و شبهه هایشان باقی ماند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: بعد از فتنه های ۹۶ و ۹۸ این پنجمین فتنه ای است که کشور درگیر آن شده است.

وی ادامه داد: این که برخی از خودی ها می گویند هیچ محوری در کشور برای خاتمه دادن به فتنه جدید وجود ندارد، حرف درستی نیست.

طائب اظهار داشت: اکنون شورای امنیت ملی با راهبری و محوریت مقابله با این جنگ ترکیبی وارد میدان شده و با تقسیم وظائف عملا به شکل مناسبی در حال مدیریت این جنگ است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: البته نقدهایی هم جریان انقلاب از مسئولان دارد که چرا برخی افراد دارای مسئولیت در این کشور سکوت کرده و عملکرد مناسبی ندارند.

وی ادامه داد: به این افراد هم می گویم اکنون وقت جنگ است و در زمان جنگ، ریشه یابی این که کدام مسئولی به وظایف خود عمل نمی کند درست نیست.

طائب اضافه کرد: اجازه بدهید این جنگ ترکیبی به نفع نظام تمام شود پس از آن می توان با یک تجزیه و تحلیل مناسب، وضعیت افراد و ارگان ها را در این جنگ ترکیبی همراه با میزان کم کاری آنها بررسی کرد.

وی با اعلام این که نیاز است که از پلتفرم های داخلی حمایت جدی به عمل آید، گفت: اکنون با بخشی از این حمایت ها، شاهدیم که پلت فرمی مانند روبیکا، ۱۷ میلیون مخاطب ایرانی را جذب کرده که بخشی از کسب و کارها به آن منتقل شده است.

مشاور ارشد فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: موافق اینترنت و فعالیت شبکه های پیام رسان خارجی در کشورمان هستم به شرطی که با مدیران آنها صحبت شود و آنها را متقاعد کرد مطابق با قوانین جمهوری اسلامی و با گذاشتن دفاتری در کشور، فعالیت کنند.

وی در بخش دیگری با ارزیابی و مقایسه سند امنیت دولت بایدن در دو سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ گفت: ظهور دولت های تجدیدنظر طلب در نظم جهانی (روسیه و چین)، ظهور گروه های تروریستی و فعالیت دولت های ایران و کره شمالی به عنوان سند امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۲۱ و افزایش قدرت نظامی و اقتصادی چین، تهدید صلح در اروپا از جانب روسیه و انتقال بی ثباتی به سایر مناطق دنیا و تضعیف شدن دمکراسی آمریکایی و صدور مدلی جدید از حکمرانی توسط کشوری مانند ایران با پایه ایدئولوژی، جزیی از سند امنیت ملی امریکا در سال ۲۰۲۲ است.

طائب گفت: نزدیک به سه دهه گذشته استراتژیست های آمریکایی، سال ۲۰۲۵ را به عنوان سال هژمونی و برتری کامل امریکا در جهان و به عنوان تک ابرقدرت نام گذاشته بودند در حالی که دولت بایدن با ضعف های مفرطی که دارد این سال را به ۲۰۳۰ به تعویق انداخته و از آن به عنوان آخرین فرصت برای هژمونی آمریکا بر جهان یاد کرده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آنها معتقدند که برای رسیدن آمریکا به این جایگاه در سال ۲۰۳۰، با چالش هایی هم چون تروریسم، مشکلات آب و هوایی، ناامنی جهانی و ایران مواجه هستند.

طائب عنوان کرد: سیاست دمکرات ها برای مهار قدرت ایران بر تقویت چماق از طریق تشدید بی ثباتی در منطقه مقاومت و داخل ایران و تقویت عسل با دادن برخی امتیازات به ایران در مذاکرات و بازگشت امریکا به برجام استوار بوده است.

وی افزود: سقوط زودهنگام دولت بنت در رژیم صهیونیستی باعث شد تا دولت بایدن سیاست حذف عسل در تعامل با ایران را از طریق عدول از برجام در این مقطع و تقویت چماق از طریق دامن زدن به ناآرامی ها در منطقه مقاومت و تسریع در اغتشاشات داخلی کشورمان دنبال کند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی ها بی ثباتی سازی کشورهای منطقه مقاومت، اغتشاش در داخل ایران، ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران، طرح مسائل حقوق بشری و معتبرسازی تهدید نظامی بر علیه کشورمان را با هدف مهار قدرت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک استراتژی در شرایط کنونی برنامه ریزی کرده اند.

وی افزود: تحقق این فرایند در قالب مهار جمهوری اسلامی ایران، به شکل جنگ ترکیبی است که شامل جنگ سیاسی، کلاسیک، نامنظم، مجازی، خبررسانی جعلی، دیپلماسی، مداخله در انتخابات کشور، برهم زدن بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، یورش فرهنگی و ایجاد تضاد دینی خود را نشان می دهد.

طائب با اشاره به گام های هویت زدایی در این جنگ ترکیبی، اظهار داشت: شبه افکنی از طریق سوالات راهبردی، عملیات روانی، تردید در صداقت و اعتماد و امید مردم، ایجاد گسست اجتماعی، تشدید نفرت در بین اقوام، نافرمانی در همه سطوح جامعه، تقابل امنیتی و تبدیل نافرمانی مدنی به اجتماعی، شکست اقتدار سیاسی و امنیتی و شکل گیری هرج و مرج اجتماعی از جمله گام های هویت زدایی در این جنگ ترکیبی است.

وی روی دیگر جنگ ترکیبی را گام های هویت زایی بیان کرد و گفت: ایجاد زیرساخت های ارتباطی به منظور تعامل با آحاد جامعه در قالب توسعه اینترنت، شبکه های اجتماعی، تلویزیونی و ماهواره ای، تبلیغ لذت گرایی و سبک زندگی غربی، شبکه سازی در مدارس برخط، مهدکودک ها، هنرمندان و خبرنگاران، نیروهای واگرای امنیتی و شبکه های اخلال اقتصادی بخشی از این گام های هویت زایی است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه ادامه داد: تولید هیجان از طریق روش های مختلف از جمله ترویج بازی های رایانه ای، تبدیل هیجانات روانی به اعمال خشونت آمیز، تخلیه هیجانات و خشونت علیه حاکمیت و طرفداران نظام و معرفی لیدر داخلی با تابلویی جدید از دیگر گام های هویت زایی در جنگ ترکیبی آمریکا و غرب بر علیه ایران به شمار می رود.

321 نمایش