AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 09 مهر 1401 ساعت 12:20

زنگ خطر برای باکو؛ تقویت ارتش ارمنستان

منابع رسانه‌ای از تقویت ارتش ارمنستان به انواع سلاح‌های ساخت هند از جمله راکت انداز و موشک ضد تانک خبر دادند.

خبرگزاری فارس نوشت: به دنبال شکست‌های نظامی ارتش ارمنستان مقابل جمهوری آذربایجان، مقام‌های ارمنستانی در پی تقویت نیروهای مسلح خود برآمده و گزارش‌ها حاکی از آن است که ایروان خریدهای نظامی قابل توجهی از هند انجام داده است.

روزنامه «ینی شفق» روز جمعه به نقل از روزنامه «اکونومیک تایمز» نوشت که ارمنستان در ماه سپتامبر تسلیحات سنگین به ارزش ۲۴۵ میلیون دلار به هند سفارش داد. این سفارش شامل موشک، راکت و مهمات است.

به گفته منابع مطلع،هند راکت انداز بومی خود به نام «پیناکا» که توسط ارتش هند نیز استفاده می‌شود و همچنین موشک ضد تانک وحجم وسیعی از مهمات به ارمنستان ارسال کرده است. هند در سال ۲۰۲۰ در بحبوحه جنگ قره باغ کوهستانی چهار سامانه راداری به ارمنستان ارسال کرده بود.

ارمنستان حدود شش ماه قبل از جنگ ۲۰۲۰ قره باغ قراردادی ۴۰ میلیون دلاری با هند برای خرید سامانه‌های راداری امضا کرد. برخی آگاهان به رویدادهای منطقه نزدیک شدن ارمنستان به هند را در تقابل با گرمی روابط پاکستان با جمهوری آذربایجان می‌نگرند.

پیشتر یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه هند که از ایروان بازدید کرده بود، گفته بود که هند و ارمنستان در حال گفت‌وگو در مورد همکاری نظامی طولانی مدت به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تعمیق روابط خود هستند.

پهپادهای ساخت ترکیه از جمله «بیرقدار» که به جمهوری آذربایجان ارسال شدند نقش مهمی در پیروزی باکو بر ارمنستان در جنگ ۲۰۲۰ در قره باغ و اطراف آن ایفا کردند.

در تازه‌ترین تحول بین باکو و ایروان، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان گفت که جمهوری آذربایجان در آخرین رویارویی با نیروهای ارمنستانی چندین مواضع نظامی ارمنستان را در «واردنیس» تصرف کرده است.

سرلشکر « آراکل مارتیکیان» معاون ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان در نشست خبری گفت، مواضعی که جمهوری آذربایجان تصرف کرده از نظر تاکتیکی مهم نیست، اما از نظر راهبردی مهم است.

470 نمایش