تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 شهریور 1401 ساعت 13:40

ارشادِ گشت ارشادی یا ارشادِ رائفی پوری؟!

نیروی انقلابی وقتی جان می دهد تا خاری به پای جوانان ایران نرود، می بیند در روز روشن به اسم ارشاد، جوان ایرانی را که شاید تاکنون پایش به پاسگاه و کلانتری باز نشده را دچار استرس و نگرانی می کنند و در آخر، آن می شود که نباید بشود.

به گزارش آخرین نیوز، مرگ تلخ یک جوان ایرانی به نام "مرحومه مهسا امینی" بیش از همگان، حقیقتاً نیروهای انقلابی و جهادی را متاثر کرد.

حقیقتاً از فوت "مهسا امینی"، نیروهای انقلابی و جهادی بیشتر از همه عصبانی و ناراحت هستند

نیروهای انقلابی و جهادی در باطن و ظاهر پیرو امام علی علیه السلام هستند، برای همین وقتی این ظلم در حق یک "دختر معصوم" ایرانی آن هم به اسم اسلام و ارشاد رخ داده است، از همه بیشتر عصبانی هستند.

نیروهای انقلابی و جهادی که برای دفاع از وطن و ناموس ایران همواره خون داده اند، اکنون می بینند که به دلیل بدسلیقگی برخی در امر به معروف و نهی از منکر، کل نظام و اسلام با هجمه مواجه شده است.

بسیاری از مردم پایشان به کلانتری باز نشده؛ با کدام منطق و استدلال این قبح شکسته می شود؟!

نیروی انقلابی وقتی جان می دهد تا خاری به پای جوانان ایران نرود، می بیند در روز روشن به اسم ارشاد، جوان ایرانی را که شاید تاکنون پایش به پاسگاه و کلانتری باز نشده را دچار استرس و نگرانی می کنند و در آخر، آن می شود که نباید بشود.

اینکه فضا و محیط کلانتری و امثالهم برای نیروهای گشت ارشاد و انتظامی به دلیل حضور کاری روزانه در آنجا عادی شده است، دلیل نمی شود که گمان کنند مردم هم همینطور هستند.

بسیاری از مردم تاکنون پایشان به کلانتری باز نشده؛ برای همین حضور در آن فضا می تواند بسیار استرس زا و تحقیرگونه برای آنان باشد. حتی سوار شدن بر خودروهای "ون های معروف" هم برایشان استرس زا می باشد.

لزومی بر دستگیری "مهسا امینی" بود؟!

مسئولان گشت ارشاد اگر دنبال ارشاد هستند بهتر است سری به صفحه های اینستاگرامی سلبریتی ها و بلاگرها بزنند تا برق از سرشان بپرد.

وقتی "الگوهای جوانان در فضای مجازی" اینگونه جولان می دهند، شما به چه عنوان و با چه تحلیلی به جای حل صورت مسئله و ارشاد سلبریتی ها و بلاگرها، جوانان ایرانی را تحت فشار و استرس می گذارید؟!

حتی در مورد سلبریتی ها و بلاگرها هم مسئولان گشت ارشاد اگر می خواهند اینگونه برخورد کنند، بهتر است دخالت نکنند و این امور را به نهادهای دیگری واگذاری کنند.

امر به معروف و نهی از منکر نباید تعطیل شود؛ اما این مهم باید به دست متولیان اخلاقی و فرهنگی و دینی در کشور مدیریت شود

قطعا تمام نیروهای انقلابی و جهادی مدافع این هستند که ناموس ایران جلوی نامحرم بی حجاب نباشد اما نه به قیمت اینکه خونی ریخته شود.

کسی به دنبال تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر نیست چراکه بر همه ما واجب است؛ اما شرایطی دارد و آدابی دارد که آن هم باید توسط اساتید اخلاق و نیروهای فرهنگی انقلابی برنامه ریزی شود.

کادر انتظامی و گشت ارشاد مقصر هستند؟!

پرواضح است که اغلب نیروها و کادر گشت ارشاد هم مقصر نیستند چراکه دستور دارند و از همه مهمتر اینها نیروهای نظامی هستند.

کادر انتظامی و گشت ارشاد هم باید قانونی که دیکته شده را عملیاتی کنند، مشکل از سمت تصمیم گیران و مسئولان بالادستی درمورد سازوکار گشت ارشاد است که نتوانستند طی سالهای اخیر خوب عمل کنند.

به راستی خروجی این "گشت ارشاد" چه بوده است؟!

آن دختر و جوانی که دچار "ضرب" نشده است اما دچار "شتم" شده است؛ بعد از این "شتم" نگاهش به نظام و اسلام درست می شود؟! ؛ اتفاقاً در برخی از موارد به دلیل این استرس و تحقیری که رخ داده است، متاسفانه اسلام را هم کنار می گذارد!

به راستی خروجی این "گشت ارشاد" چه بوده است؟!

طی سال ها و دهه های اخیر تیپ و پوشش ها در جامعه بهتر شده است؟!

و بسیاری از موارد دیگر که در این مطلب بهتر است عنوان نشود.

ارشاد به سبک گشت ارشاد یا ارشاد به سبک پناهیان و رائفی پور؟!

طی همین سالهایی که گشت ارشادی ها مشغول ارشاد جوانان به سبک و سیاق خود بودند، اساتید اخلاق هم به روش خود ارشاد می کرده اند.

تعداد جوانانی که با سخنرانی ها و ارشادهای امثال علیرضا پناهیان، علی اکبر رائفی پور، محسن قرائتی، حسین انصاریان، رحیم پور ازغدی، حامد کاشانی و ... طی این سالها، تغییر نگرش و پوشش داده اند به قدری زیاد است که بعضاً برخی سیاسیون از میزان محبوبیت این اساتید اخلاق احساس خطر هم می کنند.

بنابراین آیا بهتر نیست امور حساس این چنینی را به اهلش بسپاریم نا هم نتیجه بهتری بگیریم و هم دچار خسارت و هجمه نشویم؟!

و در آخر فراموش نکنیم که حاج قاسم ها و شهید حججی ها خون دادند تا دیگر خونی ریخته نشود. انشالله ...

799 نمایش

نظر دادن