تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 شهریور 1395 ساعت 19:06

کره‌ شمالی، آمریکا را تهدید به حمله‌ اتمی کرد

پیونگ یانگ با تهدید آمریکا به حمله‌ای هسته‌ای علیه پایگاه‌هایش در خاک این کشور، تاکید کرد که ارتش این کشور برای تسویه حساب با امپریالیست‌های آمریکا آمادگی دارد.

خبرگزاری ایسنا: پیونگ یانگ با تهدید آمریکا به حمله‌ای هسته‌ای علیه پایگاه‌هایش در خاک این کشور، تاکید کرد که ارتش این کشور برای تسویه حساب با امپریالیست‌های آمریکا آمادگی دارد.

روزنامه رودونگ سینمون وابسته به حزب کمونیست کره شمالی در شماره امروز خود نوشت، سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی محکوم به شکست است.

این روزنامه در ادامه تاکید کرد، موفقیت‌های کره شمالی در تقویت توان هسته‌ای خود ثابت می‌کند که این کشور قادر است نه تنها حملاتی را علیه پایگاه‌های آمریکا در آسیا و اقیانوس‌ آرام بلکه در داخل خاک آمریکا انجام دهد.

روزنامه مذکور در ادامه به صورت ویژه به پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در تاریخ نهم سپتامبر جاری اشاره کرد و نوشت، در این تجربه یک کلاهک هسته‌ای جدید مورد آزمایش قرار گرفت.

روزنامه مذکور در ادامه نوشت، آمریکا باید بفهمد که کره شمالی به یک کشور هسته‌ای بزرگ در شرق کره زمین تبدیل شده است و ارتش و مردم آن می‌خواهند با امپریالیست‌های آمریکایی تسویه حساب کنند.

همچنین روزنامه رودونگ سینمون نوشت، با توجه به همبستگی ارتش و مردم کره شمالی با رهبرشان و اعتماد مطلق آنها به پیروزی، سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی که دارای بمب‌های هسته‌ای و هیدورژنی است، محکوم به شکست است.

کره شمالی روز جمعه گذشته پنجمین و قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای خود تاکنون را اجرا کرد.

وزارت خارجه این کشور در واکنش به انتقادهای جهانی نسبت به این امر، تهدید کشورهای غربی به اعمال تحریم‌های جدید علیه خود را "خنده‌آور" توصیف و در بیانیه‌ای اعلام کرد، کابینه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نشسته‌اند و از تحریم‌هایی سخن می‌گویند که تا به امروز به شکلی بسیار خنده‌آور هیچ معنایی نداشته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است، همانگونه که قبلا هم گفتیم به تلاش‌های خود برای تقویت قدرت هسته‌ای‌مان به عنوان راهی برای حفاظت از خود در برابر تهدیدات رو به افزایش جنگ هسته‌ای از سوی آمریکا ادامه خواهیم داد.

1274 نمایش

نظر دادن