AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: شنبه, 13 اسفند 1401 ساعت 13:04

مدل معروف جام جهانی را به هم ریخت!

تصمیم فیفا برای انتخاب مدل معروف برزیلی به عنوان سفر جام جهانی زنان ۲۰۲۳ با انتقادهای بسیاری همراه شده است.

جام جهانی زنان قرار است تابستان امسال در فاصله بیستم جولای تا بیستم آگوست (اواخر تیر تا اواخر مرداد) به میزبانی استرالیا و نیوزیلند برگزار شود.  

فیفا روز دوشنبه در پاریس اعلام کرد که آدریانا لیما را به عنوان سفیر این رقابت‌ها انتخاب کرده و حالا با اعتراض و انتقادهای بسیاری به خاطر این تصمیم روبرو شده است.  

مویا داد از اعضای کمیته برگزاری این مسابقات در این باره گفت: «وقتی زنی فوتبال بازی می‌کند، دنیا نگاه متفاوتی به او دارد. او به جای این که به خاطر ظاهر زیبا یا لباس خوبی که به تن دارد تحسین شود، به خاطر تکل‌های مهمی که در بازی می‌زند یا شوت‌های در چارچوبش تمجید می‌شود.»

این کاپیتان دوم سابق استرالیا اضافه کرد: «در سال جام جهانی این پیام باید با صدای رسا و بلند شنیده شود و همه دنیا باید از آن باخبر باشند. این که چطور ممکن است یک مدل معروف در این جایگاه قرار بگیرد واقعا عجیب است.»

مدل زن مشهور سفیر جام جهانی | اعتراض شدید به تصمیم عجیب فیفا؛ کریستیانو رونالدو باید انتخاب می‌شد!

جن دورمان، رییس کمیته ورزش زنان استرالیا، هم در این باره اظهار کرد: «کریستیانو رونالدو شخصیت شناخته شده جام جهانی زنان است. بنابراین چرا ما باید از یک مدل استفاده کنیم، وقتی بازیکنانی مثل مگان راپینو یا سم کر یا هرکس دیگری را در سطح ملی در ورزشی که قصد دارد آن را ترویج دهیم در اختیار داریم؟»

جانی اینفانیتو، رییس جنجالی فیفا، پیش از این از آدریانا لیما به عنوان رابطی فوق العاده بین این سازمان و هواداران فوتبال در سراسر دنیا نام برده بود.  

این مدل معروف برزیلی بارها اعلام کرده که علاقه زیادی به فوتبال دارد اما هرگز در هیچ رقابت رسمی‌ای حضور پیدا نکرده و علاوه بر این، هیچ ارتباطی به دو کشور میزبان این رقابت‌ها ندارد.

منبع: ورزش سه
459 نمایش