تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 15:30

بودجه میلیاردی دریاچه ارومیه کجا هزینه شد؟ / تذکر به روحانی

نماینده ارومیه از کاهش 7 سانتی متری عمق دریاچه ارومیه به رغم اعتبار 729 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: معلوم نیست این اعتبار در کجا هزینه شده و در همین خصوص به روحانی رئیس جمهور تذکر خواهیم داد.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرخبر با انتقاد شدید از بی توجهی مسئولین نسبت به احیای دریاچه ارومیه گفت: دولت برای نجات این دریاچه 729 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد و انتظار این بود که اعتبار مذکور صرفا برای نجات این دریاچه هزینه شود اما معلوم نیست که این اعتبارت کجا رفت چرا که در طول یک سال گذشته نه تنها شاهد نجات دریاچه نبودیم بلکه وضعیت آن روز به روز بدتر از گذشته شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عمق دریاچه نسبت به سال قبل هفت سانتی متر کاهش یافته و آب آن پایین تر رفته است، گفت: آقای روحانی رئیس جمهور به داد دریاچه ارومیه برسید. پیگیری کنید و ببینید این اعتبارات در کجا هزینه شده؟ اگر برای نجات دریاچه هزینه شده پس چرا عمق آب کاهش یافته است؟

نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه اعتبار مذکور در اختیار استاندار آذربایجان غربی قرار نگرفته، تصریح کرد: احیا و نجات دریاچه ارومیه جزو اولین وعده های آقای روحانی به مردم آذربایجان غربی بود و در اولین جلسه هیئت دولت هم در باره آن تصمیم گیری شد اما متاسفانه اعتبار تخصیص داده شده معلوم نیست در کجا هزینه می شود.

قاضی پور تاکید کرد: خواست مردم آذربایجان غربی از رئیس جمهور این است که این اعتبار صرفا برای انتقال آب حوزه به دریاچه استفاده شود نه برای مراسمات، همایش ها، سمینارها، پرداخت حق جلسه آقایان، هزینه ماموریت، اضافه کار حقوق برخی افراد و ...

وی با بیان اینکه در خصوص هزینه این اعتبارات به حسن روحانی رئیس جمهور در صحن مجلس تذکر خواهد داد، افزود: سوال این است که چرا اعتبار نجات دریاچه ارومیه نباید در اختیار استانداری باشد ؟ این اعتبارات در کجا هزینه می شود؟ هزینه این اعتبارات تا کنون چه نتیجه ای داشته است؟ اگر اعتبارات برای نجات دریاچه هزینه شده پس چرا به رغم این هزینه ها، عمق دریاچه هفت سانتی متر کاهش یافته است؟

662 نمایش

نظر دادن